تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه های تهران و قفقاز

به گزارش مجله پارمیسفان، رئیس دانشگاه قفقاز ترکیه در جریان بازدید از دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، با رئیس این دانشکده ملاقات کرد و خواهان تبادل استاد و جذب عضو هیئت علمی وابسته از میان اساتید الهیات دانشگاه تهران شد.

تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه های تهران و قفقاز

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمود واعظی رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در ملاقات با حسنو کاپو رئیس دانشگاه قفقاز ترکیه و عبدالمجید اوکجو رئیس دانشکده الهیات این دانشگاه، با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و ترکیه، این اشتراکات را زمینه ساز توسعه روابط دو کشور دانست و گفت: توسعه روابط بین دانشکده های الهیات دانشگاه های تهران و قفقاز ترکیه می تواند شروع خوبی برای توسعه روابط علمی بین دانشگاه ها و مراکز آکادمیک ایران و ترکیه بویژه در حوزه علوم انسانی باشد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران ضمن معرفی ظرفیت ها، گروه های آموزشی و نشریات علمی پژوهشی این دانشکده، برای سامان دادن پژوهش های مشترک و تحقیقات بین المللی بین دانشکده های الهیات دانشگاه های تهران و قفقاز ترکیه اعلام آمادگی کرد.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قفقاز نیز در این ملاقات خواهان ایجاد زمینه برای استفاده از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران جهت ارائه بعضی دروس رشته الهیات شد. واعظی در پاسخ به این درخواست بیان کرد: در دوران کرونا که کلاس ها به صورت مجازی برگزار می گردد، امکان برگزاری کلاس مجازی به وسیله اساتید دانشکده الهیات دانشگاه تهران در دروس و سرفصل هایی که دانشگاه قفقاز ترکیه در آن ها به استاد احتیاج دارد، وجود دارد.

در این ملاقات، ضمن بیان ضرورت همکاری های مشترک در جهت ارتقای سطح علمی و ارتباطاتی اساتید و دانشجویان، به آنالیز زمینه های موجود همکاری در مورد برنامه ریزی برای اجرای دروس مشترک، تبادل استاد و دانشجو به ویژه به صورت هیأت علمی وابسته و زمینه های پژوهشی مشترک بحث و گفتگو شد و مقرر شد موارد مورد توافق طرفین در قالب یادداشت تفاهم به امضای طرفین رسانده گردد.

چاپ نشریات علمی مشترک و استفاده از منابع علمی طرفین، اعزام دانشجویان دو دانشگاه برای گذراندن دوره های آموزشی و ایجاد تعامل پایدار علمی از دیگر موضوعات مطرح شده در این ملاقات بود.

در این ملاقات حسنو کاپو رئیس دانشگاه قفقاز ترکیه، انگین کلیچ، جانشین رئیس دانشگاه، مته دنیا رئیس دانشکده دامپزشکی، آلپ اصلان یوجه رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سازمانی، عبدالمجید اوکجو رئیس دانشکده الهیات، سید علی اکبر ایشیک رئیس انجمن اهل بیت شهر کارس و اوتوکن سنگر مدیر مرکز پژوهش های الهیات که زیر نظر مستقیم ریاست دانشگاه قفقاز فعالیت می نماید، با محمود واعظی رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران ملاقات و مصاحبه کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2063

به "تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه های تهران و قفقاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه های تهران و قفقاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید