نمایشگاه مجازی کتاب یک کوشش فرهنگی است

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران ، غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه کتاب یکی از مهمترین عناصر شکل دادن به اندیشه، دانش و بینش انسان است، اظهار کرد: اگر علاقه مند هستیم سطح دانش و بینش جامعه ارتقا پیدا کند و جامعه ای دانا و توانا داشته باشیم یکی از موارد اساسی آن مطالعه و پژوهش است؛ زیرا کتاب حاصل جد و جهد و کوشش متفکرانی است که می تواند چراغ راه زندگی مردم باشد.

نمایشگاه مجازی کتاب یک کوشش فرهنگی است

وی اضافه کرد: یکی از بهترین فرصت های فرهنگی برای بهره مندی از کتاب، نمایشگاه های کتاب است که هر سال در شرایط عادی برگزار می شد و نقطه امیدی برای دوستداران کتاب بود تا با قیمت بهتر و سهولت از تنوع نشر متناسب با نیازهای خودشان استفاده نمایند.

منتظری با اشاره به شرایط خاص سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا عنوان نمود: تعطیل کردن نمایشگاه های کتاب در این شرایط هنر نیست بلکه مبحث اصلی، حل مساله است؛ مساله ای که وقتی حل می گردد زیبا است. ما اکنون با کرونا روبرو هستیم و باید تدبیر کنیم که متناسب با شرایط فعلی نمایشگاه برگزار گردد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: مطالعه، دانش، بینش و پژوهش در هیچ شرایطی نباید تعطیل گردد و نمایشگاه مجازی کتاب می تواند موجب دسترسی بیشتر و بهتر به کتاب گردد، باید استمرار پیدا کند و اگرچه شاید در عمل با بعضی نواقص روبرو شویم اما باید راه خود را ادامه دهیم.

منتظری با بیان اینکه از نمایشگاه مجازی کتاب نباید انتظار نمایشگاه های پیشین را داشت، بیان نمود: نمایشگاه کتاب یک سفره فرهنگی است که نیازهای فکری و معنوی ما را تامین می نماید و از سوی دیگر ناشران و نویسندگان نیز سالانه منتظر این رویداد هستند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایند؛ عدم برگزاری آن آسیب جدی به حوزه نشر وارد می نماید.

وی با طرح این موضوع که آسیب به اقتصاد نشر موجب می گردد نویسندگان شوق و ذوق لازم برای ادامه فعالیت را نداشته باشند، اظهار کرد: یک نویسنده می خواهد نوشته هایش به جامعه راه پیدا کند و مردم آن ها را بخوانند، اگر این امکان نباشد دلسرد می گردد. به همین دلیل است که معتقدم چراغ نمایشگاه های کتاب نباید خاموش گردد و به تناسب شرایطی که در آن هستیم باید آ ن ها را بسط و گسترش دهیم.

منتظری با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرح داد: این رویداد یک حرکت ارزشمند بوده و کوشش فرهنگی خوبی است، باید استمرار داشته باشد و نهادهای مختلف برای برگزاری آن همکاری های لازم را داشته باشند.

وی گفت: در روزهای آغازین کرونا رغبت زیادی برای استفاده و خرید اینترنتی دیده نمی شد اما به مرور که توانایی، دانش فنی و مهارت ها به تجربه اضافه کرده شد شاهد هستیم که بسیاری از همایش ها، سمینارها و نشست های علمی، پژوهشی و اداری به صورت وبینار برپا می گردد و نمایشگاه کتاب تهران هم از این قاعده مستثنی نیست.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب ها به صورت رایگان ارسال می شوند و علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب از اول تا ششم بهمن ماه به سامانه tehranbookfair.ir مراجعه نمایند.

ساعت بازدید و خرید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به صورت 24 ساعته است و کتاب های ناشران داخلی با تخفیف 20 درصدی و کتاب های ناشران خارجی با تخفیف 50 درصدی ارائه می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1464

به "نمایشگاه مجازی کتاب یک کوشش فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب یک کوشش فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید