جهاد دانشگاهی احتیاج صنعت خودروسازی به کاتالیست را برطرف می نماید

به گزارش مجله پارمیسفان، دکتر حمیدرضا طیبی در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد تولیدات محققان جهاددانشگاهی در زمینه صنعت خودروسازی با تاکید بر اینکه صنعت خودرو یک صنعت مهم و دارای فناوری پیشرفته در دنیاست و الزام می نماید که رقابت، افزایش کیفیت و روزآمدی در آن جریان داشته باشد، گفت: محققان جهاددانشگاهی اخیراً در صدد هستند که فناوری های مرتبط با خودروسازی را بومی سازی نمایند.

جهاد دانشگاهی احتیاج صنعت خودروسازی به کاتالیست را برطرف می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

وی با تاکید بر اهمیت ورود محققان به صنعت خودروسازی گفت: جهاددانشگاهی با توجه به سیاست های خودروسازی در ایران، فعالیت های خود را در حوزه کاتالیست، فلزات گران بها و بحث کنترل موتور آغاز نموده است.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به توافقاتی که با یک شرکت خودروسازی شده گفت: در این زمینه مذاکرات خوبی با یک شرکت خودروسازی منعقد کردیم؛ در حال حاضر پروژه هایی توسط محققان جهاد برای خودروسازی با جدیت آغاز شده است که در نهایت در بعضی زمینه ها به فراوری داخل برسیم.

وی با بیان اینکه با بودجه هایی که از سوی صندوق توسعه و بیت رهبری به جهاددانشگاهی اختصاص یافته اقدامات خود را آغاز می کنیم، ادامه داد: فراوری آی سیو و کاتالیست در دستور کار است که احتیاج این خودرو سازی را مرتفع کنیم.

طیبی با تاکید براینکه ما قرارداد را با یک خودروسازی منعقد کردیم اما شرکتهای خودروسازی دیگر نیز از این اقدام استقبال نموده اند، خاطر نشان کرد: ما در صدد هستیم که دانش فنی این دو محصول را بدست آوریم؛ البته که در کنار اینها، در حال دستیابی به دانش فنی مونولیست ها و… هستیم.

به گفته رئیس جهاددانشگاهی، این پروژه تحقیقاتی است که تا خاتمه سال به نتیجه می رسد تا در ساخت خودرو در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در زمینه برق، الکترونیک، الکتروموتورها، ارتباطات هوشمند خودرویی و آلیاژهای خاص مرتبط با صنعت خودرو نیز زمینه تحقیقاتی داشته ایم و توان رقابتی داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1053

به "جهاد دانشگاهی احتیاج صنعت خودروسازی به کاتالیست را برطرف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاد دانشگاهی احتیاج صنعت خودروسازی به کاتالیست را برطرف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید