تهدید حیات دریایی پس از نشت نفت در پرو

به گزارش مجله پارمیسفان، امواج عجیب ناشی از فوران آتشفشانی در نزدیکی تونگا بر موقعیت یک نفتکش که در حال بارگیری نفت از پالایشگاه پرو بود اثر گذاشت و باعث حرکت آن، نشت نفت و غرق دو تن از کارکنان کشتی شد.

تهدید حیات دریایی پس از نشت نفت در پرو

به گزارش خبرنگاران، نشت نفت در یک منطقه غنی از جانوران دریایی رخ داد. گزارش شده است که بسیاری از موجودات دریایی به علت آلودگی ناشی از نشت نفت در معرض تهدید قرار دارند.

بیش از 6 هزار بشکه نفت از پالایشگاه لاپامپیلا پرو پس از برخورد امواج ناشی از سونامی از فوران آتشفشانی در تونگا به یک نفتکش به اقیانوس آرام نشت کرد.

نفت در منطقه ای به وسعت حدود 4 کیلومتر در سواحل این کشور پخش شده است. در حالی که کار پاکسازی در منطقه کالائو در شهر لیما ادامه دارد، تیم های امدادی در کوشش برای نجات پرندگان دریایی هستند.

مقامات پرو از شرکت اسپانیایی رپسول که این پالایشگاه را اداره می نماید، خواستند که مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرد و خاطرنشان کردند که نشت سواحل و منطقه ها طبیعی را تحت تأثیر قرار داده است.

در بیانیه پالایشگاه لاپامپیلا اعلام شد که تیمی متشکل از 50 نفر نفت را با پمپ و مواد جاذب مخصوص برای مقابله با آلودگی ناشی از نشت نفت تمیز کردند. در این بیانیه خاطرنشان شد که عملیات پاکسازی سواحل در خط ساحلی همچنان ادامه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2036

به "تهدید حیات دریایی پس از نشت نفت در پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید حیات دریایی پس از نشت نفت در پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید