انتظار صبورانه اورانگوتان و دیگر برندگان عکاسی محیط زیست ، عکس

به گزارش مجله پارمیسفان، تصویر اورانگوتانی که صبورانه در پارک سافاری ورلد بانکوک در انتظار گردشگران نشسته است، برنده جایزه مسابقه عکاسی محیط زیست 2024 شد.

انتظار صبورانه اورانگوتان و دیگر برندگان عکاسی محیط زیست ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، براساس گزارش زومیت، تصویر دلخراشی که مشاهده می کنید، استفاده ابزاری از اورانگوتانی اسیر را نشان می دهد که پس از اجرای نمایش در باغ وحش سافاری ورلد بانکوک، محجوبانه در انتظار عکاسی گردشگران نشسته است.

ارون جکوسکی، عکاس آمریکایی، این تصویر غم انگیز را با عنوان شَر نبین See No Evil به ثبت رساند و برنده جایزه مسابقه عکاسی محیط زیست 2024 شد که به وسیله بنیاد شاهزاده آلبرت دوم موناکو برگزار می گردد.

جکوسکی گفت: اورانگوتان ها در سافاری ورلد بانکوک، نقش پررنگی در نمایش های روزانه دارند. آن ها با لباس های زنانه می رقصند، دوچرخه سواری می نمایند و با یکدیگر می جنگند. اورانگوتان ها پس از اجرای نمایش، صبورانه می نشینند و منتظر می مانند تا گردشگران از آن ها عکس بگیرند.

جکوسکی می گوید تصویر برنده، نشان دهنده سوء استفاده از حیوانات در صنعت گردشگری حیات وحش است. او اضافه کرد که اورانگوتان های جوان در طبیعت به دام می افتند و مادرانشان نیز کشته می شوند. آن ها به روش هایی بی رحمانه و ظالمانه، از جمله اعمال خشونت فیزیکی و گرسنگی، آموزش می بینند. سپس، وقتی که اورانگوتان ها پیر شوند، باید تا آخر عمرشان در قفس محبوس بمانند.

تصویر برنده، نشانگر سوء استفاده از حیوانات در صنعت گردشگری حیات وحش است

گونه اورانگوتان سوژه عکاسی جکوسکی، ناشناخته است. امروزه سه گونه از اورانگوتان ها در زمین زندگی می نمایند: اورانگوتان بورنئویی (Pongo pygmaeus)، اورانگوتان سوماترایی (Pongo abelii) و اورانگوتان تاپانولی (Pongo tapanuliensis). بر اساس لیست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، هر سه این گونه ها به شکلی بحرانی در معرض خطر انقراض قرار دارند. اورانگوتان ها با تهدیدات متعددی از جمله جنگل زدایی، شکار غیرقانونی و تجارت غیرقانونی حیوانات خانگی روبرو هستند.

تصویر منتخب جکوسکی، از میان بیش از 11 هزار عکس از 2600 عکاس انتخاب شد. الکس ماستارد، رئیس هیئت داوران، در بیانیه ای گفت: جکوسکی یکی از باهوش ترین گونه های جانوری دنیا را در ترکیبی هنرمندانه به تصویر کشیده که از نظر احساسی، به مرحله وسوسه مندی رسیده است. این تصویر برای مدت های طولانی در فکر همه افرادی که آن را مشاهده می نمایند، زنده خواهد ماند.

نهنگ گوژپشت که به علت گرفتارشدن دمش در وسایل ماهیگیری در سواحل مکزیک، تغییر شکل داده بود.

خرس قطبی که در سال 2022 در کانادا، در کولاک گرفتار شده بود.

آرگونات به عروس دریایی متصل شده است.

نهنگ گوژپشت که به علت گرفتارشدن دمش در وسایل ماهیگیری در سواحل مکزیک، تغییر شکل داده بود.

تصویر جکوسکی علاوه بر اینکه به عنوان برنده کلی مسابقه انتخاب شد، عنوان برترین عکس از بخش انسانیت در مقابل طبیعت مسابقه را نیز به خود اختصاص داد. رتبه دوم مسابقه، تصویر آلوارو هررو لوپز بلتران، عکاس اسپانیایی، از نهنگ گوژپشتی (Megaptera novaeangliae) است که به علت گرفتارشدن دمش در وسایل ماهیگیری در سواحل مکزیک، تغییر شکل داده بود.

تصویر دانیل والورده فرناندز از خرس قطبی (Ursus maritimus) که در سال 2022، در کانادا در کولاک گرفتار شده بود، برنده بخش عجایب قطبی شد. بعلاوه، مگنوس لوندگرن با ثبت تصویری از یک آرگونات (Argonauta hians) چسبیده به عروس دریایی، برنده بخش دنیاهای اقیانوس شد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 خرداد 1403 بروزرسانی: 28 خرداد 1403 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2339

به "انتظار صبورانه اورانگوتان و دیگر برندگان عکاسی محیط زیست ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار صبورانه اورانگوتان و دیگر برندگان عکاسی محیط زیست ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید