تقویت روابط ایران و ویتنام به نفع دو ملت خواهد بود

به گزارش مجله پارمیسفان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای یاری به توسعه مناسبات محبت آمیز با ویتنام را دارد، گفت: تقویت روابط ایران و ویتنام به نفع دو ملت خواهد بود.

تقویت روابط ایران و ویتنام به نفع دو ملت خواهد بود

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دیدار لگوانگ هویی رئیس گروه دوستی پارلمانی ویتنام و ایران با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات ایران و ویتنام از توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه ها اعم از مالی، سیاسی و فرهنگی استقبال کرد و گفت: تقویت روابط ایران و ویتنام به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار در قاره آسیا به نفع دو ملت خواهد بود.

وی اضافه نمود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های تخصصی و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای یاری به توسعه مناسبات محبت آمیز دو کشور در تمامی زمینه ها را دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود در روابط دو کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در بسیای از زمینه ها از جمله انرژی هسته ای، نانو تکنولوژی، تکنولوژی زیستی، سلول های بنیادی، بحث های تحقیقاتی، دفاعی و هوا فضا پیشرفت های چشمگیری داشته که می توان از آنها به عنوان بسترهای توسعه همکاری های فیمابین بهره برد.

زاهدی در انتها با اشاره به اینکه دو کشور از صندلی خوب بین المللی برخوردارند، گفت: از افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه ارتباطات علمی، آموزشی و دانشگاهی با ابزارهای مختلف همچون ایجاد فرصت های مطالعاتی و برگزاری کنفرانس مشترک در زمینه های مورد علاقه می توان در راستای توسعه و تعمیق روابط دو کشور بهره برداری کرد.

همچنین لگوانگ هوییرئیس گروه دوستی پارلمانی ویتنام و ایران نیز در این دیدار، ایران را کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و ممتازی در منطقه و جهان دارد.

وی در همین رابطه خواهان گسترش ارتباطات فیمابین به ویژه همکاری های میان کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 337

به "تقویت روابط ایران و ویتنام به نفع دو ملت خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت روابط ایران و ویتنام به نفع دو ملت خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید