ترکی الفیصل: خطر موجودیتی کشورهای عربی را تهدید می کند

به گزارش مجله پارمیسفان، فارس نوشت:ترکی الفیصل رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی، درباره خطر موجودیتی که ممکن است کشورهای حاشیه خلیج فارس در معرض آن قرار گیرند، هشدار داد.

ترکی الفیصل: خطر موجودیتی کشورهای عربی را تهدید می کند

به گزارش روسیا الیوم، الفیصل طی نطقی در باشگاه ادبی الاحساء با عنوان چالش های هویت و شهروندی در ریاض گفت: برخی کشورهای حوزه خلیج (فارس) دچار عدم تعادل جمعیتی هستند که زنگ خطری برای چالش های همه جانبه ملی در آینده است.

این شخصیت سعودی گفت: ما در شورای همکاری خلیج (فارس) می بایست برای تکمیل فرآیند افزایش تعداد شهروندان سخت کار کنیم و پیوسته برای دستیابی به یکپارچگی کامل تلاش کنیم.

وی اضافه نمود: ما باید سیاست های خود را در همه بخش ها به طور جدی بازنگری کنیم تا هدف آن ها شهروندسازی باشد که این به نفع مردم ما است و هویت ملی آنها را تحکیم می کند.

الفیصل ادامه داد: اگر سیاست هایی که در دهه های گذشته دنبال می شد، ادامه یابد، بی تردید در مقطعی در کشورمان اقلیت خواهیم بود و به همین دلیل موجودیت ما در خطر خواهد بود.

او تاکید کرد: توسعه اقتصادی باید با جمعیت شناسی مرتبط باشد و این امر مستلزم دیدگاه های تازه و سیاست های مؤثر در زمینه های آموزشی است.

این سیاستمدار سعودی با اشاره به لزوم اهتمام به مفهوم هویت و شهروندی گفت: این مفاهیم، پرسش ها، ترس ها و نگرانی های زیادی را در مورد آینده نه تنها در منطقه ما، بلکه در سراسر جهان ایجاد کرده است.

الفیصل اضافه نمود: هویت نوعی حس ذاتی درباره تعلق به گروهی است که زبان، مذهب، فرهنگ، تمدن، تاریخ، جغرافیا و حافظه مشترک خود را دارد؛ اما شهروندی که مفهومی مدرن است، وابستگی نظام مند به کشوری با مرزهای جغرافیایی شناخته شده، قانون اساسی و حکومت و حقوق و وظایف اخلاقی و مادی است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2022

به "ترکی الفیصل: خطر موجودیتی کشورهای عربی را تهدید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکی الفیصل: خطر موجودیتی کشورهای عربی را تهدید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید