ایران آماده پیاده سازی برنامه های فراوری و بازاریابی مشترک با استرالیا

به گزارش مجله پارمیسفان، همایش تخصصی بازار مواد غذایی ایران 2020 با حضور لیندال ساکس سفیر استرالیا در تهران و ایان هالیدی رئیس دفتر خاورمیانه کمسیون تجارت دولت استرالیا، از سوی اتاق مشترک ایران و استرالیا برگزار گردید.

ایران آماده پیاده سازی برنامه های فراوری و بازاریابی مشترک با استرالیا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

در این همایش که با حضور فعالان بخش خصوصی دو کشور و با هدف آنالیز فرصت های سرمایه گذاری و توسعه بازار مواد غذایی ایران و کشورهای همسایه برگزار گردید، حمیدرضا مناقبی، رئیس اتاق مشترک ایران و استرالیا، با مروری بر فراز و نشیب مالی سال های اخیر ناشی از بازگشت یکجانبه تحریم ها توسط دولت امریکا، به تبیین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت توسعه همکاری با استرالیا پرداخت.

مناقبی تاکید نمود: صنعت مواد غذایی ایران با توجه به دسترسی به بازار 400 میلیونی کشورهای همسایه نیازمند بازسازی و بهره گیری از فناوری پیشرفته است.

مناقبی اضافه کرد: همکاری و پیاده سازی برنامه های فراوری و بازاریابی مشترک از سوی ایران و استرالیا فرصتی بی بدیل برای همتایان استرالیایی فراهم نموده که در نبود رقبا به دلیل تحریم ها، به توسعه بازار خود در منطقه بپردازند.

لیندال ساکس نیز در این نشست با اشاره به شرایط تجارت میان دو کشور، بر عزم جدی دولت متبوعش برای حمایت از توسعه روابط بازرگانی و مالی با ایران تاکید نمود.

ایان هالیدی، رئیس دفتر خاورمیانه کمسیون تجارت دولت استرالیا، نیز طی سخنانی با اشاره به توانمندی های مالی و فنی استرالیا اظهار امیدواری کرد که همکاری مشترک میان فعالان مالی ایرانی و استرالیایی توسعه یابد.

هالیدی همچنین بر نقش فعال دفتر کمسیون تجارت استرالیا که در سفارت این کشور در تهران مستقر شده، در ارائه خدمات به فعالان مالی، فراوریکنندگان و تجار ایرانی تاکید نمود.

در ادامه جلسه نمایندگان صنعت خوراک دام، صنایع غذایی، صنایع لبنی و بخش کشاورزی ایران فرصت های سرمایه گذاری و همکاری مشترک را تشریح کردند.

در این جلسه شرایط حمل ونقل دریایی و همچنین حمایت های دولت ایران از سرمایه گذاری خارجی تبیین شد. در سرانجام جلسه نیز مذاکرات رو در رو میان شرکت کنندگان و هیات استرالیایی برگزار گردید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 691

به "ایران آماده پیاده سازی برنامه های فراوری و بازاریابی مشترک با استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران آماده پیاده سازی برنامه های فراوری و بازاریابی مشترک با استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید