انگلیس می تواند بدترین شرایط کرونایی را در اروپا داشته باشد

به گزارش مجله پارمیسفان، یکی از مشاوران ارشد دولت انگلیس ضمن هشدار درباره موج جدید شیوع کرونا، پیش بینی کرد این کشور جزو کشورهایی باشد که شدیدترین ضربه را در نتیجه این همه گیری متحمل می شوند.

انگلیس می تواند بدترین شرایط کرونایی را در اروپا داشته باشد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جرمی فِرار، مدیر موسسه وِلکام تراست و عضو گروه مشاوران علمی دولت انگلیس در امور اضطراری، در یک برنامه در شبکه بی بی سی درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس گفت این کشور در حالت خوشبینانه به یکی از کشورهای اروپایی که کرونا آن را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده تبدیل خواهد شد و در بدترین حالت به کشوری که در اروپا شدیدترین ضربه را از شیوع این بیماری به لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان خواهد خورد.

به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فایننشال تایمز، وی این سخنان را پس از آن بیان نمود که تعداد قربانیان کرونا در انگلیس در حال عبور کردن از مرز 10 هزار نفر است. دیروز شنبه مرگ ومیر ناشی از کرونا در انگلیس با افزایشی 917 نفری به 9 هزار و 875 نفر رسید که در میان آنها 19 نفر از کارکنان بخش درمان این کشور بودند.

آلوک شارما، وزیر تجارت انگلیس که با فِرار در یک برنامه حضور داشت، از تایید یا رد این پیش بینی سرباز زد و گفت کشورهای مختلف در حال گذراندن مراحل مختلفی از این بیماری هستند. او در ادامه گفت: چیزی که می توانم تایید کنم و خیلی از گفتن آن متاسفم این است که عده ای در نتیجه این بیماری جان باختند. این چیزی است که در سراسر دنیا شاهد آن هستیم. فقط در مراحل مختلفی قرار داریم.

فِرار در ادامه درباره غیرقابل اجتناب بودن موج دوم و سوم این بیماری در انگلیس گفت، و تاکید نمود واکسن تنها راه خروج از این چرخه است.

او در عین حال گفت که شواهد موجود از ابتلای دوباره افراد در کشورهایی مانند کره جنوبی که در آن حدود 100 گزارش از ابتلای دوباره دیده شده، توانایی انگلیس برای ساخت یک واکسن و حفاظت از جامعه در مقابل موجهای جدید بیماری را کاهش می دهد.

این مقام دولت انگلیس همچنین گفت در صورتی که واکسنی برای این بیماری تا پاییز ساخته بشود، بیش از یکسال زمان احتیاج است تا بتوان آن را برای ایمن کردن میلیونها انسان به فراوری انبوه رساند.

بنابر آخرین آمارها، انگلیس با 78 هزار و 991 مبتلا و حدود ده هزار فوتی، پنجمین کشور اروپایی است که بیشتری درگیری را با این بیماری دارد.

امروز بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که به کرونا مبتلاست، در اولین سخنانش از زمان بستری شدن در بیمارستان، جانش را مدیون کادر درمانی این کشور دانست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 968

به "انگلیس می تواند بدترین شرایط کرونایی را در اروپا داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس می تواند بدترین شرایط کرونایی را در اروپا داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید