صربستان فراوری واکسن روسی را در خاک خود شروع کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر توسعه فناوری صربستان گفت روسیه فراوری مقدماتی واکسن اسپوتنیک وی را برای مقابله با کرونا در صربستان تایید کرد.

صربستان فراوری واکسن روسی را در خاک خود شروع کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از بلگراد، نناد پوپوویچ، وزیر توسعه فناوری صربستان روز آدینه اظهار داشت روسیه فراوری مقدماتی واکسن اسپوتنیک وی را برای مقابله با ویروس کرونا در صربستان تایید کرد.

وزیر توسعه فناوری صربستان در بیانیه ای که در سرانجام ملاقات یک هیئت روسی از موسسه تورلاک منتشر شد، اظهار داشت وزارتخانه های صنعت و تجارت، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و موسسه دولتی دارو از آنچه که در موسسه ویروس شناسی تورلاک مشاهده کردند، ابراز خرسندی کردند.

وی گفت ما می توانیم بگوییم که مرحله نخست فراوری واکسن روسی اسپوتنیک وی در خاک صربستان به شیوه مقدماتی تایید شده است.

وزیر توسعه فناوری صربستان همچنین اعلام نمود این مرحله نخست که در مدتی دو تا سه ماهه محقق شده است، حمل مواد از روسیه، بسته بندی در موسسه تورلاک و توزیع در صربستان و منطقه را شامل می گردد.

به گفته نناد پوپوویچ, فراوری کامل واکسن اسپوتنیک وی در صربستان با آمدن دومین هیئت کارشناسی روسیه در مدتی 10 تا 15 روزه انجام خواهد شد.

کارشناسی این هیئت ارزیابی شرایط فناوری و فنی را که صربستان ضروری است برای فراوری واکسن روسی در خاک خود محقق سازد، امکان پذیر خواهد نمود. صربستان 19 ژانویه نخستین کشور اروپایی بود که واکسن چینی سینوفارم را مدیریت و کارزار واکسیناسیون گسترده را شروع کرد.

در کشور صربستان واقع در بالکان که هفت میلیون نفر جمعیت دارد، تا به امروز بیش از 600 هزار نفر واکسن دریافت نموده اند و این رقم بیشترین میزان واکسیناسیون در قاره اروپا به شمار می رود. این کشور سه واکسن کرونا از جمله سینوفارم چینی، اسپوتنیک وی روسی و فایزر-بیونتک آمریکایی-آلمانی را در اختیار دارد.

از شروع همه گیری کرونا در صربستان در ماه مارس گذشته، تا به امروز 417 هزار و 871 نفر به کووید-19 مبتلا شده اند و چهار هزار و 199 نفر از آن ها جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1515

به "صربستان فراوری واکسن روسی را در خاک خود شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صربستان فراوری واکسن روسی را در خاک خود شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید