انصارالله یمن: سازمان ملل درخدمت آمریکا، عربستان و متحدانشان است

به گزارش مجله پارمیسفان، در پی عدم پایبندی سازمان ملل به تعهدات خود پیرامون نفتکش صافر، رهبر انصارالله یمن این سازمان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

انصارالله یمن: سازمان ملل درخدمت آمریکا، عربستان و متحدانشان است

به نقل از سایت المسیره، محمدعلی الحوثی، رهبر انصارالله یمن در توییتی نوشت: گفتند (سازمان ملل) با نشت نفتکش صافر خطر بزرگ و یک فاجعه زیست محیطی روی می دهد، گفتیم با کارشناسان خود بیایید و آن را تعمیر کنید، روزها و ماه ها گذشت اما پاسخی دریافت نشد.

وی اضافه کرد: به دنیا ثابت شد که شعارهای آنها دروغ است و اقدامات آنها در خدمت تجاوزهای آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی و متحدانش و علیه ملت یمن است.

الحوثی در سرانجام توییت خود بار دیگر سازمان ملل را مسوول کامل هرگونه نشت نفتکش صافر گفت.

نفتکش صافر از پنج سال پیش روبروی بندر نفتی راس عیسی حدیده در دریای سرخ لنگر انداخته است. مسوولان سازمان ملل نسبت به نشت نفت آن هشدار داده و اعلام کرده اند که ممکن است نشتی نفت صافر چهار برابر مقدار نفتی باشد که از کشتی اکسون والدز در سال 1989 در آلاسکا نشت کرد.

انصارالله در ماه نوامبر به کارشناسان سازمان ملل اجازه داد وارد نفتکش صافر شده و آن را ارزیابی کنند اما استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت، این سازمان بابت اظهارات انصارالله نگران است که گفته در فکر تجدیدنظر درباره موافقتش با بازدید از صافر است و به همین دلیل زمان انجام این بازدید تعیین نیست.

پیش از این انصارالله با بیان اینکه سازمان ملل خواستار تامین امنیت محدوده سه مایلی در اطراف نفتکش صافر شده است، این سازمان را به تعیین شروط فلج کننده با هدف مانع تراشی در برابر اجرای توافق پیرامون این نفتکش متهم کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1591

به "انصارالله یمن: سازمان ملل درخدمت آمریکا، عربستان و متحدانشان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله یمن: سازمان ملل درخدمت آمریکا، عربستان و متحدانشان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید