سخت گیری پزشکی AFC برای لیگ قهرمانان آسیا، چند آزمایش اجباری شد

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا از 17 اسفند 1400 و مرحله گروهی این بازی ها روز 18 فروردین 1401 شروع می گردد.

سخت گیری پزشکی AFC برای لیگ قهرمانان آسیا، چند آزمایش اجباری شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه ترین تصمیم خود سخت گیری های پزشکی را برای جلوگیری از ایست قلبی بازیکنان در زمین در نظر دارد و باشگاه ها موظف هستند بازیکنان خود را قبل از اعزام به لیگ قهرمانان مورد ارزیابی پزشکی PCMA قرار بدهند.

این خبری است که روزنامه الاقتصادیه عربستان اعلام نموده است. بر این اساس، کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید نموده است که هر بازیکنی از تیم های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا که باشگاهش 30 روز قبل از اولین بازی تیم، ارزیابی پزشکی PCMA را ارائه نکند، حذف می نماید.

این آزمایشات پزشکی شامل آزمایشات قلبی، آزمایش خون و معاینات کلی دندانپزشکی است.

این ارزیابی پزشکی به وسیله مرکز ارزیابی و تحقیقات پزشکی فیفا انجام می گردد و برای همه بازیکنان و حتی داوران نیز اجباری است.

ارزیابی پزشکی PCMA قبل از مسابقات با هدف شناسایی عوامل خطر بالقوه سلامتی انجام می گردد؛ با تمرکز بر بیماری های قلبی که ممکن است باعث مرگ ناگهانی گردد.

به نوشته الاقتصادیه، هر بازیکنی که مدارک مورد احتیاج خود را ارائه ندهد، حق ثبت نام در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهد داشت و از این رقابت ها محروم می گردد.

بعلاوه کمیته پزشکی فدراسیون با صلاحدید خود می تواند هر گونه ارزیابی پزشکی دیگری از بازیکن شرکت کننده را درخواست کند اما هزینه این تست تکمیلی بر عهده AFC است.

سخت گیری های کنفدراسیون آسیا برای لیگ قهرمانان تنها منوط به مسائل پزشکی نیست. روز گذشته هم اعلام شد که هر بازیکن و مربی در صورت غیبت در نشست های خبری در لیگ قهرمانان آسیا 10 هزار دلار جریمه خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان 2022 آسیا هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2057

به "سخت گیری پزشکی AFC برای لیگ قهرمانان آسیا، چند آزمایش اجباری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت گیری پزشکی AFC برای لیگ قهرمانان آسیا، چند آزمایش اجباری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید