انتقاد شرفی از عملکرد دولت نسبت به وضعیت آب آبادان

به گزارش مجله پارمیسفان، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص وضعیت بحرانی آب آبادان گفت: آبادان آب دارد ولی سهم آن تشنگی است.

انتقاد شرفی از عملکرد دولت نسبت به وضعیت آب آبادان

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا شرفی در نطق میان دستور جلسه علنی (امروز) مجلس شورای اسلامی گفت: سلام بر مردم مظلوم حوزه انتخابیه ام؛ مردمی که بیش از 17 سال از آب شرب سالم بی بهره هستند و آب آلوده موجب بیماری های گوناگون برای آنها گردیده است.

وی اضافه کرد: مردمی که به دلیل آلودگی هوا از دیدن آسمان آبی محروم هستند. دریا دارند ولی با قوانین من درآوردی ماهیگیری برایشان سخت تر گردیده، مردمی که زمانی با کیفیت ترین خرما را فراوری می کردند، ولی امروز حق آبه آنها دزدیده می گردد و شاهد خشک شدن نخلستان هایشان هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بیش از 14 سال است که منطقه اروند بازگشایی گردیده است، ولی مسئله ای از مسائل این مردم برطرف ننموده است. به نام مردم و به کام دیگران. فقط نام منطقه آزاد را به یدک می کشند و کارگر شهرداری که به دلیل عدم پرداخت چندین ماه حقوق خود را می سوزاند. آبادان آب دارد، ولی سهم ما تشنگی، خشکیدن رودخانه ها و مرگ نخلستان ها است.

شرفی اعلام کرد: بیش از 19 ماه است که بی توجهی به موضوع آب را به دولتمردان متذکر شدم. در مصاحبه خبرنگاری اگر یک کلمه پس و پیش گردد همه موضوع را رصد می نمایند، ولی چگونه است که 17 سال بی آبی مورد رصد قرار نمی گیرد؟ مگر نه این که 15 سال پیش آن فاجعه در آبادان رخ داد؟ چه کسی به دلیل اهمال این 17 سال از سوی مسئولین محاکمه خواهد شد؟ کدام مرجع باید خسارت چندصد میلیاردی کشاورزان را پرداخت کند؟ ثمره چهار میلیون و 300 هزار نخل از بین رفته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: از خدا بترسید. دست خدا از آستین مردم خوزستان یقه گیر شما خواهد بود، چرا در این اوضاع آب بر آسیاب دشمن می ریزید؟ برداشتن روادید در منطقه آزاد و ورود شهروندان کشورهای همسایه به منطقه بدون آسیب شناسی و برنامه ریزی سطحی با توجه به سقوط ارزش ریال در مقابل پول کشورهای دیگر غرور ملی مردم را جریحه دار نموده، رفتار غیرمسئولانه مدیران منطقه آزاد موجب ناهنجاری گردیده است.

وی در خاتمه در تذکری به وزیر کشور، گفت: در خصوص وضعیت استخدام غیربومی در آبادان هشدار می دهم. مسائل روزمره اجتماعی سایر مناطق کشور در این شهرستان به دلیل ناکارآمدی مدیران به موضوعاتی امنیتی تغییر یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 34

به "انتقاد شرفی از عملکرد دولت نسبت به وضعیت آب آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شرفی از عملکرد دولت نسبت به وضعیت آب آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید