افزایش 33 درصدی واردات نفت چین از ایران در 10 ماهه 2014

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: واردات نفت چین از ایران در 10 ماهه نخست امسال میلادی با افزایش 33 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 547 هزار بشکه در روز رسید.

افزایش 33 درصدی واردات نفت چین از ایران در 10 ماهه 2014

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، واردات نفت چین از ایران در 10 ماهه نخست امسال میلادی، به طور متوسط به 547 هزار بشکه در روز رسید، که یک سوم نسبت به سال قبل رشد داشت. این افزایش واردات، موجب شد که ایران سریعترین رشد را در بین تامین نمایندگان نفت چین تجربه کند.

این افزایش صادرات نفت به چین، تا حدی ناشی از انعقاد قرارداد سالانه جدید بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ژوهای ژنرونگ بود که از حدود ماه اوت شروع شد. بر اساس این قرارداد، شرکت چینی، میعانات فراوری شده در پروژه پارس جنوبی ایران را خریداری می نماید.

مذاکرات ایران و 6 قدرت جهانی بر سر برنامه هسته ای، پس از ناکامی در دستیابی به توافق جامع در ماه گذشته، برای 7 ماه دیگر تمدید شد.

بر اساس این گزارش شرکت دولتی ژوهای ژنرونگ چین قرارداد خود با شرکت ملی نفت ایران را برای خرید نفت از ایران در سال 2015، به همان میزان امسال تمدید نموده است.

بدین ترتیب ژوهای ژنرونگ در سال آینده میلادی مجموعا 12میلیون تن معادل 240 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد خواهد نمود.

یک مقام تجاری چینی که نخواست نامش فاش گردد در این باره گفت: ما تمام ارقام را نهایی نموده ایم و هیچ تغییری نسبت به امسال داده انجام نشده است.

ژنرونگ، یک شرکت وابسته به مقامات وزارت دفاع چین در دهه 1990، عمدتا به عنوان یک عامل وارد نماینده برای شرکت نفتی و شیمیایی چین (سینوپک) عمل می نماید. پالایشگاه های این شرکت نفت ایران را پالایش می نمایند.

سینوپک، بزرگ ترین پالایشگاه نفتی آسیا همچنین یک قرارداد نفتی مجزا با شرکت ملی نفت ایران برای واردات روزانه 265 هزار بشکه (عمدتا نفت خام و مقداری میعانات) دارد.

یک مقام ارشد تجاری دیگر که نخواست نامش فاش گردد گفت، به موجب توافق 8 ساله اجرا شده در اوایل سال 2012، این قرارداد به صورت اتوماتیک برای سال آینده تمدید خواهد شد.

52

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 602

به "افزایش 33 درصدی واردات نفت چین از ایران در 10 ماهه 2014" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 33 درصدی واردات نفت چین از ایران در 10 ماهه 2014"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید