تور ارزان اروپا: اروپا به جای مبارزه با اسلام هراسی از آن استفاده سیاسی می نماید

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیغام ویدئویی خود به پنجمین همایش بین المللی تی آرتی ورلد 2021 بیان کرد: سیاستمداران اروپایی به جای مبارزه با اسلام هراسی که جامعه را مانند سرطان احاطه نموده، در حال استفاده از آن به عنوان رانت سیاسی و گرفتن رأی هستند.

تور ارزان اروپا: اروپا به جای مبارزه با اسلام هراسی از آن استفاده سیاسی می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اردوغان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اینکه اکنون هیچ چیز در دنیا مانند سابق نخواهد بود، گفت: همه گیری کرونا رویکرد افراد نسبت به خود، جامعه و سیاست دنیای را به طور اساسی تغییر داده است.

وی با تاکید بر اینکه تناقضات موجود در سیستم دنیای بیش از هر زمان دیگری آشکار شده، توضیح داد: در دو سال اخیر مشاهده کردیم که زیرساختهای بهداشتی و اجتماعی کشورهای مرفه و نهادهای مسئول شکست خوردند. کشورهای توسعه نیافته و گروه های ضعیف اجتماعی به حال خود رها شدند و زنجیره تأمین احتیاجهای اولیه مختل شد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه مفهوم دولت اجتماعی به شدت آسیب دیده و اسلام هراسی و احساسات ضد مهاجرت دوباره شعله ور شده، اضافه نمود: آمارها نشان دهنده تهدیدهایی علیه شهروندان ما و تمام بشریت است. سیاستمداران اروپایی به جای مبارزه با اسلام هراسی که جامعه را مانند سرطان احاطه نموده، در حال استفاده از آن به عنوان رانت سیاسی و رأی گیری هستند. نگرانی های ما با آنچه که ما شاهد آن هستیم افزایش یافته و صادقانه بگویم از هدر رفتن یک فرصت تاریخی برای برقراری صلح و عدالت دنیای ناراحت هستیم.

اردوغان با اشاره به اینکه این سیستم که پس از جنگ دنیای دوم مستحکم شده و پایه های آن پس از جنگ دنیای اول پایه گذاری شد، مدت هاست که عدالت و ثبات ایجاد ننموده، گفت: در نظم کنونی دنیا اسلام هیچ جایگاهی نداشته و آفریقا، آمریکای لاتین و آسیای جنوبی مورد توجه قرار نمی گیرد. نمی توان این سیستم را که منافع پنج کشور کنترل کننده آن است، با ساختار فعلی خود ادامه داد. احتیاج به اصلاحات در سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی اجتناب ناپذیر است.

اردوغان با یادآوری اینکه ترکیه، سال هاست این احتیاج به اصلاح را با عبارت دنیا بزرگ تر از پنج (کشور) است ابراز می نماید، گفت: اخیراً پیشنهادات عینی خود در این زمینه را ارائه کردیم و به جای انتقاد، الگویی اصولی، جامع، راهبردی و کاربردی برای سازمان ملل متحد پیشنهاد کردیم که در آن عدالت در نمایندگی تضمین شده و حق وتو لغو گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1877

به "تور ارزان اروپا: اروپا به جای مبارزه با اسلام هراسی از آن استفاده سیاسی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: اروپا به جای مبارزه با اسلام هراسی از آن استفاده سیاسی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید