آثار نیم قرن اخیرم را به تماشا می گذارم، سماع در سماع

به گزارش مجله پارمیسفان، نمایشگاه سماع در سماع با آثاری از یدالله کابلی پیشکسوت هنر خوشنویسی، آدینه سوم آذرماه در گالری گویا به نمایش در می آید که وی در این باره به خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه 100 اثر که گلچینی از آثار نیم قرن گذشته و همچنین آثاری است که ماه های اخیر خلق نموده ام، به نمایش در می آید. این آثار از روی آثار شعرا و مطالب فضلای متاخر و معاصر همراه با ترکیب بندی های بسیار متنوع و صفحه آرایی های موزون به تحریر در آمده است.

آثار نیم قرن اخیرم را به تماشا می گذارم، سماع در سماع

وی ادامه داد: اکثر آثار به شکل خوشنویسی کلاسیک و تذهیب کلاسیک و شیوه خط شکسته نویسی معاصر است و نمونه هایی از نقاشی خط نیز که در هنگام اقامتم در آمریکا و کانادا خلق کردم نیز ارایه می کنم.

این خوشنویس که مهمترین عنصر شکسته نویسی معاصر را ارایه توانمندی های شخصی و خلاقیت های هنری می داند، اعلام کرد: انسان همیشه در کوشش بوده است تا قابلیت های خلاقانه درونی خودش را از زندگی و هستی بروز دهد و برای هنرمند این یک موهبت الهی است که می تواند با رنج و سیر و سلوک از این امکان برخوردار گردد. چنین آثاری اگر از نبوغ و خلاقیت بگذرد آنگاه مطلوب مردم صاحب نظر نیز می گردد.

گالری گویا 24 شهریور با نمایش آثار محمود فرشچیان افتتاح شد و سپس نمایشگاهی از آثار نگارگری و تذهیب را به نمایش گذاشت. این سومین نمایشگاهی است که در این گالری بر پا می گردد.

کتاب گلچینی از آثار یدالله کابلی نیز که در سال 94 توسط انتشارات گویا به چاپ رسیده بود نیز همزمان با این نمایشگاه ارایه می گردد.

گالری گویا با مدیریت مونا میرباقری در خیابان کریمخان زند، روبه روی ایرانشهر، شماره 91 واقع است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 570

به "آثار نیم قرن اخیرم را به تماشا می گذارم، سماع در سماع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار نیم قرن اخیرم را به تماشا می گذارم، سماع در سماع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید