تصاویر ، نمایش همزمان شاهکارهای ون گوگ بعد از 120 سال

به گزارش مجله پارمیسفان، موزه هنر متروپولیتن دو شاهکار ون گوگ را پس از 120 سال در کنار یکدیگر به نمایش می گذارد.

تصاویر ، نمایش همزمان شاهکارهای ون گوگ بعد از 120 سال

به گزارش خبرنگاران، مسئولان موزه هنر متروپولیتن نیویورک اعلام کردند که نمایشگاه بزرگی از آثار وینسنت ون گوگ نقاش برجسته هلندی با موضوع سروهای مارپیچی که موضوع اغلب نقاشی های سال های پایانی عمر این هنرمند بودند را برگزار می نمایند. در این نمایشگاه تابلوهای نقاشی که ون گوگ در آرل و پنجره آسایشگاه سن رمی نقاشی نموده است برای عموم مردم به نمایش گذاشته می گردد.

این نمایشگاه بزرگ از بیست و دوم ماه مه شروع می گردد و تا بیست و هفتم اوت 2023 به فعالیت ادامه خواهد داد و یکی از چندین نمایشگاهی است که سال آینده میلادی در سراسر دنیا به مناسبت صد و هفتادمین سالگرد تولد ون گوگ برگزار خواهد شد، اما نخستین نمایشگاهی است که سروهای مشهور او را در مرکز توجه قرار می دهد.

گندم زار و سرو اثر ون گوگ / ژوئن 1889

سرو در حقیقت مشهورترین درخت درتاریخ هنر محسوب می گردد و به اعتقاد مدیر موزه متروپولیتن ون گوگ پیروز شد این درخت ها را با قدرت و به روشی منحصربه فرد نقاشی کند.

در مجموع حدود 40 تابلو نقاشی، طراحی های کمتردیده شده و نامه های مصور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد. نکته قابل توجه درباره این نمایشگاه به هم پیوستن دو شاهکار این هنرمند بعد از گذشت 120 است. گندم زار و سروها و شب پرستاره آخرین بار در سال 1901 میلادی در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته شده بودند.

از تابلوهای نقاشی قابل توجه دیگری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شوند به نسخه دیگری از گندمزار و سروها می توان اشاره نمود که در سپتامبر سال 1889 خلق شده است و از گالری ملی لندن امانت داده می گردد.

گندم زار و سرو اثر ون گوگ / سپتامبر 1889عنوان

نقاشی باغ میوه با سرو از مجموعه نقاشی های این هنرمند با موضوع سرو محسوب می گردد که اخیرا در یک حراجی به قیمت 117.2 میلیون دلار فروخته شد و رکورد فروش آثار ون گوگ را جا به جا کرد.

  • عکس | پوستر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
  • تصاویر | کامواهای بانوی 88 ساله در دنیای هنر غوغا کرد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2200

به "تصاویر ، نمایش همزمان شاهکارهای ون گوگ بعد از 120 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، نمایش همزمان شاهکارهای ون گوگ بعد از 120 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید