جاذبه های گردشگری پاریس در 3 دقیقه Paris

به گزارش مجله پارمیسفان، پاریس (به فرانسوی: Paris)، پایتخت کشور فرانسه، مرکز و یکی از شهرستان های ناحیه ایل-دو-فرانس است. پاریس یکی از شهرهای پیشروی دنیا در زمینه های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم است و بزرگ ترین شهر مالی اروپا و پنجمین شهر مالی دنیا از نظر سطح فراوری ناخالص داخلی است.در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا تنها با 3 دقیقه از جاذبه های گردشگری پاریس دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری پاریس در 3 دقیقه Paris

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

پاریس از شناخته شده ترین مقصدهای گردشگران دنیا است. سالانه حدود 45 میلیون نفر توریست از پاریس دیدن می نمایند. تعداد زیادی از آثار دیدنی، موسسات و پارک های مشهور دنیا در این شهر قرار دارند. پاریس همچنین با دارا بودن 478٬000 درخت سرسبزترین پایتخت اروپا شناخته شده است. رود سن از میان این شهر می گذرد.

عمارت ها و بناهای مشهور و دیدنی پاریس

معروفترین آثار شهر پاریس کلیسای قرن دوازدهمی نوتردام واقع در ایل دو لا سیته، برج ایفل و تاق نصرت (تریومف) می باشند. برج ایفل ابتدا به صورت موقت جهت نمایشگاه دنیای سال 1889 توسط گوستاو ایفل بنا شد، اما با حفظ آن پس از این تاریخ امروزه در نزد دنیایان به عنوان نماد شهر پاریس شناخته می گردد.عمده بناهای مشهور پاریس در محدوده میدان شارل دوگل (میدان دلتوال سابق) واقع شده اند. از جمله موزه لوور، باغ تویلری، خیابان شانز الیزه، تاق نصرت پیروزی (تریومف)، گراند پله، پتیت پله، میدان کنکورد و بسیاری آثار دیگر. بخش دیگری از این آثار که شامل بناهای مدرن و امروزی شهر پاریس می شوند در محدوده منطقه لا دفانس قرار گرفته اند.

علاوه بر این 2 منطقه آثار متعدد فراوانی نیز در سرتاسر شهر پاریس وجود دارند. موزه انولید که مقبره بسیاری از سربازان و افتخارآفرینان فرانسه از جمله ناپلئون است، قلعه کونسیرژری که محل نگهداری لویی شانزدهم، ماری آنتوانت و خانواده سلطنتی فرانسه قبل از اعدام در جریان انقلاب بود، 2 مجسمه ملقب به آزادی واقع در ایل دوسیژن و کاخ لوکزامبورگ که نمونه بزرگ آن ها در سال 1886 از سوی ملت فرانسه به ملت آمریکا هدیه داده شد، بخش دیگری از این آثار دیدنی هستند.

اپرا گارنیه که در زمان امپراتوری دوم ساخته شده نیز از دیگر بناهای دیدنی شهر پاریس محسوب می گردد. موزه لوور که امروزه یکی از مشهورترین موزه های دنیا است نیز در بنای کاخ سابق لوور واقع شده است. دانشگاه سوربن نیز که بخش اصلی دانشگاه پاریس را تشکیل می دهد نیز در محله لاتین قرار گرفته است.علاوه بر کلیسای نوتردام کلیساهای مشهور و زیبای دیگری نیز از جمله کلیسای سن شاپل، کلیسای مادلین و کلیسای سکره کر نیز در این شهر قرار گرفته اند.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 529

به "جاذبه های گردشگری پاریس در 3 دقیقه Paris" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری پاریس در 3 دقیقه Paris"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید