8 نکته کلیدی برای خرید برترین قهوه ساز بر اساس احتیاج

به گزارش مجله پارمیسفان، برای بسیاری از ما، آغاز کار روزانه بدون وجود یک فنجان قهوه داغ چندان راحت نیست. تهیه این نوشیدنی محبوب اگرچه تا حد زیادی به نوع قهوه مورد استفاده بستگی دارد، ولی در عین حال نمی توان نقش دستگاه قهوه ساز را در تهیه یک قهوه باکیفیت بی اهمیت دانست.

8 نکته کلیدی برای خرید برترین قهوه ساز بر اساس احتیاج

اگر در پی خرید دستگاه قهوه ساز هستید، خیلی زود متوجه خواهید شد که طیف وسیعی از مدل ها و قیمت برای این دستگاه وجود دارد. درواقع شما می توانید قهوه سازی با نمایشگرهای تعاملی بخرید که از فولاد ضدزنگ ساخته شده اند و طراحی کاملا حرفه ای دارند؛ یا دستگاهی ساده و تنها مجهز به کلید خاموش و روشن بخرید. به همین دلیل پشنهاد می کنیم که با صرف هزینه بیشتر، قهوه سازی بخرید که قابلیت برنامه ریزی داشته و در کنار آن مجهز به کارافه حرارتی (Thermal Carafe) برای گرم نگه داشتن قهوه به مدت طولانی تری باشد. حال با این مقدمه به سراغ آنالیز دقیق تر و کامل ترِ انواع قهوه سازها می رویم و در کنار آن درباره تهیه یک فنجان قهوه باکیفیت بیشتر سخن خواهیم گفت. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

فهرست مطالب

1. مروری بر تاریخچه دستگاه قهوه ساز

رنسانس دستگاه های قهوه ساز با سیستم قهوه ساز نینجا (Ninja Coffee Bar System) در سال 2015 آغاز شد، که به یاری آن دم کردن انواع لاته و قهوه های سرد در خانه آسان تر می شد. به لطف وجود حالت های مختلف برای سِرو کردن انواع قهوه سرد و گرم، امروزه برندهای کورینگ (Keurig) و نینجا (Ninja) در کنار سایر مارک های دیگر، دستگاه های همه کاره ای با ویژگی های بیشتر ابداع کردند که قابلیت هایی مانند اعمال کفِ شیر، آسیاب قهوه و حتی حالت های سرد دَم (Cold-Brew) را ارائه می نمایند.

جالب است بدانید که امروزه بسیاری از طراحان دستگاه های قهوه ساز در حال ارتقای سبک و طراحی این دستگاه برای مطابقت بیشتر با آشپزخانه های امروزی از دیدگاه زیبایی شناسی هستند. ساختار قهوه سازهای تازه، اغلب تاکید بر استفاده از فولاد ضدزنگ و طرح های منحنی تر دارد، بعلاوه در ساختار آن ها از شیشه یا کارافه (نوعی پارچ) استفاده می گردد. در کنار آن بسیاری از مدل ها هم در رنگ های سفید یا روشن تر برای مطابقت با پالت های رنگ روشن تر در آشپزخانه ارائه می شوند.

2. عادات شما در قهوه خوردن و اهمیت آن در خرید قهوه ساز

اولین کاری که باید برای خرید قهوه ساز انجام دهید این است که از خود بپرسید، که عادات شما در نوشیدن قهوه چیست و چگونه آن را سِرو می کنید؟ برخی افراد قهوه سرد یا سرد دم را به قهوه گرم ترجیح می دهند، به ویژه اگر در ماه های گرم سال قرار داشته باشند. بنابراین اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید که برخی از مدل های فیلتری مجهز به حالت های دم روی یخ و حالت های سرد دم هستند و می توانند احتیاج شما را برآورده نمایند.

اگر یک فنجان قهوه برای آغاز روزتان کافی است، یک مدل فیلتری 1 یا 2 کاپی یا یک دستگاه تک نفره مناسب به نظر می رسد. در عین حال در صورتی که مصرف روزانه شما بیش از یک فنجان است، یک قهوه ساز اتوماتیک بزرگتر همراه با کارافه را انتخاب کنید. بیشتر مدل های بزرگ قابلیت فراوری 10 الی 12 فنجان قهوه در یک وعده را دارد. از طرفی اگر عادت دارید که بین زمان سِرو قهوه تا زمان نوشیدن آن فاصله بیاندازید، مدلی با لیوان یا دیواره عایق بخرید. این مدل ها قابلیت این را دارند که قهوه را برای ساعت ها داغ و تازه نگه دارد.

برای برخی از افراد، پر کردن دستگاه قهوه ساز و روشن کردن آن در هنگام صبح به ویژه زمانی که عجله دارند، کار سختی است. در صورتی که شما هم جزو این دسته هستید، می توانید قهوه سازی با قابلیت برنامه ریزی تهیه کنید. این مدل از قهوه سازها می توانند هر روز صبح به طور اتوماتیک قهوه دم شده، به شما تحویل دهند. البته به شرط اینکه شب قبل، آن را تنظیم کرده باشید. این مدل ها توانایی خاموش شدن به صورت اتوماتیک هم دارند.

پس طی یک نگاه کلی عوامل موثر در انتخاب مدل دستگاه قهوه ساز شامل موارد زیر است:

  • علاقه به قهوه گرم یا سرد
  • میزان قهوه مورد استفاده در روز
  • عادات خوردن قهوه و ضرورت دسترسی به قهوه صبح
  • میزان فضای آشپزخانه

3. توجه به ابعاد دستگاه قهوه ساز

هنگام انتخاب مدل مد نظر خود، فضای پیشخوان در آشپزخانه را در نظر بگیرید. البته گفتنی است که طی آنالیز های تیم Consume Rreports همه دستگاه های قهوه ساز می توانند در بخش زیرین کابینت های بالایی قرار بگیرند؛ اما باید در نظر داشت که در زمان پر کردن مخزن، باید دستگاه را بیرون کشید.

4. انواع دستگاه قهوه ساز

انواع مختلفی از دستگاه های قهوه ساز در بازار وجود دارد که رایج ترین های آن شامل مدل های فیلتردار، قهوه سازهای سرد دم، قهوه سازهای کپسولی یا پاد و اسپرسوساز است که در ادامه هر یک از این مدل ها به طور دقیق آنالیز می کنیم.

  • قهوه ساز سرد دَم (Cold-brew coffee maker)
  • قهوه ساز کپسولی یا پاد مدل تک نفره (Single-serve pod coffee maker)
  • قهوه ساز فیلتردار (Drip coffee maker)
  • قهوه ساز فیلتردار دونفره (One-two mug drip coffee maker)
  • اسپرسوساز (Espresso Machine)

قهوه سازهای سرد دَم

این مدل از قهوه سازها از آب سرد یا آبی با دمای معمولی استفاده می نمایند. طی فرآیند آماده سازی، دستگاه قهوه غلیظی تهیه می نماید و سپس آن را با آب سرد یا یخ رقیق می نماید. (یا برای قهوه گرم با آب داغ رقیق می کنید). قهوه سازهای سرد دَم در دو نوع اتوماتیک و دستی در بازار وجود دارند که مدل های دستی ساده تر و ارزان تر هستند. مدل های اتوماتیک برقی هستند و از روش های مختلفی برای کاهش زمان دَم کردن (بین 4 تا 45 دقیقه) بسته به مدل دستگاه استفاده می نمایند.

قهوه ساز کپسولی یا پاد، تک نفره

با استفاده از قهوه ساز کپسولی دم کردن قهوه سریع، آسان و بدون بهم ریختگی پیش می رود. به طور کلی سازوکار این مدل قهوه سازها به این صورت است که آب را با فشار به داخل یک بسته یا کپسول کوچک که به آن پاد (Pod) می گویند، وارد می نماید. به طور کلی قهوه سازهایی با عملکرد وابسته به پاد نسبت به انواع دیگر این دستگاه ها گران تر است، زیرا قیمت پادها چیزی بیشتر از قیمت خود قهوه یا دانه های آن است. از طرفی پادهای قابل بازیافت بسیار محدود هستند و انواع پلاستیکی آن ها مسائل زیست محیطی به همراه دارد.

مزایا:

  • معمولاً بسیار جمع و جور است، بنابراین فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی نماید.
  • نسبت به سایر مدل ها ارزان تر است
  • این مدل ها اغلب سریع هستند و احتیاج آن ها به تمیزکاری کم تر از دیگر مدل ها است.
  • برخی از این قهوه سازها قابلیت ساخت شکلات داغ و چای دارند.
  • برای افرادی که گاه به گاه قهوه می نوشند، گزینه خوبی است، چراکه به خاطر وجود پاد یا کپسول تازگی قهوه را حفظ می نماید.
  • این مدل ها توانایی آماده سازی انواع قهوه ها را دارد.

معایب:

  • در دراز مدت چندان به صرفه نیست، چراکه قیمت خرید کپسول بالاتر از خود قهوه یا دانه های آن است.
  • از آنجایی که کپسول ها از جنس پلاستیک هستند، برای محیط زیست مناسب نیست.
  • خرید و دسترسی به کپسول چندان راحت نیست. چراکه به نسبت دیگر اقلام کم تقاضا تر است.

قهوه ساز فیلتردار

با استفاده از قهوه سازهای فیلتردارِ اتوماتیک، کافیست که محفظه را با آب پر کنید، سپس قهوه را در فیلتر قرار دهید. با فشردن سوئیچ (دکمه) دستگاه، آب گرم می گردد و بخار آب داغ قهوه شما را آماده می نماید. گفتنی است که برخی از مدل ها دارای آسیاب داخلی برای آسیاب کردن دانه های کامل قهوه هستند، بعلاوه برخی دیگر مجهز به مخزنی برای پر کردن چندین لیوان با هم است. برترین مدل های قهوه ساز فیلتردار قادرند در 5 تا 6 دقیقه به دمای 195 درجه فارنهایت برسند که یک استاندارد صنعتی، برای دم کردن بهینه قهوه است.

مزایا:

  • این مدل قهوه سازها می توانند از هر نوع قهوه ای با هر درجه آسیاب، استفاده نمایند و قهوه مدنظر (به عنوان مثال فرانسه) را تحویل دهند.
  • برخی از مدل های این دستگاه قابلیت دم کردن بسته های قهوه همچون تی بَگ دارند.
  • نسبت به مدل های پاد به ازای هر کاپ قهوه، ارزان تر هستند.
  • با قهوه ساز فیلتردار کنترل بیشتری بر فرآیند آماده سازی نوشیدنی وجود دارد.

معایب:

  • چندان سریع نیستند و فرآیند آماده سازی قهوه با آن کمی زمان بر است.
  • نسبت به سایر مدل ها دستی تر هستند و تمیز کردن آن ها زمان بر است.

قهوه ساز فیلتردار دونفره

این مدل از قهوه سازهای فیلتردار برای فراوری مقادیر کم قهوه طراحی شده اند و قهوه را مستقیماً در لیوان به شما تحویل می دهد.

دستگاه اسپرسوساز

اسپرسو قهوه غلیظی است که پایه بسیاری از قهوه ها و نوشیدنی ها است. دستگاه اسپرسوساز هم به منظور تهیه همین نوع قهوه ابداع شده است. در این دستگاه آب را با فشار زیادی از بین دانه های قهوه که نرم تر از روش های سنتی آسیاب شده اند، عبور می دهد و قهوه ای تلخ با عطر و بویی نافذ ارائه می دهد. اسپرسوسازها در انواع مختلفی ازجمله نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و تمام اتوماتیک در بازار وجود دارند.

5. ویژگی های پرکاربرد یک قهوه ساز

امروزه دستگاه های قهوه ساز همراه با ویژگی های زیادی به بازار عرضه می شوند که در بسیاری از موارد این امکانات تعبیه شده چندان مورد احتیاجی نیست و تنها بر هزینه شما می افزاید. بنابراین به منظور اینکه تصمیم بگیرید کدام ویژگی دستگاه قهوه ساز برای شما ضرورت دارد، فهرست زیر می تواند مفید باشد.

  1. قابلیت کنترل فرایند دَم کردنِ قهوه (Brew-Strength Control): این قابلیت به شما این امکان را می دهد که سرعت جریان آب را تنظیم کنید، بنابراین فرایند دم کردن نوشیدنی هم تغییر می نماید.
  2. توقف و سِرو (Pause and Serve): بیشتر دستگاه های قهوه ساز این قابلیت را دارند که قهوه را به میزان دلخواه شما دَم و در وسط کار فرآیند را متوقف نمایند. چنین امکانی طعم قهوه را حفظ می نماید و عملا شما را مجبور به تهیه مجدد قهوه نمی نماید. توجه داشته باشید که بدون وجود چنین امکانی پس از دم کشیدن کاملِ کل قهوه تنها یک الی دو ساعت برای خوردن آن مهلت دارید، چراکه مزه قهوه به طرز ناخوشایندی تند می گردد.
  3. قابلیت سلف سِرو (Self-Serve): دستگاه هایی با این امکان می توانند قهوه دم شده را درون خود نگه دارند. درواقع برخلاف دیگر مدل ها که قهوه را مستقیما داخل کارافه یا لیوان می ریزند، با وجود این قابلیت می توانید قهوه را در دستگاه گرم نگه دارید و هرگاه که تمایل داشتید سِرو کنید.
  4. خودتمیزشوندگی (Self-Clean Cycle): این امکان زحمت تمیز کردن دستگاه قهوه ساز را کم می نماید. البته در برخی از مدل ها می توانید با اضافه کردن سرکه سفید و آب به صورت دوره ای بخش مربوط به دَم کردنِ را تمیز کنید. بعلاوه برخی از مدل های قهوه ساز، از سیستم اعلان زمان تمیز کردن برخوردار است و زمانیکه وقت تمیزکاری باشد، شما را خبر می نماید.
  5. فیلتر آب (Water Filter): این قابلیت این امکان را ایجاد می نماید که بو و طعم عجیبِ ناشی از فعالیت باکتری های موجود در آب را به قهوه انتقال ندهد. گفتنی است که برای جلوگیری از تجمع باکتری ها ضروری است که به صورت مرتب فیلتر آب را عوض کنید.
  6. آسیاب توکار (Built-In Grinder): اگر علاقه مند به آسیاب کردن قهوه در خانه هستید، اما فضای کافی برای خرید آسیاب ندارید، وجود آسیاب توکار می تواند بسیار مفید باشد. گفتنی است که در این مدل ها، استفاده از قهوه ساز و تمیز کردن آن چندان راحت نیست. بعلاوه این نوع از قهوه سازها با سر و صدای زیادی همراه هستند.
  7. قابلیت کف دادن شیر (Milk Frothing): اگر از هواداران نوشیدنی های شیری مانند کاپوچینو و لاته هستید، یک دستگاه قهوه ساز با قابلیت ایجاد کفِ شیر را انتخاب کنید.

6. قهوه ساز بخرم یا اسپرسوساز؟

برای انتخاب بین این دو نوع دستگاه احتیاج است تا درکی از تفاوت بین قهوه معمول و اسپرسو داشته باشید. به طور کلی اسپرسو یک نوشیدنی اصیل ایتالیایی است که اکنون به وسیله دوستداران قهوه در سراسر دنیا پذیرفته شده است. در این نوع قهوه میزان کمی آب تقریباً در حال جوش و تحت فشار بالا از دانه های آسیاب شده قهوه عبور می نماید و قهوه را دم می نماید. در چنین فرآیندی محصول نهایی به عنوان شات (Shot) شناخته می گردد و طعمی تند دارد.

از طرفی عملکرد قهوه سازها به منظور تهیه قهوه به این شکل است که در ابتدا آب داغ روی قهوه آسیاب شده ریخته می گردد و طعم و عصاره دانه ها را جذب می نماید. سپس به تدریج به وسیله یک فیلتر به داخل لیوان یا ظرف زیر دستگاه می چکد.

حال با این توضیحات به سراغ سوال اولیه درباره اولویت خرید و انتخاب بین اسپرسوساز و قهوه ساز می رویم. بیشتر دوستداران قهوه در سراسر دنیا استدلال می نمایند که دستگاه های اسپرسوساز تجربه قهوه اصیل تر و غنی تری را ارائه می دهند. بعلاوه یک اسپرسوساز به شما این امکان را می دهد که انواع مختلفی از قهوه را بسته به سلیقه، طعم یا میزان کافئین مورد نظر خود، انتخاب کنید. در مقایسه با اسپرسوسازها، قهوه سازها یک دستگاه یک کاره هستند و قابلیت فراوری دامنه وسیعی از قهوه های متنوع را ندارند. بنابراین اگر از علاقه مندان به مصرف قهوه به صورت حرفه ای هستید، مطمئناً محصول نهایی دستگاه اسپرسوساز را ترجیح می دهید.

7. 7 فاکتور مهم که بر کیفیت قهوه تاثیرگذار است

حتی پس از انتخاب یک دستگاه قهوه ساز پیشرفته و قهوه ای ممتاز، همیشه عوامل دیگری وجود دارد که بر کیفیت یک فنجان قهوه تاثیر مستقیم می گذارد. بنابراین در ادامه این راهنمای کامل 7 مورد از مهم ترین عواملی که بر کیفیت قهوه شما تاثیرگذار است را آنالیز می کنیم.

فشار دستگاه قهوه ساز

به طور کلی باید بدانید که برای تهیه یک قهوه خوش طعم با استفاده از دستگاه قهوه ساز همیشه باید فشار ثابتی به قهوه آسیاب شده وارد گردد. این فشار معمولاً در حد 9 بار (Bar) است. در واقع هر میزان فشاری زیر این میزان قابلیت عصاره گیری کامل از قهوه را ندارد. به این معنی که کیفیت کلی قهوه شما تحت شعاع قرار می گیرد.

استفاده از میزان مناسبِ قهوه

منظور از میزان مناسب قهوه، وزن قهوه خشک و آسیاب شده در فیلتر دستگاه است. به طور کلی میزان قهوه مناسب در دستگاه می تواند از 7 گرم تا 22 گرم متفاوت باشد. اما مهمترین چیزی که در کنار این موضوع باید در نظر بگیرید ثابت نگه داشتن میزان قهوه مورد استفاده به ازای هر کاپ است.

تازگی دانه های قهوه

یکی از مهمترین جنبه های یک قهوه خوب، تازگی خود دانه های قهوه است. به طور معمول پس از برشته شدن قهوه، دانه ها با قرار گرفتن در معرض اکسیژن آغاز به کهنه شدن می نمایند. از طرفی روست نماینده های قهوه معمولاً با بسته بندی دانه ها در کیسه های مخصوص از فرآیند اکسید شدن قهوه جلوگیری می نمایند. بنابراین عملا پس از باز کردن، کیسه قهوه در معرض نور، رطوبت و گرما قرار می گیرند. برای جلوگیری از کهنه شدن دانه های برشته قهوه می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • به میزان مصرف خود توجه کنید و سعی کنید به صورت تازه تازه خرید کنید.
  • پس از استفاده درب پاکت قهوه را ببنیدید.
  • قهوه را در فضایی با دمای مناسب، خشک و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • قهوه را در یخچال قرار ندهید.

تازه آسیاب کردن قهوه

به یاد داشته باشید که قهوه آسیاب شده بیشتر از دانه های برشته در معرض آسیب است. درواقع زمانی که دانه های قهوه کاملا آسیاب شوند، یک ساعت بعد کهنه می شوند. بنابراین مهم است که قهوه خود را فقط در صورت احتیاج آسیاب کنید. در غیر این صورت، قهوه ای کهنه خواهید داشت که فاقد طعم و عطری نافذ است. همانطور که در بخش قبل هم اشاره شد، برخلاف برخی توصیه های رایج، نگهداری قهوه آسیاب شده در یخچال عمر آن را طولانی نمی نماید، بلکه آن را در معرض رطوبت قرار می دهد و حتی بوی سایر غذاها را جذب می نماید.

تمیز کردن دستگاه قهوه ساز

به دلایل بهداشتی و ایمنی باید دستگاه قهوه ساز خود را به صورت دوره ای تمیز کنید. البته به طور کلی احتیاجی به تمیز کردن دائمی دستگاه بعد از هر بار دم کردن قهوه نیست. اما در عین حال بدانید که باید به طور مرتب قهوه ساز خود را تمیز کنید. چراکه تمیز کردن منظم دستگاه شما را از شر تفاله های قهوه قدیمی که می تواند بر طعم قهوه تازه تأثیر منفی بگذارد، خلاص می نماید.

میزان دانه های آسیاب شده قهوه

درشتی دانه های آسیاب شده هم تأثیر مهمی بر کیفیت قهوه دارد. دم کردن قهوه با دانه هایی بیش از حد درشت می تواند منجر به قهوه ای با میزان کافئین کم تر و بسیار اسیدی گردد. در عین حال قهوه ای که خیلی ریز آسیاب گردد، نتیجه معکوس خواهد داشت و ممکن است بیش از حد تلخ باشد.

کیفیت آب

98 درصد قهوه شما از آب تشکیل شده است، بنابراین کیفیت آن وابسته به کیفیت آب مصرفی است. برترین کار برای دسترسی به آب مناسب استفاده از آب تصفیه شده است. بعلاوه با فیلتر کردن آب علاوه بر بهتر کردن مزه قهوه، دستگاه قهوه ساز هم در شرایط مناسب تری قرار می گیرد. گفتنی است که همیشه به فیلتر آب دستگاه قهوه ساز خود توجه کنید و از تجمع موادمعدنی بر روی آن جلوگیری کنید. بعلاوه هر ماه دستگاه خود را رسوب زدایی کنید.

8. میزان مجاز قهوه در روز چه قدر است؟

مطالعات متعدد نشان می دهد که مصرف روزانه چهار فنجان قهوه در روز کاملا مجاز و مطمئن است. حتی دستورالعمل های رژیم غذایی در آمریکا نشان می دهد که سه تا پنج فنجان قهوه که معادل با 0.22 لیتر در روز (حدبیشتر 400 میلی گرم کافئین) است، در چارچوب رژیم غذایی سالم واقع شده است.

9. چگونه قهوه ساز را تمیز کنیم؟

روش های مختلفی برای تمیز کردن و شست وشوی دستگاه قهوه ساز وجود دارد که یکی از آن ها تمیز کردن دستگاه با آب و مواد شوینده است. به منظور این کار می توانید فرایند زیر را در پیش بگیرید:

  1. توری دَم و فیلتر را بیرون آورید: همیشه به یاد داشته باشید که پس از هر بار استفاده از دستگاه، توری دَم را بردارید و تفاله ها یا فیلتر کاغذی یک بار مصرف را دور بریزید.
  2. شست وشو با مواد شوینده: توری دَم و در صورت وجود، فیلتر دائمی را در آب و مواد شوینده قرار دهید و با یک اسفنج یا پارچه نرم آن ها بشویید تا تفاله ها و به جای مانده های قهوه از بین برود.
  3. تمیز کردن کارافه: قهوه به جامانده را دور بریزید و کارافه را با آب گرم و شوینده بشویید.

مرحله انتهای: پس از شست وشوی بخش های مختلف با یک پارچه نرم کارافه، فیلتر و توری را پاک کنید و بگذارید تا خشک گردد. سپس با استفاده از یک پارچه نم دار درب داخلی، درب بیرونی و قسمت دم کردن را تمیز کنید تا به جامانده قهوه به طور کامل از روی آن پاک گردد. پس از این کار قهوه ساز را خشک کنید و دوباره کنار هم قرار دهید. به این ترتیب می توانید به سادگی دستگاه خود را تمیز کنید.

پرفروش ترین قهوه سازهای بازار

در کنار موارد ذکر شده برای انتخاب دقیق تر و آگاهانه دستگاه قهوه ساز مدنظر، مروری بر محبوب ترین ها و پرفروش های این حوزه هم می تواند یاری بزرگی در راستای یک انتخاب هوشمندانه باشد. بنابراین در این قسمت از این مقاله به آنالیز 10 نمونه از پرفروش ترین و برترین مدل های قهوه ساز در بازار می پردازیم.

قهوه ساز بوش مدل TKA8633

بوش (Bosch)، یک شرکت بزرگ آلمانی است که از سال 1886 میلادی آغاز به کار کرده است. این شرکت در زمینه های مختلفی از جمله ساخت ابزار و موتور های صنعتی، سامانه های امنیتی، لوازم خانگی و غیره، فعالیت های گسترده ای دارد که فراوری قهوه ساز هم یکی از آن ها است.

قهوه ساز بوش مدل TKA8633 یکی از تازهترین دستگاه های طراحی شده در شرکت بوش است که با توان 1160 وات قدرت مناسبی برای فراوری یک فنجان قهوه باکیفیت دارد. این دستگاه با ظرفیت 1.38 لیتر می تواند در مدت زمانی کوتاه، 15 فنجان قهوه برای شما آماده کند. TKA8633 مجهز به فیلتر قابل تعویض و سیستم ضد چکه (Drip Stop) است که تمیز کردن دستگاه پس از تهیه قهوه را برای شما به میزان چشم گیری آسان می نماید.

سیستم گرمایش دوگانه قهوه ساز بوش مدل TKA8633 عاملی برای کنترل و تنظیم مطلوب دمای قهوه موردعلاقه شما است. گفتنی است که عملکرد این قهوه ساز بسیار آسان است، چراکه تنها کافیست مخزن آب را پر کنید و پس از ریختن قهوه در آن دکمه Start را فشار دهید. درباره ابعاد این دستگاه هم می توان اذعان داشت که دارای میزان 25x26x35 سانتی متری و وزن 2.897 کیلوگرمی است و در دسته قهوه سازهای با میزان معمولی واقع شده است.

قهوه ساز بایترون مدل BKF-50

قهوه ساز بایترون مدل BKF-50، یک دستگاه بسیار کاربردی است که مخزن آب دقیقا در کنار آن تعبیه شده است و همین مسأله استفاده از آن را راحت تر کرده است. این قهوه ساز دارای توان مصرفی 1200 واتی است. سیستم قطع اتوماتیک و کارافه برای گرم نگه داشتن قهوه از جمله امکانات خوب این دستگاه با توجه به قیمت آن است. بعلاوه بخش های مختلف قهوه ساز بایترون مدل BKF-50 به راحتی قابل جدا شدن است که نقش مهمی در شست وشوی آسان آن دارد. میزان این مدل قهوه ساز 25x20x35 سانتی متر است و محهز به فیلتر دائمی است.

قهوه ساز بوش مدل TKA6A043

قهوه ساز بوش مدل TKA6A043، یک محصول زیبا و با ابعاد کوچک (50x45x35 سانتی متر) است که کار کردن با آن بسیار ساده است. از جمله قابلیت های این دستگاه می توان به مواردی همچون سیستم قطع کن اتوماتیک با امکان انتخاب زمان مورد نظر، فیلتر پرتابل، ظرفیت مخزن آب 1.25 لیتری، رسوب گیر و سیستم ضد چکه اشاره نمود. گفتنی است که محفظه اصلی این قهوه ساز قابل جدا شدن است که همین مسأله هم شست وشوی آن را آسان می نماید. در کنار آن، TKA6A043 مجهز به محفظه مخصوص برای جمع کردن سریع کابل است که در مرتب کردن فضا نقش بسزایی دارد.

قهوه ساز برمودا مدل 73423

برند آلمانی برمودا از سال 1980 فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز محصولاتش را مطابق با احتیاجهای افرادی که خواهان لوازمی با کیفیت در کنار قیمت مناسب هستند، توسعه داده است. در این میان قهوه ساز برمودا مدل 73423 یکی از همین ابزارهای کاربردی است که در ابعاد 24×19×37 سانتی متری و وزن 2.5 کیلوگرمی به بازار عرضه شده است. توان مصرفی که برای این قهوه ساز 1000 وات است و بدنه آن از استیل ضدزنگ ساخته شده است.

قهوه ساز برمودا مدل 73423 دارای کارافه پیرکس با ظرفیت 12 فنجان (1.5 لیتر) است و در کنار آن، از امکاناتی نظیر تایمر قابل تنظیم برای 24 ساعت، نمایشگر دیجیتال LED و فیلتر قابل تعویض برخوردار است. این دستگاه قابلیت برنامه پذیری و قطع اتوماتیک دارد و با توجه به قیمت آن گزینه مناسبی برای بیشتر قهوه دوستان به شمار میرود.

قهوه ساز بوش مدل TKA8013

قهوه ساز بوش مدل TKA8013 با توان 1160 وات قدرت، ساخت کشور چین و تحت نظارت بوش آلمان است. با این قهوه ساز خانگی می توان تا 1.25 لیتر یا 15 فنجان قهوه را آماده کرد. جنس کارافه در این مدل دستگاه پیرکس است که به نگه داشتن طعم قهوه یاری می نماید. قهوه ساز بوش مدل TKA8013 از امکاناتی از جمله فیلتر قابل تعویض و سیستم ضد چکه بهره مند است و در کنار آن مخزنی مجزا برای آب دارد که کار با آن را بسیار راحت تر می نماید. ابعاد این مدل قهوه ساز 25x26x35 سانتی متر است و برای هر نوع آشپزخانه ای و با هر نوع طراحی مناسب است.

اسپرسوساز مباشی مدل ECM2009

دستگاه اسپرسوساز مباشی مدل ECM2009 برای مصارف خانگی، محل کار، سوپرمارکت ها و مکان هایی با تقاضای کم قهوه در روز روبرو اند، مناسب است.

این دستگاه نیمه صنعتی و همراه با تکنولوژی روز ژاپن دارای پیچ تنظیم بخار با فشار بخار 20 بار، توان 1100 وات، نشانگر درجه حرارت، سیستم قطع اتوماتیک و نازل فراوری بخار است. بعلاوه ECM2009 مجهز به صفحه گرم نگهداره فنجان است که به شما یاری می نماید مدت زمان بیشتری قهوه خود را گرم نگه دارید. اسپرسوساز مباشی مدل ECM2009 دارای ابعادی به میزان 32x26x20 سانتی متر و وزن 4.5 کیلوگرم است.

قهوه ساز گوسونیک مدل GCM 861

یکی از ارزان ترین و ساده ترین انواع قهوه سازها را می توان قهوه ساز گوسونیک مدل GCM 861 در نظر گرفت. دستگاهی که برای استفاده روزانه مناسب است و بر پایه تهیه قهوه فرانسه طراحی شده است. در حالت کلی این مدل قهوه ساز در دسته دستگاه های ارزان قیمت و در عین حال کاربردی به شمار میرود که نباید از آن انتظار فراوری قهوه بسیار حرفه ای داشت.

قهوه ساز فلاویا مدل FL-200

دستگاه قهوه ساز فلاویا مدل FL-200 قهوه سازی با توان 400 وات است که در دسته انواع قهوه سازهای فیلتری، دونفره واقع شده است. از جمله امکانات این مدل شامل فیلتر قابل شست وشو، کفی ضد لغزش برای فنجان ها است. ابعاد کلی این دستگاه 20×15×20 سانتی متر است و جزو قهوه سازهای سبک با طول عمر بالا به شمار میرود. البته در کنار قیمت ارزان و طراحی ساده و در عین حال سبک آن باید بدانید که فرآیند پر کردن فنجان ها به وسیله این دستگاه کمی زمان بر است، بنابراین قهوه خروجی چندان داغ نخواهد بود.

اسپرسوساز نسپرسو مدل Creatista Plus همراه با استیمر برای کف شیر

با توجه به آنچه در این راهنمای کامل به آن اشاره نمودیم، اگر در پی تهیه قهوه ای حرفه ای هستید، یک دستگاه اسپرسوساز می تواند برترین گزینه برای شما به حساب آید. اسپرسوساز نسپرسو مدل Creatista Plus قابلیت آماده سازی 8 بافت قهوه در کنار 11 حالت مختلف برای دمای شیر است. این اسپرسوساز کاملا اتوماتیک، مجهز به سیستم شست وشوی اتوماتیک، سیستم تنظیم بخار و قابل برنامه ریزی است. توان این ابزار کاربردی 1300 الی 1600 وات و ظرفیت مخزن آن تا 1.5 لیتر است. این دستگاه تمام استیل است و عملا در دسته اسپرسوسازهای بزرگ قرار می گیرد (البته در هنگام کار میزانی صدا می دهد). به طور کلی قیمت این دستگاه بالا است، اما اگر در پی دستگاهی با طول عمر بالا و کاملا باکیفیت هستید، اسپرسوساز نسپرسو مدل Creatista Plus می تواند گزینه مناسبی باشد.

اسپرسوساز گوسونیک مدل Gem-867

اسپرسوساز گوسونیک مدل Gem-867 دستگاهی ارزان با قابلیت هایی کاربردی است که توانایی تنظیم غلظت قهوه دارد و در کنار آن از دیگر امکانات این دستگاه ویژگی های نظافتی، فیلتر آب و نازل بخار است. بدنه اسپرسوساز Gem-867 ترکیبی از فلز و پلاستیک است و قابلیت آماده سازی دو فنجان قهوه در هر دور را دارد. گفتنی است که میزان این دستگاه 25×30 ×34 سانتی متر است.

سخن انتهای

در این راهنمای جامع انواع مختلفی از دستگاه های قهوه ساز و نمونه های پرفروش و محبوب را معرفی کردیم. بعلاوه در کنار این موارد فاکتورهای مهم در تهیه یک فنجان قهوه باکیفیت را هم آنالیز کردیم. در انتها لازم به تاکید است که اگر به قهوه اهمیت می دهید و علاقه مندید که مزه واقعی دانه های قهوه را حس کنید، پیشنهاد می کنیم یک آسیاب دستی و یا قهوه سازی مجهز به آسیاب بخرید. چراکه با این کار دانه های برشته قهوه را در نهایت تازگی عصاره گیری می کنید و از طعم واقعی قهوه لذت خواهید برد.

منابع: Consumer Reports, wiki HOW

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1996

به "8 نکته کلیدی برای خرید برترین قهوه ساز بر اساس احتیاج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته کلیدی برای خرید برترین قهوه ساز بر اساس احتیاج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید