31 روش تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه و رایگان خانه برای سال نو

به گزارش مجله پارمیسفان، اسفند هر سال وقت خانه تکانی است. تمیز کردن گوشه و کنار خانه، سر زدن به فراموش شده ترین قسمت های انباری و تغییر دکوارسیون خانه از کارهایی است که در طول خانه تکانی انجام می گردد. گاهی اوقات این تغییرات مقرون به صرفه نیستند و هزینه های گزافی روی دست شما می گذارند. البته اگر کمی حوصله و سلیقه به خرج بدهید می توانید یک تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه یا حتی رایگان داشته باشید. چطور؟!

31 روش تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه و رایگان خانه برای سال نو

در این مطلب از خبرنگاران مگ 31 روش تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه و رایگان را آماده نموده ایم که با خواندن و احرای آن ها می توانید خانه را به برترین شکل برای رسیدن بهار آماده کنید.

آنچه می خوانید:

برترین راه برای اجرای دکوراسیون مقرون به صرفه: DIY

13 روش برای تغییر دکوراسیون منزل شیک و مقرون به صرفه

7 روش برای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه آشپزخانه

11 روش برای تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

برترین راه برای اجرای دکوراسیون مقرون به صرفه: DIY

کلمه سه حرفی DIY مخفف عبارت Do It Yourself، به معنای این کار را خودت انجام بده است. DIY می گوید به جای اینکه برای انجام هر کاری به سراغ یک متخصص بروید یا به سرعت یک وسیله نو خریداری کنید، سعی کنید خودتان کار را انجام دهید و ببینید آیا وسیله ای که لازم دارید را می توانید خودتان بسازید یا خیر.

این روش شما را تشویق می نماید تا مهارت های مختلفی را بیاموزید که قبل از این نمی دانستید. مثلا به جای اینکه به یک برقکار پول بدهید تا پریز روی دیوار را عوض کند، خودتان این کار را بکنید. به جای اینکه برای تعویض لوله های سیفون زیر سینک ظرفشویی به سراغ لوله کش بروید، خودتان آن ها را عوض کنید. حتی نجاری و نقاشی دیوار و خیاطی یاد بگیرید تا با هزینه کمی دکوراسیون خانه را عوض کنید.

ساخت و تعمیر هر چیزی در فلسفه DIY جای می گیرد، فقط باید بتوانید آن ها را خودتان در خانه انجام دهید و در حین انجام مهارت هایتان را افزایش دهید. در عکس های زیر برخی از کارهایی که خودتان می توانید انجام بدهید را می بینید.

13 روش برای تغییر دکوراسیون منزل شیک و مقرون به صرفه

وقتی از تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه منزل صحبت می گردد یعنی باید استخدام متخصص طراحی داخلی و خرید وسایل گران قیمت را فراموش کنید. برترین راه برای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه قیمت انجام بخش زیادی از کارها از طریق خودتان است. حالا قرار است ایده های خودتان را اجرا کنید تا هم سرگرم شوید و هم در هزینه های خانه صرفه جویی کنید. به شما قول می دهیم که اجرای ایده های خودتان، فضای خانه را برایتان دنج تر و دلچسب تر می نماید و هر کسی که آن جا حضور داشته باشد هم احساس راحتی خواهد نمود. در این بخش قرار است 13 راه برای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه را یاد بگیرید.

1. اتاق ها را رنگ کنید

یک لایه رنگ نو می تواند فضای اتاق را به کلی تغییر دهد. برخی از افراد به صورت سنتی رنگ های سفید یا بژ را برای روشن تر نشان دادن فضای خانه می پسندند اما این به آن معنا نیست که شما هم مجبور هستید از همین رنگ ها بهره ببرید. جسورانه عمل کنید و رنگی که دوست دارید به دیوارها بزنید.

2. فقط چند گلدان اضافه کنید

اضافه کردن چند گلدان به هر اتاقی روح زندگی می بخشد. فرقی ندارد چند گلدان کوچک را در کنار هم قرار می دهید یا یک گلدان بزرگ برگ دار در گوشه اتاق می گذارید. بالاخره حضور گیاهان فضا را سرزنده و دوست داشتنی می نماید. اگر می خواهید در حمام گلدان قرار دهید درخت های بونسای انتخاب مناسبی است. حتی می توانید چند قلاب به سقف وصل کنید و چند گیاه علاقه مند به طبیعت، مثل سرخس و پتوس، را در حمام و سرویس بهداشتی آویزان کنید.

3. یک فرش خوب همواره یاری می نماید

اگر مبلمان اتاق به رنگ روشن یا ملایم است، با خرید یک فرش به رنگ متضاد آن می توانید تمام فضا را تحت تاثیر قرار دهید. فرش را می توانید در هر قسمت از خانه قرار دهید. یا وسط مبل ها پهن کنید یا در گوشه ای از اتاق قرار دهید و چند بالش هم روی آن بگذارید تا بتوانید بعدازظهرها را آنجا بگذرانید، شاید یک چرت کوتاه هم روی فرش بزنید.

فرش ماشینی مدل فانتزی کد BRN2021

99,000

77,000

تومان

فرش ماشینی فرش سهند کد VF17.VA زمینه آبی

6,307,000

تومان

انواع فرش

مشاهده همه

4. کوسن های نو خریداری کنید

یکی از راه های جرای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه عوض کردن روکش کوسن ها یا خرید چند کوسن نو است. ایجاد تغییر همین چند بالش کوچک می تواند فضای اتاق نشیمن را به کلی تغییر دهد. شما می توانید از روکش های طرح دار بهره ببرید یا روکشی هماهنگ با رنگ پرده ها انتخاب کنید. فرقی ندارد به کدام طریق عمل می کنید، فقط چند روکش کوسن خریداری کنید!

5. آینه ها فقط برای حمام و اتاق خواب نیستند

شما می توانید به راحتی در هر اتاق و روی هر دیواری که دوست دارید آینه نصب کنید. آینه ها بخشی از دکوراسیون خانه هستند که با هر سبک و رنگ و ظاهری هماهنگ می شوند. حتی اگر قاب عکس مناسبی برای دیوار پیدا نمی کنید، به جای آن یک یا چند آینه نصب کنید. آینه ها نور را منعکس می نمایند و با نصب آن ها مطمئنا اتاق روشن تر می گردد. به چند فروشگاه دست دوم فروشی یا بساط دست فروش ها سر بزنید تا با هزینه کم آینه خریداری کنید. بعلاوه می توانید آینه های مورد احتیاج خود را از فهرست مقرون به صرفه ترین آینه های فروشگاه خبرنگاران هم پیدا کنید.

آینه مدل قدی S13

275,400

تومان

آینه آتریکس مدل MD01

42,800

تومان

آینه های دکوراتیو

مشاهده همه

6. کابینت ها را رنگ کنید

هیچ قانون نوشته و نانوشته ای وجود ندارد که به شما بگوید همه کابینت های آشپزخانه باید از یک رنگ و با هم هماهنگ باشند. برای داشتن یک تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه کابینت ها را به سلیقه خودتان رنگ کنید. اگر دوست دارید کابینت های بالایی یکی در میان زرد و قرمز باشند و کابینت های پایینی سبز پررنگ با خال های سفید، آن ها را به همین شکل رنگ کنید. این آشپزخانه شما است و قرار است خودتان از آن لذت ببرید.

7. چند وسیله تزئینی اضافه کنید

درست است که هیچ کسی از شلوغی خوشش نمی آید اما فضای خالی هم می تواند خسته نماینده باشد. چند وسیله تزئینی کوچک خریداری کنید و در گوشه و کنار خانه قرار دهید. اگر نسبت به یک حیوان فوبیا دارید این فرصت مناسبی است که بر آن غلبه کنید. مثلا اگر از گربه می ترسید یک مجسمه گربه خریداری کنید و آن را در محلی قرار دهید که هر روز چندین بار به آن جا نگاه می کنید. با این کار ذهنتان کم کم به ظاهر گربه عادت می نماید و ترس شما هم از این حیوان بامزه و بازیگوش کم می گردد.

8. چیدمان مبلمان را عوض کنید

چیدمان مبلمان را در اتاق نشیمن تغییر دهید. جای تخت خواب و میز مطالعه را در اتاق خوابتان عوض کنید. چیدمان متفاوتی برای وسایل داخل کابینت ها در نظر بگیرید. جابه جایی مبلمان و وسایل می تواند یکی از راه های انجام تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه باشد. درواقع شما بدون صرف هیچ هزینه ای، فقط با صرف کمی سلیقه و زمان، دکوراسیون تمام قسمت های خانه را عوض می کنید.

9. از سبدها و نظم دهنده ها یاری بگیرید

با چند سبد چوبی و پلاستیکی، یکی دو نظم دهنده و حتی شیشه های خالی سس و مربا می توانید وسایل خرده ریزه ای که دارید را دسته بندی کنید و به شکلی منظم در کمد و کابینت بچینید. بعلاوه می توانید از سبدهای حصیری و چوبی زیبا برای دسته بندی حوله ها، جوراب ها و لوازم بهداشتی بهره ببرید و به راحتی آن ها را در معرض دید قرار دهید. این سبدها آنقدر زیبا هستند که می توانند به یک عنصر دکوراتیو تبدیل گردد.

10. از نور غیرمستقیم بهره ببرید

به جای اینکه یک چراغ سقفی یا لوستر نصب کنید، چند چراغ کوچک بزرگ در گوشه های اتاق قرار دهید تا با انتشار نور غیرمستقیم فضا را دنج و گرم کنید. پشت قفسه های کتاب و کاناپه ها برای قرار دادن این چراغ ها مناسب هستند. در اتاق خواب هم می توانید پشت تخت و در گوشه دیوارها این چراغ ها را قرار دهید. ریسه های نور هم برای نورپردازی اتاق خواب بسیار مناسب هستند.

11. برچسب نام روی شیشه ها بزنید

روی شیشه های دمنوش، ادویه و مربا برچسب هایی بچسبانید که نام محتویات شیشه را نوشته است. از یک برچسب ساده تا برچسب های طراحی شده و زیبا برای این کار مناسب هستند. این کار نه تنها ظاهر کابینت و یخچال را زیبا می نماید، بلکه آشپزی را هم آسان تر می نماید. مزیت دیگر این کار، نوشتن فهرست خرید تنها با نگاه کردن به شیشه ها است. دیگر احتیاجی نیست تمام قوطی های حبوبات و شیشه های ادویه را باز کنید تا متوجه بشوید چه چیزی در آن ها است و آیا احتیاجی به خرید دارید یا نه.

12. به مبلمان قدیمی جانی تازه ببخشید

اگر میز کنار مبل یا صندلی آشپزخانه خراب شده است به جای اینکه یک میز یا صندلی نو خریداری کنید، همان قبلی را تعمیر کنید. اگر هم از ظاهر آن ها خسته شده اید این مشکل با یک دست رنگ تازه حل می گردد. اگر در نزدیکی شما یک فروشگاه لوازم دست دوم است حتما به آن جا سر بزنید. در این فروشگاه ها مبلمان قدیمی زیبا اما کهنه ای وجود دارند که می توانید با قیمت خیلی کمی آن ها را خریداری کنید و با یک دست رنگ یا یک رسیدگی ساده یک مبلمان نو و شیک داشته باشید.

13. آگهی های فروش به علت جابه جایی معدن طلای شما

شاید باور نکنید اما وسایل نو و سالم خانه با قیمت بسیار مقرون به صرفه در این آگهی ها به چشم می خورند. معمولا وقتی افراد قصد جابه جایی و رفتن به محلی را دارند که نمی توانند وسایل خانه شان را با خود ببرند، آن ها را در پلتفرم های آنلاین فروش لوازم دست دوم آگهی می نمایند. ممکن است این آگهی ها را به صورت پرینت شده پشت شیشه مغازه ها هم ببینید. پس اگر در پی راهی برای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه هستید باید حواستان به این آگهی ها باشد.

7 روش برای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه آشپزخانه

شاید فکر کنید به علت ثابت بودن کابینت های و تعیین بودن محل قرار گیری یخچال و ماشین های ظرفشویی و لباسشویی نمی توانید دکوراسین آشپزخانه را تغییر بدهید. اما باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. راه های مختلفی برای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه آشپزخانه وجود دارد که چندتا از آن ها را در بخش قبلی گفتیم و به چند مورد دیگر در بخش بعدی اشاره می کنیم. اما حالا می خواهیم با هم 7 روش تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه آشپزخانه را آنالیز کنیم.

1. کمی طرح اضافه کنید

یک قالیچه الهام گرفته از طرح های کلاسیک یا یک کاغذ دیواری گلدار و سرسبز به آشپزخانه اضافه کنید تا ببینید چطور فضا تغییر می نماید و آشپزخانه تان شخصیتی نو پیدا می نماید. اگر می خواهید از هر دو بهره ببرید دقت کنید که طرح هایشان با هم هماهنگ باشند تا ایجاد بی نظمی ننمایند.

2. برخی از وسایل را آویزان کنید

چند شلف نصب کنید و قوطی های ادویه را روی آن ها بچینید. یکی دو ردیف آویز به دیوار نصب کنید و لیوان ها، تابه ها و سبدها را به آن آویزان کنید. چند شاخه گیاه قلمه بزنید و در شیشه های خالی مربا قرار دهید، سپس با نخ آن ها را به دیوار آویزان کنید. می بینید، تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه به همین راحتی است.

3. از بشقاب ها به عنوان یک عنصر دکوراتیو بهره ببرید

چند بشقاب را با یاری چسب دو طرفه یا پایه های مخصوص به دیوار نصب کنید. این بشقاب ها می توانند از بین بشقاب های محبوب شما باشند، چند بشقاب طراحی شده باشند یا بشقاب هایی قدیمی که از انباری خانه مادربزرگتان پیدا نموده اید. با این کار می توانید دیوار خالی آشپزخانه را با وسایلی هماهنگ با فضا تزئین کنید.

4. چند چراغ آویزان کنید

چراغ ها نقش جواهرات را در آشپزخانه ایفا می نمایند. چند چراغ آویز در گوشه های سقف نصب کنید یا یکی دو ریسه نورانی را از گوشه دیوار آویزان کنید. خواهید دید که چطور فضای آشپزخانه در یک چشم بر هم زدن تغییر می نماید.

ریسه ال ای دی کد 100-LED طول 10 متر

62,000

تومان

لوستر سقفی مدل الیزه 4

386,000

تومان

محصولات نور و روشنایی

مشاهده همه

5. تک رنگ شوید

اگر دوست دارید فضای آشپزخانه تان منظم تر به نظر بیاید تمام کابینت ها، دیوارها و سقف را یک رنگ کنید. بازی نور و سایه ها روی یک رنگ یکدست می تواند دکوراسیون منحصربه فردی ایجاد کند.

6. وسایل آشپزخانه را بیرون بریزید

بله! به جای اینکه توستر و مخلوط کن و قهوه ساز را در کابینت پنهان کنید آن ها را روی میز بچینید. بعلاوه می توایند ظرف های شیشه ای زیبا و کاسه های بزرگ و خاص را روی میز و در معرض دید قرار دهید. ساده ترین راه برای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه آشپزخانه، آویزان کردن یک دست فنجان زیبا به آویز روی دیوار است!

7. ظرف ها را رنگ کنید

دسته چاقو، سبدهای قدیمی و تخته های چوبی گزینه های مناسبی برای رنگ کردن هستند. با رنگ کردن این وسایل می توانید با صرف هزینه بسیار کم یک تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه را در آشپزخانه تجربه کنید.

11 روش برای تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

یکی از آن موقع هایی که احساس می کنیم کاری از دستمان بر نمی آید و مجبوریم در شرایطی که دوست نداریم زندگی کنیم، همان وقتی است که دوست داریم تغییر دکوراسیون داشته باشیم اما یک ریال هم برای این کار بودجه نداریم. اینجاست که احساس ناامیدی و گیر کردن در شرایط سخت سراغمان می آید و چند روزی انرژی مان را می گیرد. اما خبر خوب اینکه روش هایی برای تغییر دکوراسیون رایگان وجود دارد. راه های ساده ای که حتی فکرش را هم نمی کنید. اینجا قرار است با هم 11 روش برای تغییر دکوراسیون منزل بدون صرف هیچ هزینه ای را یاد بگیرید.

1. چیزهای رایگان پیدا کنید!

بله، همواره در پی وسایل رایگان باشید. در اپلیکیشن های فروش لوازم دست دوم بگردید و ببینید وسایلی که لازم دارید را آنجا پیدا می کنید یا نه. بعد هم از بین آن ها سراغ وسایلی بروید که فروشی نیستند، بلکه قرار است معاوضه شوند. با این کار یکی از وسایلی که دیگر به آن احتیاج ندارید را با یک وسیله که مورد احتیاجتان است عوض می کنید. البته می توانید از دوستان و نزدیکانتان هم پرس وجو کنید و ببینید آیا وسیله مورد احتیاج شما را در انباری شان دارند؟ اگر دارند به شما بدهند تا از آن بهره ببرید.

2. تابلوها را بسازید

به جای خرید چند تابلوی نقاشی و عکس، در اینترنت در پی طرح و عکس های مورد علاقه تان بگردید و آن ها را پرینت بگیرید. اگر قاب قدیمی یا بدون استفاده دارید، عکس و طرح پرینت گرفته شده را در آن ها بگذارید و به دیوار نصب کنید. اگر قاب ندارید، سعی کنید به روش DIY قاب مناسبی برای طرح خود بسازید.

3. پالت های چوبی رایگان

شاید باورتان نگردد اما پالت های چوبی که در فروشگاه ها زیر وسایل برقی بزرگ، مثل یخچال و فریزر، قرار می گیرند بعد از فروش کالا دور انداخته می شوند. می توانید به چند فروشگاه سر بزنید و از آن ها بپرسید آیا پالت چوبی بدون استفاده ای دارند یا نه. آن ها را به خانه بیاورید، بشویید، سنباده بکشید و سپس تمام قسمت ها را با روغن (ترجیحا روغن زیتون) بپوشانید. حتی می توانید آن ها را رنگ کنید. حالا شما چند پالت چوبی زیبا دارید که می توانید با آن ها مبل، تخت خواب یا میز بسازید.

4. به طبیعت سر بزنید

اگر در پی تزئین خانه بدون صرف هزینه هستید کمی در طبیعت گشت بزنید. چند شاخه کاج را جدا کنید و در یک شیشه مربا یا نوشابه که خالی شده است قرار دهید. اگر اطرافتان باغ یا پارک وجود دارد، چند شاخه گل تازه بچینید و در یک شیشه خالی بگذارید. می توانید شیشه ها را با نخ به اطراف آویزان کنید تا جلوه بهتری داشته باشند. بعلاوه می توانید با چند شاخه درخت، شاخه های کاج و گل های خشک شده یک آویز زیبا بسازید و با دیوار نصب کنید.

5. از شر برخی از وسایل خلاص شوید

گاهی با رها شدن از شر وسایل اضافه فضای خانه آنقدر باز می گردد که انگار یک تغییر دکوراسیون اساسی انجام داده اید. وسایل اضافه را بفروشید، معاوضه کنید یا به خیریه ببخشید. به هر حال باید از شر آن ها خلاص شوید.

6. مبلمان را جابه جا کنید

برخی وقت ها تنها چیزی که احتیاج دارید کمی تغییر است. چیدمان مبلمان را تغییر دهید تا ظاهر اتاق کاملا عوض گردد. شاید بد نباشد که از مبلمان برای جداسازی فضای اتاق نشیمن هم بهره ببرید تا بتوانید از یک فضا دو استفاده داشته باشید. بخشی که مبلمان واقع شده است برای جمع شدن اعضای خانواده دور هم باشد و بخش دیگر را هم به فضای مخصوص مطالعه تبدیل کنید.

7. گل و گیاه قلمه بزنید

یکی از راه های تغییر حال وهوای خانه، قرار دادن چند گلدان در گوشه و کنار اتاق است. به جای اینکه گلدان خریداری کنید، از گیاهان آپارتمانی خود قلمه بگیرید. اگر تا به حال گیاهی در خانه نداشته اید می توانید از دوستان و آشنایان خود بخواهید که قلمه ای از گیاهان آپارتمانی شان به شما بدهند. این را هم بگوییم که راحت ترین گیاهی که می توانید نگهداری کنید و به سرعت تکثیر می گردد پتوس است. اگر الان یک قلمه پتوس را به خانه بیاورید، تا سال بعد یک جنگل پتوس خواهید داشت.

8. به دست دوم فروشی ها سر بزنید

اگر از طریق ای احتیاج دارید که نمی توانید به صورت رایگان پیدا کنید و خودتان هم نمی توانید آن را بسازید، سراغ دست دوم فروشی ها بروید. اپلیکیشن های فروش کالای دست دوم و فروشگاه های سمساری برترین گزینه برای خرید وسایل با هزینه پایین هستند.

9. DIY را جدی بگیرید

همانطور که در ابتدای مطلب شرح دادیم یکی از برترین روش ها برای تعمیر و ساخت وسایل، DIY است. اگر می خواهید با هزینه ای کم یا بدون صرف هزینه دکوراسیون خانه را عوض کنید می توانید از این روش بهره ببرید. مثلا یاد بگیرید چگونه قسمت های چوبی مبل را رنگ کنید، یک روکش نو برای مبل بسازید یا روی دیوار طراحی کنید. با این روش هم دکوراسیون خانه عوض می گردد و هم شما چند مهارت لذت بخش یاد می گیرید.

10. قدرت رنگ را دست کم نگیرید

رنگ ها جادو می نمایند، کافی است امتحان کنید. دیوار ها را رنگ کنید، روکش رنگی روی مبل ها بکشید یا روکش کوسن ها را عوض کنید. وسایل دکوری کوچک، مثل گلدان و قاب عکس، را رنگ کنید. حتی می توانید کاشی های آشپزخانه و سرویس بهداشتی را رنگ کنید. این یک راه مقرون به صرفه اما هیجان انگیز برای تغییر دکوراسیون است.

11. از همه وسایل تان بهره ببرید

انباری را جست وجو کنید، کمد دیواری ها را عمیق بگردید و دورترین قسمت های کابینت را نگاه کنید. حتما وسایلی پیدا می کنید که بعد از تمیز شدن و کمی تغییر می توانند حال وهوای خانه شما را عوض نمایند. حتی می توانید برخی از وسایل را در انباری بگذارید و این وسایل تازه پیدا شده را در خانه قرار دهید. با این کار هم فضا عوض می گردد هم بعد از مدتی باز هم می توانید جای وسایل را با هم عوض کنید تا تنوع ایجاد گردد.

مرور کلی

می بینید، راه های زیادی برای تغییر دکوراسیون خانه وجود دارد که یا بسیار کم هزینه هستند یا اصلا احتیاجی به صرف هزینه ندارند. پس به جای اینکه غصه بخورید و با بی حالی خانه تکانی کنید، همین حالا یک قلم و کاغذ بردارید و ایده هایتان را بنویسید. سپس وسایل خانه را فهرست کنید و ببینید چه کارهایی می توانید انجام دهید تا ظاهر خانه را عوض کنید. اگر هم دوست دارید از روش DIY بهره ببرید در خبرنگاران مگ جست وجود کنید یا در اینترنت در پی ویدیوهایی بگردید که مهارت مورد احتیاج شما را آموزش می دهند. اگر هم پیشنهاد یا ایده ای برای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه یا رایگان دارید برای ما و خوانندگان این مطلب در قسمت کامنت ها بنویسید.

منابع: housebeautiful, makingmanzanita, mymove, goodhousekeeping

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2242

به "31 روش تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه و رایگان خانه برای سال نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 روش تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه و رایگان خانه برای سال نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید