10 دلیل برای استفاده از بازاریابی چاپی یا کاغذی حتما باید بخوانید

به گزارش مجله پارمیسفان، سال ها پیش، اینترنت باعث از بین رفتن و نابودی صنعت چاپ شد. با محبوبیت شبکه های اجتماعی و توسعه تکنولوژی های جدید، به راحتی میتوان نتیجه گرفت که بهترین استراتژی بازاریابی برای هر کسب وکار، تبلیغ محصولات به صورت آنلاین به وسیله وبلاگ ها، وبسایتها و دیگر پلتفرم ها بوده است.

10 دلیل برای استفاده از بازاریابی چاپی یا کاغذی حتما باید بخوانید

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

درحالیکه استراتژی های تبلیغاتی رسانه های جدید، فواید و مزایای خود را دارند، اما بازاریابی چاپی هنوز رونق خود را دارد. در اینجا ده دلیل وجود دارد که شرح می دهد چرا هنوز کارساز می باشد.

مصرف نمایندگان هنوز به بازاریابی چاپی اعتماد بیشتری دارند.

هر کسب و کاری که بخواهد اعتماد مصرف نمایندگان را جلب کند، به وسیله بازاریابی چاپی، فرصت های بهتری را پیش روی خود دارد. با اینکه بسیاری از مردم از اینترنت استفاده می نمایند، اما مصرف نمایندگان هنوز هم مطالب چاپی مانند آگهی ها، دعوت نامه ها، بروشور، پوستر، یا کاتالوگ را بیشتر از تبلیغات آنلاین می بینند. دلیلش این است که بنرهای اینترنتی، پاپ آپ ها و مطالب بازاریابی ایمیلی، گاهی با اسپم، ویروس، بدافزار و دیگر جنبه های زیان بار اینترنت همراه هستند. مردم نسبت به کلیک کردن بر روی تبلیغات آنلاین محتاط هستند، اما اگر فردی این تبلیغات را به صورت فیزیکی یا شخصی ارائه کند، ممکن است با کمال میل این آگهی را قبول نمایند.

بیشتر بخوانید : چرا چاپ دیجیتال باعث تکمیل چاپ افست می گردد، نه کنار زدن آن؟

اشتراک چاپی هنوز به قوت خود باقی است.

علی رغم اینکه بعضی از انتشارات به تکنولوژی و دیجیتال روی آورده اند و صنعت چاپ را رها نموده اند اما اشتراک در مجلات که شامل تبلیغات چاپی است، هنوز در چند سال اخیر ثابت مانده است (حداقل 15 تا 16درصد). در همین حال، طبق تحقیق اجرا شده توسط Deloitte، با اینکه مردم می گویند رسانه های دیجیتال بر رسانه های چاپی تسلط دارند، اما تنها 9 درصد از مصرف نمایندگان مایل به پرداخت حق اشتراک آنلاین هستند.

خواندن مطالب به وسیله بازاریابی چاپی آسان تر است.

بسیاری از مصرف نمایندگان هنوز کاغذ را نسبت به صفحات دیجیتال ترجیح میدهند و دلیل آن این است که خواندن در آن آسان تر است. مطالعه ای که در سال 2015 منتشر شد نشان داد که تعداد قابل توجهی از مصرف نمایندگان (81 درصد) هنوز فکر می نمایند که خواندن مطالب به وسیله بازاریابی چاپی در مقایسه با محتوای آنلاین بهتر است.

کارکردن و حرکت دادن صفحات در لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند گاهی اوقات می تواند حواس مشتری که فقط احتیاجمند اطلاعات مورد احتیاج است را پرت کند و باعث اضطراب وی گردد. از طرف دیگر، پیدا کردن همه جزئیات روی کاغذ راحت تر است. مشتریان فقط باید صفحات را باز نمایند و آنرا ورق بزنند.

بیشتر بخوانید : 50 ایده خلاقانه و جذاب بسته بندی 2020

حفظ اطلاعات در بازاریابی چاپی، موثرتر است.

در محیط دانشگاهی، وقتی بحث بر سر نگهداری اطلاعات و تفکر انتقادی و خلاق شکل می گیرد، کاغذ هنوز هم بر صفحات نمایش دیجیتال رجحان دارد. این امر، طبق یک مطالعه از سوی کتابخانه های تحقیقاتی و دانشگاهی استرالیا انجام ثابت شده است. یک مطالعه مشابه بریتانیایی نیز نشان داده است که دانش آموزان در هنگام مطالعه با استفاده از یادداشت کاغذی یا مطالعه کتاب های فیزیکی در مقایسه با خواندن از روی تبلت ها و لپ تاپ ها، عملکرد بهتری را از خود نشان داده اند.

تاثیر آن برای مطالب بازاریابی چاپی یک سان است. مصرف نمایندگان خاطرات بهتری از جزییاتی که بر روی کاغذ می خوانند را دارند، در نتیجه این نوع بازاریابی، هنوز موثرترین شکل تبلیغات است. از سوی دیگر، بازاریابی یا تبلیغات آنلاین، مصرف نمایندگان را به مطالعه جزئی و یا صرف نظر کردن از تبلیغات تشویق می نماید. بنابراین نگهداری اطلاعات زیادی از این طریق وجود ندارد. در حقیقت، مصرف نمایندگان می توانند این تبلیغات را به راحتی نادیده بگیرند.

بیشتر بخوانید : کاربرد هوش مصنوعی در صنعت چاپ دیجیتال چیست ؟

سوپرمارکت ها به وسیله کاتالوگ های چاپی خود، درآمد بسیار زیادی را کسب می نمایند.

بنابر گزارش مجله B&T، سوپرمارکت های استرالیایی مانند Coles، Woolworths و Aldi هنوز فروش میلیونی به وسیله کاتالوگ های چاپی خود دارند. بسیاری از خرده فروشان به وسیله خوانندگان بی شمار انتشارات هفتگی، بهره می برند. حتی سوپرمارکت Coles یک مجله ماهانه نیز تولیده نموده است. این مجله در اصل یک بروشور فروش است که کیفیت بالایی دارد و در آن طرز تهییه غذاها را با استفاده از محصولات خود آموزش می دهد که به مردم یاری می نماید تا در میان برنامه شلوغ هفتگی خود، برای غذای خود برنامه ریزی نمایند. درواقع این روش، یک روش هوشمندانه برای استفاده حداکثری از بازاریابی چاپی می باشد.

مطالب چاپ شده از نظر مصرف نمایندگان، ملموس می باشد.

بسیاری از مصرف نمایندگان هنوز بر این باورند که چیز ملموس بهتر است. آنها هنوز کارت ویزیت جمع می نمایند و هنوز قبض های کاغذی را نسبت به دیجیتال ترجیح می دهند. آنها از کارتهای واقعی بیشتر از کارت الکترونیکی استقبال می نمایند و مطالب چاپی که به وسیله پست ارسال می گردد یا دریافت می نمایند را دوست دارند. لمس کردن، بوی کاغذ و شنیدن صدای ورق خوردن آن، تجربه متفاوتی را رقم می زند که حافظه شناختی مردم را تحریک می نماید. مطالب در بازاریابی دیجیتال، این نوع تاثیرات را در خود ندارد.

بیشتر بخوانید : سئو چیست و چه کاربردهایی در صنعت چاپ در سال 2021 دارد؟

ایمیل های اینترنتی اغلب نادیده گرفته می شوند.

با توجه به آمار منتشر شده از گزارش مصرف نماینده تبلیغات اروپایی، مصرف نمایندگان حداقل 80 درصد از نامه های ارسالی به وسیله سنتی یا کاغذی را باز می نمایند، در حالی که 80 درصد از ایمیل های اینترنتی را نادیده می گیرد. بنابراین، یک کسب وکار که بر پایه ایمیل اینترنتی و آنلاین بیشتر از نامه های چاپی تکیه دارد، در دوره ای که بازاریابی چاپی هنوز کارساز است، می تواند فرصت های زیادی که برای هدف قرار دادن یک بازار را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چگونه باعث رشد فروش چاپخانه ها می گردد؟

بازاریابی چاپی، در ایجاد یک برند موثرتر است.

رسانه های چاپی می توانند برند شما را به طور گسترده و موثر با مشتریان ارتباط دهد. نتایج آن در ایجاد ارزش یک برند، فوری و سریع می باشد، مخصوصا زمانی که کسب و کارها میتوانند استراتژی های بازاریابی چاپی را هدف قرار داده و شخصی سازی نمایند. در بازاریابی دیجیتال، برندها مجبورند با بسیاری از نامهای تجاری دیگر آنلاین رقابت نمایند و نرخ های تبدیل و میزان کلیک، همواره باعث نتایج فوری نمی شوند.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت چگونه باعث رشد فروش چاپخانه ها می گردد؟

کاغذ چاپ شده برای همواره باقی می ماند.

البته که کاغذها دور ریخته می شوند، پوسیده می شوند یا می سوزند اما در بسیاری از منازل، هنوز قفسه هایی از مجلات قدیمی در گاراژ خود دارند. اگرچه داستان ها و اطلاعات مربوط به یک مجله در سال 2005 در خصوص فردی که کنار میز نشسته و قهوه می خورد، چیز جدیدی نیست اما تبلیغات چاپی در آن مجلات وجود دارد که هنوز هم می توان آنرا بارها و بارها دید. این نوع بازاریابی، آن بازاریابی نیست که یک کسب و کار بتواند آن را از یک پلتفرم دیجیتال دریافت کند چرا که تبلیغات آنلاین به راحتی و پس از مدت زمان معین از وبسایت ها حذف می شوند.

بیشتر بخوانید : بهترین شرکت چاپ و رایت cd و dvd در ایران کدام شرکت است ؟

همه مصرف نمایندگان محتوا در اینترنت قابل دسترس نیستند.

هنوز یک بازار عظیم وجود دارد که از اینترنت برای خرید چیزی که احتیاج دارد استفاده نکند. هنوز نسلی از مصرف نمایندگان وجود دارند که به روشهای سنتی مانند فاکتورهای کاغذی پایبند هستند. با توجه به پنل تعاملی SXSW، تعداد قابل توجهی از مصرف نمایندگان این زمان وجود دارد که نسخه های چاپی را دوست دارند.

بیشتر بخوانید : آیا چاپ هنوز زنده است ؟

از تمام مزایای بازاریابی چاپی بهره ببرید.

در چشم انداز کسب وکار امروزی، یک رویکرد بازاریابی کاملا مناسب می تواند بازاریابی چاپی و بازاریابی آنلاین را ترکیب کند. اگر به برچسب، پوستر، کتاب و دیگر مطالب چاپی احتیاج دارید، آماده ایم که مطالب بازاریابی چاپی شما را چاپ کنیم.

شرکت Jennings بیش از 40 سال است که در صنعت چاپ در نیوکاسل و در کنار دریاچه مکواری حضور داشته است. ما به طیف وسیعی از مشتریان، از شرکت های نوپا گرفته تا شرکت های متوسط و حتی عظیم را یاری نموده ایم. برای اطلاعات بیشتر به ما زنگ بزنید!

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1508

به "10 دلیل برای استفاده از بازاریابی چاپی یا کاغذی حتما باید بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دلیل برای استفاده از بازاریابی چاپی یا کاغذی حتما باید بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید