گیر افتادن بودجه در دست انداز SNC-Lavalin

به گزارش مجله پارمیسفان، هفته گذشته و طی دو نوبت تلاش نمایندگان مخالف دولت در کمیته قضایی برای دعوت دوباره از جودی ویلسون ریبولد، وزیر سابق دادگستری به منظور شهادت درباره ماجرای SNC Lavalin توسط لیبرال ها که اکثریت مجلس را در اختیار دارند، بلوکه شد.

گیر افتادن بودجه در دست انداز SNC-Lavalin

این موضوع باعث شد تا کنندگان محافظه کار تصمیم بگیرند از حق قانونی خود برای رای گیری هر بند لایحه بودجه به شکل جداگانه استفاده کنند. به این ترتیب کنندگان باید به 257 Motion مختلف به جای یک لایحه بودجه رای دهند. موضوعی که می تواند تا 48 ساعت به طول بینجامد.

اما مشکل اینجاست که لیبرال ها به تصویب همه این 257 لایحه نیاز دارند و بنابراین نباید صحن مجلس را ترک کنند چون در غیر این صورت اکثریت رای خود را از دست می دهند. این یعنی حداقل 48 ساعت کار مداوم بدون استراحت.

تخت خواب سفری و کیسه خواب برای کنندگان لیبرال مجلس عوام هنگام رای گیری بودجه 2019

حزب لیبرال هم برای نگه داشتن کنندگان هنگام رای گیری، در راهروهای مجلس چند تخت خواب سفری و تعدادی کیسه خواب فراهم آورده تا اگر کسی خواست چرتی بزند، امکانات اولیه فراهم باشد.

محافظه کاران از آن سو می گویند جاستین ترودو می تواند با اعطای مجوز به جودی ویلسون ریبولد، وزیر سابق دادگستری برای ادای شهادت در مورد دوران پس از کنار گذاشته شدن او از وزارت دادگستری، به این ماجرا خاتمه دهد. موضوعی که جاستین ترودو اصرار دارد، اتفاق نیفتد.

لیبرال ها می گویند چند کمیته مشغول تحقیق درباره این موضوع است و دلیلی ندارد که ویلسون ریبولد دوباره برای شهادت احضار شود. از آن سو محافظه کاران می گویند کمیته تحقیقی که ریاست آن بر عهده کننده لیبرالی است که تا دیروز مشغول جمع آوری کمک مالی برای این حزب بوده، خنده دار است.

تلاش جاستین ترودو و کنندگان لیبرال مجلس برای مسکوت گذاشتن هرگونه تلاشی جهت رسیدگی عمیق تر به موضوع احتمال دخالت دولت در رسیدگی قضایی پرونده شرکت مونترالی SNC-Lavalin پرسش های زیادی ایجاد کرده است. این در حالیست که امروز صبح گفتگویی جنجالی با جین فیلپات، عضو مستعفی کابینه لیبرال و یکی از سیاستمداران کارکشته و مورد احترام کانادا منتشر شد که فیلپات در آن گفته است در این پرونده هنوز خیلی چیزها برای دیده شدن وجود دارد.

موضوع جنجالی شرکت SNC تا امروز موجب استعفای 4 عضو ارشد کابینه شده است. سلینا سیزار، سومین وزیر لیبرال زنی است که طی مدت اخیر استعفا می دهد. او در مصاحبه اخیر خود با گلوب اندمیل مدیریت و رهبری جزب لیبرال را که بر عهده نخست وزیر است، زیر سوال برده بود. او در همین مصاحبه همچنین اشاره کرد که جاستین ترودو در دو نوبت و به دلیل اصرار سلینا سیزار برای استعفا، بر سر این کننده فریاد کشیده بود. یک بار آنقدر بلند که همسر سیزار هم صدای فریاد نخست وزیر را از داخل تلفن شنیده بود. سلینا سیزار قبلا از استعفای جودی ویلسون ریبولد و جین فیلپات بر سر رسوایی SNC Lavalin، حمایت کرده بود.

اگر مایلید ببینید کننده منطقه شما چگونه هنگام بحث درباره بودجه 2019 چرت می زند، پخش زنده جلسه بودجه را به شکل زنده از تلویزیون مجلس مشاهده کنید.

SNC-Lavalin بودجه 2019 جاستین ترودو حزب لیبرال کانادا حزب محافظه کار کانادا مجلس عوام کانادا

منبع: مداد
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1276

به "گیر افتادن بودجه در دست انداز SNC-Lavalin" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیر افتادن بودجه در دست انداز SNC-Lavalin"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید