کوراش ایران قدرت دوم دنیاست، در بخش بانوان باید جدی تر کار کنیم

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، کورش خسرویار که با سایت فدراسیون جهانی گفته نموده است در خصوص فعالیت این رشته در ایران گفت: کوراش از بدو راه اندازی در ایران طی سالهای 2002 تا 2019 تحت عنوان انجمن زیر نظر فدراسیون جودو فعالیت می کرد. از سال 2019 به جهت استقلال بیشتر فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون ووشو پیگیری می نماید. این انجمن به ریاست محمدرضا نصیرنژاد تحت حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از بودجه سالیانه و یاری های مردمی برای انجام امور جاری خود بهره می برد.

کوراش ایران قدرت دوم دنیاست، در بخش بانوان باید جدی تر کار کنیم

وی در خصوص سابقه خود در ورزش هم گفت: اهل شهرستان بجنورد از استان خراسان شمالی ام، 32 سال قبل ورزش را با رشته جودو شروع نموده و به عناوینی چون قهرمانی جوانان و دانشجویان کشور دست پیدا کردم. خیلی زود ورزش قهرمانی را کنار گذاشته و به مربیگری روی آوردم. پس 10 سال فعالیت در بخش آموزش رده های سنی پایه و تربیت شاگردان نخبه در این بخش به مقوله داوری علاقمند شدم. داور بین المللی جودو هستم. با ورود کوراش به ایران در سال 2002 با این رشته ادامه داده و همان سال برای آخرین بار به عنوان ورزشکار در جام پوریای ولی مبارزه کردم. پس از آن وارد سیستم داوری این رشته شدم و اکنون داور سه ستاره و عضو کمیسیون داوری فدراسیون دنیای کوراش هستم. در شرایط فعلی بجنورد یک پایگاه اصلی برای جودو و کوراش ایران است که قهرمانان بزرگی را به دنیا معرفی نموده ایم.

دبیرکل انجمن کوراش ایران به فعالیت های این انجمن در ایران اشاره نمود و گفت: از ابتدای سال 2020 با تهیه یک تقویم عملیاتی شروع شد که بازسازی کمپ تیم های ملی و تبدیل آن به یک مرکز آموزش بین المللی در شهرستان بجنورد در دستور کار نهاده شد. با پیگیری های اجرا شده برنامه مسابقات فدراسیون دنیای را در همین ایران تدوین کردیم تا با ثبت نام آنلاین ورزشکاران بتوانند در مسابقات شرکت نمایند. البته مهمترین کار تدوین کتابی برای آموزش های فنی و تکنیک های کوراش را در دست اقدام داریم. ضمن اینکه برنامه های کلاس آموزش داوری و مربیگری را نیز پیش رو خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: تیم ملی کوراش جمهوری اسلامی ایران در آخرین دوره رقابتهای دنیای و مسابقات کره جنوبی با چهار شرکت نماینده چهار مدال نقره کسب کردیم. اکنون کوراش ایران، قدرت دوم دنیا است و ضمن کوشش برای حفظ این صندلی، رسیدن به سکوی نخست است. البته که نگاه جدی به بخش بانوان داریم و باید عقب ماندگی در این بخش را با تمهیدات جدید جبران کنیم.

خسرویار در سرانجام گفت: مبارزه عبدالله تنگریف یکی از بزرگان کوراش ازبکستان برابر جوان جویای نامی از قزاقستان سخت ترین مبارزه ای بود که داوری کردم، تکنیک های زیبایی در این مبارزه سخت از سوی دو ورزشکار اجرا شد که در نهایت به دلیل اجرای یک تکنیک زیبا از سوی جوان قزاقستانی، خیلی از تماشاگران را غالفگیر کرد و پیروز از میدان خارج شد. این یکی از آخرین مبارزات تنگریف در دوران پرافتخار ورزش قهرمانی اش بود که حس خوبی بعد از مبارزه نداشتم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1042

به "کوراش ایران قدرت دوم دنیاست، در بخش بانوان باید جدی تر کار کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوراش ایران قدرت دوم دنیاست، در بخش بانوان باید جدی تر کار کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید