فعالان اقتصادی امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش چه خدماتی دریافت می کنند؟

به گزارش مجله پارمیسفان، مرکز پژوهش های اتاق ایران بولتن اقتصادی اسفندماه 1398 را با عنوان خدمات اتاق های بازرگانی در کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش منتشر کرد. در این گزارش، خدمات ارائه شده توسط اتاق های مورد مطالعه به فعالان اقتصادی و کسب وکارهای متعدد مورد بررسی قرار گرفته است.

فعالان اقتصادی امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش چه خدماتی دریافت می کنند؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

در بخشی از این گزارش آمده است: یک جزء مهم در مطالعه اتاق های بازرگانی بررسی و طبقه بندی خدمات ارائه شده توسط این نهاد است؛ چراکه شناسایی کارآمدترین اشکال این خدمات و بهره گیری از آن، کارآمدی اتاق را در انجام مأموریت خود به عنوان سازمان حمایت از منافع جامعه کسب وکار افزایش می دهد.

اتاق های بازرگانی طیف وسیعی از خدمات را در اختیار اعضای خود قرار می دهند. در مطالعه تطبیقی سه اتاق بازرگانی در کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش برخی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط این اتاق ها به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرد. به طور مثال خدمات اتاق دبی شامل مشاوره، آموزش کارآفرینان از طریق مرکز استارت آپ ها و برنامه صادرکننده ماه با هدف شناسایی، معرفی و حمایت از صادرکنندگان برتر دبی و اعتبارسنجی شامل امتیاز اعتباری شرکت و اطلاعات اقتصادی، اقتصادی و تجاری طرف معاملات اعضای اتاق دبی است.

اتاق ابوظبی برنامه راهنمای رقابت بنگاه های کوچک و متوسط را با هدف توانمندسازی کارآفرینان برای برنامه ریزی مناسب و آماده سازی شرکتشان برای حضور در بازار را ارائه می کند. از دیگر خدمات این اتاق باید به برنامه ارتباط کسب و کار اشاره کرد که به سرمایه گذاران خارجی و داخلی امارات مشاوره می دهد.

خدمات اتاق استانبول شامل مشاوره، آموزش فنی و حرفه ای برای افراد جویای شغل و یافتن شریک تجاری است. اتاق بازرگانی ازمیر نیز اقدام به تأسیس دانشگاه اقتصاد ازمیر با هدف پیوند دوباره دنیای کسب و کار و دانشگاه، پاسخ به نیاز بخش صنعت، ایجاد زمینه های جدید خلاقیت در تحصیل دانشجویان و جلوگیری از فرار مغزها از ازمیر نمود.

اتحادیه اتاق ها و بورس کالای ترکیه (TOBB) نیز یافتن شریک تجاری و ارائه خدمت به بنگاه های کوچک و متوسط به منظور دسترسی به تأمین اقتصادی را در لیست خدمات خود دارد. علاوه بر آن از جمله پیروز ترین پروژه های این اتاق باید به طرح نوسازی مرزهای ترکیه با مشارکت بیش از 137 اتاق و بورس کالا اشاره کرد. این نوسازی شامل مواردی نظیر مدرن کردن معماری، تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی، نوآوری های تکنولوژیک و سیستم های بازرسی اشعه ایکس است.

همچنین مهم ترین خدمات ارائه شده در اتاق های اتریش را خدمات مشاوره تشکیل می دهد که شامل موارد گوناگونی است. مهم ترین نوع مشاوره در اتاق های بازرگانی اتریش مشاوره کشاورزی است که توسط اتاق کشاورزی این کشور ارائه می شود. اتاق اقتصادی فدرال اتریش نیز در زمینه آموزش کارآفرینان جوان، دوره های آموزش و مشاورهای حداکثر سه ساله ارائه می دهد که تمرکز این دوره ها بر جنبه های بازاریابی و تأمین اقتصادی است.

متن کامل بولتن اسفند 1398 مرکز پژوهش های اتاق ایران را از اینجا مشاهده کنید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 973

به "فعالان اقتصادی امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش چه خدماتی دریافت می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان اقتصادی امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش چه خدماتی دریافت می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید