کشف مجموعه ای از سازه های متعلق به شخصیتهای عالی رتبه در چیچن ایتزا

به گزارش مجله پارمیسفان، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، کشف مجموعه ای از سازه های متعلق به شخصیتهای عالی رتبه در چیچن ایتزا صورت پذیرفت.

کشف مجموعه ای از سازه های متعلق به شخصیتهای عالی رتبه در چیچن ایتزا

کاوش باستان شناسان در محوطه چیچن ایتزا متعلق به مردم مایا که در مکزیک واقع شده، به کشف بقایای مجموعه ای از سازه ها منجر شد که گمان می رود بخشی از یک مجموعه مسکونی متعلق به عالی رتبگان شهر باستانی چیچن ایتزا باشد که در قرن پنجم میلادی تأسیس شد.

فرانسیسک پرز روئیز یکی از باستان شناسان حاضر در پروژه کاوش این محوطه باستانی اظهار داشت: هیچ مجموعه مسکونی در چیچن ایتزا کشف نشده بود و میتوان نتیجه گرفت که مجتمع مسکونی که اخیرا کشف شده است، نخستین مجموعه ساختمانهای مسکونی این مکان باشد که محل زندگی یک حکمران و تمام اعضای خانواده او بوده است.

محوطه مسکونی که اخیرا کشف شده، با نام چیچن ویجو شناخته می گردد و انتظار می رود در آینده نزدیک به روی بازدید کنندگان چیچن ایتزا باز گردد.

مجتمعی که اخیرا کشف شده، یک طاق ورودی، خانه حلزون ها و خانه ماه را شامل می گردد.

محققان مؤسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک (INAH) امیدوارند این محوطه و بخشهایی که هنوز کشف نشده اند بتواند اطلاعات مفیدی درباره نحوه زندگی مردم ساکن در این شهر را ارائه کند.

کاوش در این محوطه از سال 1998 میلادی شروع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2236

به "کشف مجموعه ای از سازه های متعلق به شخصیتهای عالی رتبه در چیچن ایتزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجموعه ای از سازه های متعلق به شخصیتهای عالی رتبه در چیچن ایتزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید