چگونه یک نان متفاوت در منزل درست کنیم؟ ، با این نان، صبحانه را خوشمزه تر کنید

به گزارش مجله پارمیسفان، اگر از نان های رایج در بازار خسته شده اید و می خواهید تنوعی به نان صبحانه تان ببخشید، نان صبحانه را خودتان بپزید.

چگونه یک نان متفاوت در منزل درست کنیم؟ ، با این نان، صبحانه را خوشمزه تر کنید

خبرنگاران، نان بریوش از جمله نان های راحتی است که در خانه و با امکانات موجود در خانه بسیار خوب درمی آید. این نان با کره و مربا، حلوا ارده و شکلات صبحانه بسیار خوشمزه می گردد.

نان بِریوش

1. قالب مخصوص بریوش یا قالب کیک یزدی را با کره یا مارگارین چرب نموده و کناری بگذارید. ظرف فلزی ای آماده کنید و مایه خمیر را همراه با یک قاشق سوپ خوری شکر در شیر ولرم بریزید و هم بزنید تا محلولی صاف حاصل گردد.

2. آرد، نمک و شکر اضافی (دو قاشق سوپ خوری) را در کاسه ای با هم مخلوط نموده و مرکز آن را با دست گود کنید. مایه خمیر را داخل فضای گود بریزید و هم بزنید. تخم مرغ ها را اضافه کنید و مواد را با قاشق چوبی آن قدر هم بزنید تا به شکل خمیر درآید.

3. ادامه مخلوط کردن خمیر را با دست انجام دهید و مدت پنج دقیقه خمیر را ورز دهید. سپس کره نرم شده در دمای اتاق را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

4. کاسه مناسبی را چرب نموده و خمیر را داخل کاسه قرار دهید و روی آن را با پلاستیک روکش (سلفون) بپوشانید و مدت 5/1 تا دو ساعت کناری قرار دهید تا در دمای محیط استراحت کند.

5. بعد از این مدت خمیر را به سه قسمت تقسیم نموده و یک سوم آن را کناری بگذارید و از دو سوم به جامانده گلوله هایی هر کدام به وزن 50 گرم در دستانتان درست کنید و داخل قالب چرب شده بگذارید.

6. روی هر کدام از این گلوله های بزرگ گلوله کوچک دیگری هم قرار می گیرد؛ پس برای درست کردن این گلوله ها ابتدا یک سوم از خمیر کنار گذاشته شده را با کمی آرد مخلوط نموده و بعد از گلوله کردن در مرکز گلوله بزرگ خمیری که در قالب واقع شده است فرو کنید. سپس روی خمیر را با قلم مو به مخلوط یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق سوپ خوری خامه آغشته نموده و نیم ساعت قالب ها را در گوشه ای قرار دهید تا در دمای اتاق استراحت نموده و حجم خمیر دو برابر گردد.

7. در این فاصله فر را با حرارت 210 درجه سانتی گراد گرم کنید. بعد از گذشت نیم ساعت قالب نان ها را در فر قرار داده و مدت 10 دقیقه حرارت دهید. بعد از این مدت، حرارت را به 180 درجه سانتی گراد رسانده و 10 دقیقه دیگر حرارت دهید تا سطح روی نان طلایی گردد.

مواد لازم

7 گرم مایه خمیر خشک

یک ق س شکر

2 /1 پیمانه شیر ولرم

530 گرم آرد

یک ق چ نمک

2 ق س شکر اضافی

4 عدد تخم مرغ

175 گرم کره یا مارگارین (نگینی خرد نموده و در دمای اتاق قرار دهید)

فوت وفن

با توجه به اینکه خمیر ابتدا چسبنده است، به هیچ عنوان آرد به آن اضافه نکنید. با ورزدادن، خمیر صاف و یکدستی حاصل می گردد.

از کجا خریداری کنید

قالب بریوش را از فروشگاه های لوازم قنادی خریداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2271

به "چگونه یک نان متفاوت در منزل درست کنیم؟ ، با این نان، صبحانه را خوشمزه تر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک نان متفاوت در منزل درست کنیم؟ ، با این نان، صبحانه را خوشمزه تر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید