چه طور تشخیص دهیم کیوی رسیده است یا نه؟!

به گزارش مجله پارمیسفان، برای همه ما پیش آمده که برای پذیرایی از مهمانی که قرار بوده به خانه بیاید مقداری کیوی خریده ایم و وقتی به خانه رسیدیم فهمیدیم همه کیوی ها نارس هستند!

چه طور تشخیص دهیم کیوی رسیده است یا نه؟!

برای تشخیص رسیدگی کیوی ابتدا باید به سطح میوه نگاه کنید و در پی کیوی هایی قهوه ای و آلو شکل باشید. باید میوه را بو و لمس کنید و بویی شیرین و میوه ای از آن استنشاق کنید. اگر تمام این نشانه ها را داشت، کیوی شما رسیده است!

سطح میوه را ارزیابی کنید

1- در پی کیوی هایی با پوسته قهوه ای بگردید. کیوی رسیده پوست و موهایی قهوه ای دارد. اگر میوه سبز است یا می توان از پشت پوست قهوه ای سبزی میوه را دید، هنوز کاملا رسیده نیست.

2- در پی کیوی آلو شکلی باشید. یک کیوی رسیده آلو و یا پیاز شکل است و گرد است. اگر پوست کیوی چروکیده است و صاف نیست احتمالا بیش از حد رسیده و خراب شده.

3- کیوی را بو کنید. بینی تان را نزدیک قسمتی از کیوه که از آنجا به شاخه متصل بوده ببرید و آن را بو کنید، باید بویی شیرین و میوه ای به مشام تان برسد. کیوی نرسیده بو نمی دهد.

4- در پی کیوی با پوست بدون خط و خراش و آسیب دیدگی باشید. زمانی که در پی کیوی رسیده هستید، میوه تان را از میان آنهایی که آسیب دیده نیستند انتخاب کنید. کیوی هایی که پوستی چروک، زخم شده یا لک دار دارند، کیوی های خوبی نیستندو

لمس کردن و امتحان کردن کیوی

1- به آرامی کیوی را فشار دهید. با انگشت شست تان کیوی را فشار دهید. در پی کیوی نرم اما با ساختاری سخت و منسجم باشید. اگر کیوی به نظرتان سفت آمد نرسیده است، اگر خیلی نرم بود بیش از حد رسیده.

2- درون میوه را آنالیز کنید. اگر با وجود همه این کارها باز هم شک دارید که کیوی رسیده است یا خیر، آن را از وصف ببرید. دانه های یک کیوی رسیده همگی سیاه هستند و گوشت میوه هم به رنگ سبز براق است.

3- مزه را تست کنید. مطمئن ترین راه برای اینکه بفهمیم کیوی رسیده است یا خیر، مزه کردن طعم آن است. میوه را پوست بکنید و قطعه ای از آن را بخورید. دیگر خودتان می دانید، اگر مزه شیرینی داشت و بافتی طرد، میوه رسیده است.

یک کیوی نرسیده را رسیده کنید

1- اجازه دهید کیوی در خانه شما برسد. اگر عجله ای برای خوردن کیوی ندارید و یا به اشتباه کیوی نرسیده ای خریده اید و می خواهید آن را رسیده کنید، باید چند روز صبر کنید. البته ایم مدت زمانی بستگی به رسیده بودن اولیه کیوی، دما و سلیقه شما دارد. هر چه دمای اتاق گرم تر باشد کیوی سریع تر می رسد. کیوی که گذاشته اید برسد را هر روز تست کنید و به محض رسیدن آن را بخورید.

2- کیوی تان را با بقیه میوه ها درون کیسه پلاستیکی بگذارید. اگر می خواهید کیوی تان در عرض 1 تا 2 روز برسد آن را به همراه سیب یا موز درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. با این کار کیوی در معرض گاز اتیلنی که از میوه سیب یا موز خارج می گردد قرار می گیرد و می رسد.

3- کیوی نرسیده را تا زمانی که می خواهید رسیده اش کنید در یخچال بگذارید. کیوی نرسیده می تواند تا چند هفته، و در مواردی حتی تا چند ماه هم در یخچال نگهداری گردد. اگر کیوی تان رسیده نیست می توانید آن را تا زمانی که بخواهید بخوریدش به صورت نرسیده در یخچال نگه دارید.

https://www.wikihow.com/video/d/d4/Tell%20if%20a%20Kiwi%20Is%20Ripe%20Step%209.360p.mp4

منبع: فوت و فن / wikihow.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2144

به "چه طور تشخیص دهیم کیوی رسیده است یا نه؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه طور تشخیص دهیم کیوی رسیده است یا نه؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید