پیشرفت 61 درصدی عملیات اجرایی سد پلرود در رودسر

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، بعدازظهر دوشنبه رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه مسئولان استانی و شهرستانی از مراحل احداث سد پلرود در شهرستان رودسر بازدید کرد.

پیشرفت 61 درصدی عملیات اجرایی سد پلرود در رودسر

وی در این بازدید از مراحل احداث، شرایط، موانع و مشکلات و همچنین پیشرفت پروژه نیز آگاه شد.

لزوم بهره گیری از ظرفیت گردشگری منطقه در راستای درآمدزایی

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه این بازدید با اشاره به طبیعت بکر این منطقه خواهان توجه ویژه به این موضوع شد و اظهارکرد : با برنامه ریزی درست و استفاده اصولی از طبیعت گردشگری این منطقه می توانیم ظرف مدت پنج سال اعتبار هزینه گردیده در این پروژه را از طریق درآمدزایی بازگردانیم.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان نیز در این بازدید مهم ترین مشکل این پروژه را در حال حاضر وجود اراضی تحت تملک کشاورزان برشمرد، اضافه کرد: برای حل این مشکل و خرید این اراضی نیازمند تأمین منابع مالی هستیم.

کاظم لطفی با اشاره به اینکه تاکنون 164 قطعه زمین در مسیر اجرای این پروژه خریداری گردیده است، اعلام کرد: در حال حاضر باید برای خرید زمین 62 خانوار اقدام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 89 شروع گردیده است، گفت: در حال حاضر این پروژه از پیشرفت فیزیکی 61 درصدی برخوردار است.

گفتنی است سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تامین آب استان گیلان محسوب می گردد که مطالعات شناسایی منطقه و ابتدایی آن از سال 56 شروع شد و مطالعات تکمیلی آن بین سال های 62 الی 84 سرانجام یافت. در سال 86 نیز مصوبه کمیته تخصصی وزارت نیرو توسط شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان دریافت شد. ارتفاع این سد 100 متر و حجم مخزن آن 132 میلیون مترمکعب است.

هدف از ساخت سد مخزنی پلرود ذخیره و تنظیم آب رودخانه پلرود به عنوان دومین رودخانه بزرگ استان گیلان است که با ساخت آن، امکان آبیاری بیش از 27 هزار هکتار از اراضی شالیکاری، باغات شهرستان های رودسر و املش و تامین آب شرب هفت شهر بزرگ شرق گیلان (رحیم آباد، رودسر، لنگرود، واجارگاه، کلاچای، املش و کومله) به میزان 40 میلیون مترمکعب در سال و همچنین انرژی برق آبی به اندازه 70 گیگاوات در سال است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 22

به "پیشرفت 61 درصدی عملیات اجرایی سد پلرود در رودسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 61 درصدی عملیات اجرایی سد پلرود در رودسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید