پاکستان از پیشنهاد روسیه برای ارایه واکسن کرونا اطلاع داد

به گزارش مجله پارمیسفان، رسانه های پاکستان از پیشنهاد مسکو به اسلام آباد برای ارائه واکسن کرونای روسی موسوم به اسپوتنیک وی خبر داده و اعلام کردند که این موضوع در دست آنالیز است.

پاکستان از پیشنهاد روسیه برای ارایه واکسن کرونا اطلاع داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

منابع پاکستانی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گفتند که پاکستان پیشنهاد رسمی روسیه برای دریافت واکسن اسپوتنیک وی را دریافت نموده و آن را برای آنالیز و تحقیق بیشتر به وزارت بهداشت پاکستان ارجاع داده است.

مقامات پاکستانی اظهار داشتند که این کشور مصمم است تا موثرترین واکسن با بهترین قیمت را در اسرع وقت تهیه و از آن استفاده کند.

این درحالی است که دولت پاکستان هفته های اخیر بودجه 150 میلیون دلاری را به خرید واکسن کرونا اختصاص داده و رایزنی هایی را نیز با چند شرکت بین المللی از جمله آمریکا شروع نموده است.

وزارت بهداشت پاکستان نیز قرار است تا روزهای آینده نتایج آنالیز پیشنهاد روسیه برای استفاده از واکسن اسپوتنیک وی را اعلام کند.

دستیار ویژه نخست وزیر و سرپرست وزارت بهداشت پاکستان امروز گفت: این کشور برای تامین واکسن کرونا با چین، روسیه و چند کشور دیگر در ارتباط است.

فیصل سلطان اظهار داشت: تاریخ نهایی دسترسی به واکسن کرونا در پاکستان قطعی نیست اما آنالیز های ما نشان می دهد که این واکسن بین ماه های ژانویه تا مارس 2021 (دی و اسفند) در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

پیش تر وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان که همزمان ریاست ستاد ملی عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا را برعهده دارد، اظهار داشت: پاکستان رسماً اقدامات برنامه ریزی شده برای فراوری بومی واکسن کرونا را شروع نموده است.

رسانه های پاکستانی نیز اظهار داشتند: قشر ضعیف، مبارزان خط مقدم کرونا و بیمارانی که در شرایط خطرناک قرار دارند جزو اولویت دولت برای استفاده از واکسن کرونا می باشند و با همین دیدگاه بودجه اختصاصی خرید واکسن کرونا به دستور عمران خان نخست وزیر پاکستان مصوب شد.

همزمان دولت پاکستان هفته گذشته رسما اظهار داشت که این کشور تصمیم گرفت تا چهار ماه آینده این واکسن را بطور رایگان در اختیار شهروندان قرار دهد.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (یعنی از هفتم اسفندماه 98) تا کنون 8 هزار و 487 نفر از بیماران کرونایی جان سپردند. در مجموع 423 هزار و 179 نفر به کرونا مبتلا شده اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1381

به "پاکستان از پیشنهاد روسیه برای ارایه واکسن کرونا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان از پیشنهاد روسیه برای ارایه واکسن کرونا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید