وزارت دفاع آمریکا قصد بازسازی نیروی دریایی بحرین را دارد

به گزارش مجله پارمیسفان، آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا از تصویب برنامه ای جهت بازسازی نیروی دریایی بحرین از جمله یک ناوچه موشک انداز فروخته شده به این کشور اطلاع داد.

وزارت دفاع آمریکا قصد بازسازی نیروی دریایی بحرین را دارد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه در راستای همکاری نظامی با بحرین از تصویب برنامه ای جهت بازسازی نیروی دریایی این کشور اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه خاطرنشان کرد که دولت بحرین در راستای همکاری های نظامی بین منامه و واشنگتن، خواهان نوسازی یک فروند ناوچه یو اس اس رابرت جی برادلی و تامین قطعات یدکی آن و انجام آموزش های لازم برای پرسنل این کشتی جنگی شده است.

بحرین میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه است و آژانس همکاری دفاعی آمریکا اردیبهشت ماه امسال خاطرنشان کرد که وزارت خارجه ایالات متحده پس از مشورت با کنگره با فروش سلاح به کشورهای بحرین و امارات موافقت نموده است.

بر اساس این گزارش، این کشتی اوائل امسال میلادی به قیمت 80 میلیون دلار به بحرین فروخته شد و هزینه تقریبی پروژه بازسازی آن 150 میلیون دلار برآورد شده است. از این ناوچه موشک انداز برای اسکورت کشتی ها استفاده می گردد. به نوشته یونایتدپرس اینترنشنال، این توافق باید در کنگره آمریکا نیز تصویب گردد.

شرکت ریتیان نیز اخیرا از موافقت بحرین برای خرید سامانه دفاع موشکی پاتریوت اطلاع داد. در بیانیه این شرکت آمریکایی در این زمینه آمده است: بحرین قراردادی برای خریداری سامانه های دفاع موشکی و هوایی از آمریکا امضا کرد. این توافق به دولت آمریکا اجازه می دهد مذاکرات با شرکت ریتیان را برای ساخت تعداد نامشخصی از سامانه ها و موشک ها برای بحرین شروع کند. (جزئیات بیشتر)

بحرین از جمله کشورهایی است که به ائتلاف دریایی امریکا در خلیج فارس پیوسته است. وزارت خارجه بحرین اخیرا با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که مشارکت با آمریکا برای برگزاری نشست امنیت دریایی مایه افتخار است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 498

به "وزارت دفاع آمریکا قصد بازسازی نیروی دریایی بحرین را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع آمریکا قصد بازسازی نیروی دریایی بحرین را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید