هواوی هفته آینده از یک گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی خواهد نمود

به گزارش مجله پارمیسفان، به تازگی توییتی از سوی کاربری به نام Jeb Su منتشر شده است که حاوی تیزری از هواوی است و از عرضه یک گوشی با نمایشگر کاملا بی حاشیه خبر می دهد. در این تیزر، به این موضوع اشاره شده است که گوشی مذکور در روز 17 اکتبر در فرانسه معرفی خواهد شد. طبق ادعای این کاربر، تلفن مذکور به دوربین سلفی و اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز است.

هواوی هفته آینده از یک گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی خواهد نمود

ظاهرا آقای سو مدیر ارشد فناوری های پیشرفته و تحلیل گر اصلی Atherton Research است و فناوری های آینده را پیش بینی می نماید. این شرکت یک نهاد تحقیقاتی بین المللی است؛ بنابراین، می توان به صحت ادعای او امیدوار بود.

اگر هواوی واقعا در ماه جاری قصد معرفی این گوشی را داشته باشد، ممکن است عرضه آن به فاصله کمی از رونمایی میسر نگردد. این شرکت ماه گذشته سری میت 30 را رونمایی کرد که در صف عرضه بازار هستند و در کنار آن قرار است در این ماه بالاخره میت ایکس (گوشی تاشونده خود) را هم به بازار بفرستد.

اما نکته جالب توجه درباره این گوشی، استفاده از دوربین درون نمایشگر است که به حذف بریدگی یا حفره درون نمایشگر منجر خواهد شد و در نتیجه پنل جلویی کاملا در اختیار نمایشگر خواهد بود. البته این تکنولوژی در ابتدای راه است و به همین دلیل ممکن است گوشی رونمایی شده صرفا یک نمونه اولیه باشد که عرضه رسمی آن در سال 2020 یا حتی 2021 اتفاق می افتد. به علاوه، ممکن است تا زمان معرفی این گوشی، کمپانی چینی همچنان در فهرست تحریم های وزارت بازرگانی آمریکا قرار داشته باشد که دسترسی آن به سرویس ها و خدمات زنجیره تامین آمریکایی اش را قطع خواهد نمود و در نتیجه آن، تلفن تمام صفحه این شرکت نیز از سرویس های گوگل پلی بی بهره می ماند؛ مانند خانواده میت 30.

سری میت 30 از AOSP منبع باز اندروید استفاده می نماید و به جای اپ ها و پلی استور گوگل، از برنامه های موجود در اپ گالری (فروشگاه جایگزین هواوی) استفاده می نماید. اگر گوشی جدید هواوی که در هفته آینده رونمایی می گردد نیز به سرنوشت مشابهی دچار گردد، ممکن است فروش آن در خارج از چین با مشکلاتی روبرو گردد. در نتیجه، ممکن است هواوی قصد داشته باشد تا در حال حاضر فقط توانایی خود در فراوری دوربین پنهان در نمایشگر را به رخ بکشد و برای عرضه این محصول اندکی صبر کند تا شاید دولت ترامپ به لجبازی های خود انتها دهد و نام این شرکت را از فهرست تحریم ها حذف کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که تحریم هواوی در واقع ابزاری در دست دولت فعلی آمریکا است تا بتواند در جنگ تجاری خود با چین، از این کشور امتیاز بگیرد و توافق تجاری جدیدی را بین دو کشور منعقد کند.

سخت افزار

در ماه ژوئن، اوپو با انتشار توییتی از نمونه اولیه گوشی مجهز به دوربین درون نمایشگر خود رونمایی کرد. در همان ماه، شیائومی نیز در حساب رسمی توییتر خود ویدیویی از محصولی مشابه منتشر کرد. مدتی از معرفی اسکنر اثر انگت درون صفحه می گذرد و این فناوری تقریبا به یک استاندارد تبدیل شده است، اما دوربین سلفی درون نمایشگر می تواند ترند بعدی گوشی های پرچم دار باشد. این فناوری موجب می گردد پنل جلویی کامل به نمایشگر اختصاص یابد و دیگر اثری از بریدگی ها و حفره های مزاحم نباشد. همچنین نگرانی ها درباره احتمال آسیب پذیر بودن دوربین های پاپ آپ، چرخان و یا مدل های دیگر را از بین می برد.

گوشی تمام صفحه هواوی به چیپست اختصاصی این شرکت مجهز خواهد بود و احتمالا نسخه به کار رفته در این گوشی همان کایرین 990 خواهد بود که در خانواده میت 30 و میت ایکس استفاده شد. اما اگر عرضه این گوشی با تاخیر همراه باشد و به نیمه دوم سال 2020 یا پس از آن برسد؛ شانس بهره مندی از قدرت کایرین 1000 را هم خواهد داشت. این چیپ اولین پردازنده 5 نانومتری بخش های سیلیکون (از زیرمجموعه های هواوی) خواهد بود که ابتدا در میت 40 به حاضر خواهد شد. کایرین 1000 توسط TSMC فراوری خواهد شد و تعداد ترانزیستورهای موجود در آن از نسخه 5G کایرین 990 (با 10.3 میلیارد ترانزیستور) بیشتر خواهد بود.

فراوری کنندگان چیپست ها می توانند با بهره گیری از معماری 5 نانومتری، در هر میلی متر مربع حدود 171.3 میلیون ترانزیستور را جای دهند. طبق اعلام ریچارد یو، مدیر عامل هواوی، این شرکت در کایرین 1000 از قدرتمندترین هسته های پردازشی ARM یعنی Cortex-A77 استفاده خواهد نمود که با افزایش در قدرت پردازشی و کاهش در مصرف انرژی نسبت به نسل های فعلی همراه است.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 534

به "هواوی هفته آینده از یک گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی هفته آینده از یک گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید