همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد، وزارت علوم نقشی در ساز و کار دانشگاه آزاد ندارد

به گزارش مجله پارمیسفان، کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواهان همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد شده اند. خبرنگار این مطالبه را از وزارت علوم پیگیری نموده است.

همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد، وزارت علوم نقشی در ساز و کار دانشگاه آزاد ندارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه بر ضرورت همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد تاکید نموده اند و خواهان پیگیری این موضوع از مسوولان مربوط شده اند.

این کاربران گفته اند: از آخرین جهش ناگهانی در افزایش قیمت دلار و به دنبال آن افزایش لجام گسیخته همه قیمت ها و نیز کاهش شدید ارزش پول ملی، بیش از دو سال می گذرد، پس از این مسئله توان معیشتی حقوق بگیران از جمله اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد به یک چهارم کاهش پیدا نموده است، در طی این دو سال و اندی بسیاری از سازمانها به ویژه سازمانهای دولتی اقدام به افزایش حقوق کارمندان خود تقریباً متناسب با تورم نموده اند ولی دانشگاه آزاد به گونه ای کاملا سوال برانگیز اقدام مناسبی در این زمینه انجام نداده و به افزایش ناچیز حقوق ها بسنده نموده است، آخرین مصوبه نیز در این زمینه مربوط به هیأت محترم امنا در سال 99 جهت افزایش 15 و 50 درصدی هم هنوز اجرایی نشده و اجرای آن در هاله ای از ابهام سرگردان است.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو و رشته های دانشگاه آزاد با وزارت علوم است و همه دانشگاه ها زیرمجموعه وزارت علوم هستند و وزارتخانه سیاست گذاری اصلی را دارد خواسته شده که این موضوع از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم پیگیری گردد تا معین گردد که این وزارتخانه در این باره چه کاری انجام داده است.

پیگیری خبرنگار از وزارت علوم

خبرنگار این موضوع را پیگیری کرد.

محمدتقی نظرپور معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران در این باره، اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی ساز و کار خود را دارد.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی براساس ساز و کار خود مصوباتی دارد و براساس همان مصوبات اقدام می نماید.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این باره نقشی ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1118

به "همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد، وزارت علوم نقشی در ساز و کار دانشگاه آزاد ندارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد، وزارت علوم نقشی در ساز و کار دانشگاه آزاد ندارد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد، وزارت علوم نقشی در ساز و کار دانشگاه آزاد ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید