هلند مسئولیت خود در بزرگترین نسل کشی اروپا را پذیرفت

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اس بی اس، دادگاه عالی هلند پس از پنج سال، مسئولیت دولت این کشور در کشتار مردان و پسران مسلمان سربرنیتسا را پذیرفت.

هلند مسئولیت خود در بزرگترین نسل کشی اروپا را پذیرفت

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

دولت هلند فقط مسئولیت قتل 350 نفر از مسلمانان بوسنیایی در جریان جنگ داخلی یوگسلاوی در سال 1995 را پذیرفته است. بر اساس گزارش ها این 350 نفر توسط نیروهای هلندی از یک پایگاه سازمان ملل متحد اخراج شدند و توسط صرب های بوسنی به قتل رسیدند.

در جریان جنگ در یوگسلاوی سابق در سال 1995 صدها نیروی حافظ صلح هلندی مامور حفاظت از منطقه ای بودند که سازمان ملل متحد آن را محدوده امن اعلام نموده بود. در آوریل 1993، شورای امنیت سازمان ملل طی قطعنامه 819، سربرنیتسا را منطقه امن خاطرنشان کرد. با حمایت سازمان ملل، هزاران مسلمان بوسنیایی به این منطقه پناه برده و 350 نفر از آنها وارد پایگاه نیروهای هلندی شده بودند.

اما در ژوئیه سال 1995، نظامیان و شبه نظامیان صرب هفته ها شهر سربرنیتسا را محاصره کردند و انتها توانستند وارد منطقه امن سازمان ملل متحد شوند. نظامیان صرب به دلیل ناتوانی صلحبانان بین المللی که اکثر آنها هلندی بودند بیش از 8 هزار مرد و پسر نوجوان مسلمان را با اتوبوس از محدوده تحت حفاظت سازمان ملل خارج کردند و همه آنها را در اطراف شهر سربرنیستسا به قتل رساندند.

اما با این وجود دولت هلند می گوید که تنها 350 نفر از قربانیان تحت حفاظت نیروهای هلندی بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 229

به "هلند مسئولیت خود در بزرگترین نسل کشی اروپا را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلند مسئولیت خود در بزرگترین نسل کشی اروپا را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید