در سفر به هلند کجا بریم؟ (تور ارزان هلند)

به گزارش مجله پارمیسفان، در سفر به هلند حتما باید از مرکز آن یعنی شهر آمستردام (Amsterdam) نیز تماشا کرد. جدا از مرکز نیز شهرهای بسیار تماشایی و بسیار خوبی در سراسر هلند وجود دارند که باید در برنامه سفر خود آن ها را جای بدهید. در ادامه به معرفی مکان هایی می پردازیم که در سفر به هلند باید از آن ها تماشا کنید. همراه با ما باشید.

در سفر به هلند کجا بریم؟ (تور ارزان هلند)

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

10. شهر خاودا

Gouda

خاودا (Gouda) شهری کاملا هلندی است که در آن می توان ساختمان های قدیمی و کانال های آب زیادی را مشاهده کرد. به لطف بزرگراه ها و راه آهن عالی آن، به راحتی می توان به این شهر سفر و از جاهای تماشای مختلف آن بازدید کرد. شهر خاودا به خاطر پنیر، استرو پ وافل، شمع و لوله های سفالی خودش معروفیت دارد. از جمله جاهای تماشای شهر نیز می توان به تالار قرن پانزدهمی شهر و سنت جنسکرک (St. Janskerk) اشاره نمود.

9. شهر روتردام

Rotterdam

در قرن سیزدهم میلادی، روتردام (Rotterdam) روستایی ماهیگیری و کوچک بوده اما امروزه یکی از مدرن ترین شهرهای هلند به شمار می رود. همچون آمستردام، دوچرخه های زیادی در سطح شهر روتردام به چشم می خورند و دوچرخه سواری روش بسیار خوبی برای لذت بردن از جاهای تماشای این شهر به شمار می رود. منطقه دلفشاون (Delfshaven) در این شهر از گذشته بسیار مورد توجه قرار داشته و امروزه نیز فستیوال ها و کارناوال های تابستانی آن توجه افراد زیادی از کشورهای همسایه را به خود جذب می نماید.

8. شهر خورنینگن

Groningen

شهر خورنینگن (Groningen) کوچک است اما درون خود دو دانشگاه دارد. اهمیت هنری، تجاری و تحصیلی شهر خورنینگن سبب شده تا افراد زیادی به اینجا در شمال هلند سفر نمایند. موزه گرونینگر (Groninger Museum) یکی از نوآورانه ترین و مدرن ترین موزه های هلند به شمار می رود و جدای از این موزه، موزه های دیگری در شهر خورنینگن وجود دارند که این شهر را به بهشتی برای عاشقان موزه و موزه گردی تبدیل نموده اند. به لطف جمعیت دانشجوی زیاد ساکن در این شهر، شب های آن بسیار پر جنب و جوش است.

7. شهر هارلم

Haarlem

شهر هارلم (Haarlem) مرکز منطقه پرورش پیاز گل لاله به شمار می رود و به صورت غیررسمی نیز به عنوان شهر گل شناخته می گردد و هر ساله کارناوال گل هلند (Annual Bloemencorso Parade) در آنجا برگزار می گردد. شهر در کنار سواحل رودخانه اسپارن (Spaarne River) قرار گرفته است و در اطراف آن نیز سازه های قرون وسطایی زیادی به چشم می خورند. موزه تیلرز (Teylers Museum) که به عنوان قدیمی ترین موزه هلند شناخته می گردد، در این شهر قرار گرفته است و درآن آثاری تاریخی، هنری و علمی به نمایش گذاشته شده اند.

6. شهر اوترخت

Utrecht

اوترخت (Utrecht) شهری تاریخی و قرون وسطایی به شمار می رود و این موضوع از معماری آن کاملا نمایان است. منحصربه فردترین ویژگی شهر نیز سیستم کانال های آبی آن است که برای جلوگیری از پیشروی رودخانه راین به مرکز شهر ساخته شده اند. معروفیت این شهر نیز برای آن است که بزرگترین دانشگاه هلند یعنی دانشگاه اوترخت در اینجا قرار گرفته است. از جمله دیگر جاهای تماشای اوترخت می توان به کلیسای جامع سنت مارتین، برج دام و موزه اسپیلکلوک اشاره نمود.

5. شهر ماستریخت

Maastricht

شهر ماستریخت (Maastricht) در جنوب هلند قرار گرفته است و بیشتر برای میدان اصلی پرجنب وجوش خود به نام Vrijthof معروفیت دارد. پیرامون این میدان، کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های زیادی به چشم می خورند. کلیسای سنت سرواتیوس (Saint Servatius Church)، کلیسای جامع سنت جن (Saint Jans Cathedral) و استحکامات قدیمی از جمله دیگر جاذبه های شهر ماستریخت به شمار می فرایند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. هل پورت (Helpoort) نیز قدیمی ترین دروازه شهری سبک خود در هلند است که در این شهر قرار گرفته است.

4. شهر لاهه

The Hague

شهر هاخ یا لاهه (The Hague) یکی از جالب توجه ترین جاهای تماشای هلند به شمار می رود که در سفر خود به این کشور حتما باید از آن بازدید کنید. این شهر به علت ساکنین سلطنتی خود به عنوان شهر سلطنتی ساحل معروفیت دارد و فروشگاه های لوکس، مغازه های دنج و گالری های هنری بین المللی را در نقاط مختلف آن می توان مشاهده کرد. با اینکه آمستردام مرکز هلند است اما مرکز سیاسی هلند در بیننهوف (Binnenhof) در لاهه قرار گرفته است.

3. شهر دلفت

Delft

شهر دلفت (Delft) شهری رو به پیشرفت است که برای حفظ ظاهر قدیمی خود کوشش بسیار زیادی نموده است. سبک رنسانسی معماری ساختمان تالار شهر در میدان مارکت (Markt Square) تا کانال های آبی قدیمی از ویژگی های شاخص این شهر به شمار می فرایند. یکی از جاهایی که در سفر به شهر دلفت باید از آن تماشا کرد، پرینزهف (The Prinsenhof) است که امروزه به موزه ای برجسته تبدیل شده و در آن آثار هنری و تاریخی زیادی به نمایش گذاشته شده اند.

2. شهر لیدن

Leiden

شهر لیدن (Leiden) با کانال های آب خود که در کنار آن ها درختان مختلفی دیده می شوند، بسیار تماشایی و خارق العاده به نظر می رسد. آسیاب های بادی قدیمی، پل های چوبی و پارک های سرسبز، شهر لیدن را به مقصدی ایدئال تبدیل نموده اند که گردش در آن به یادماندنی خواهد بود. از جمله جاذبه های لیدن می توان به موزه های آن اشاره نمود که به موضوعات علمی، تاریخی، آثار مصری و حتی آسیاب های بادی اختصاص یافته اند. در هورتوس بوتانیکوس (Hortus Botanicus) چندین باغ گیاه شناسی و قدیمی ترین رصدخانه آکادمیک دنیا قرار گرفته است که بازدید از آن ها خالی از لطف نخواهد بود. در سفر خود به شهر لیدن حتما از کلیسای قرن شانزدهمی سنت پیتر (Church of St. Peter) نیز بازدید کنید.

1. شهر آمستردام

Amsterdam

آمستردام به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری اروپا شناخته می گردد و بیشتر برای فضای پرجنب وجوش و پر از جشن خود معروفیت دارد. در مرکز شهر آمستردام نیز بخش قدیمی آن قرار گرفته است که در آنجا می توان از ساختمان های تاریخی مختلفی تماشا کرد. پیرامون مرکز شهر را سیستمی از کانال های آب فرا گرفته است که پل های متعددی روی آن ها دیده می گردد. قایق سواری در این کانال های آب و بازدید از جاهای مختلف شهر می تواند تجربه ای منحصربه فرد و به یادماندنی را برای هر فردی رقم بزند. نآن

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2147

به "در سفر به هلند کجا بریم؟ (تور ارزان هلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به هلند کجا بریم؟ (تور ارزان هلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید