نگرانی از افزایش 50 درصدی قتل با اسلحه در تورنتو کانادا

به گزارش مجله پارمیسفان، گلوله خوردن یازده نفر ظرف تعطیلات خاتمه هفته گذشته در تورنتو که دو مقتول هم بر جا گذاشته باعث نگرانی مسئولان این ابرشهر کانادا از افزایش 50 درصدی قتل با اسلحه نسبت به شش ماه نخست سال گذشته شده است.

نگرانی از افزایش 50 درصدی قتل با اسلحه در تورنتو کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش بی بی سی، تعطیلات آخر هفته گذشته در کانادا که به علت همزمانی آن با روز ملی کانادا (اول ژوئیه) سه روز بود به علت وقوع تیراندازی ها متعدد در نقاط مختلف شهر تورنتو با واکنش های بسیاری روبرو شده است.

یکی از این تیراندازی های مرگ بار در خیابان کویین که یک محله تجاری-اداری است روی داد که طی آن دو مرد جوان کشته شدند و یک زن هم مجروح شد.

این تیراندازی ساعت 8 عصر روز شنبه روی داد.

با احتساب این تیراندازی ها به نظر می رسد تورنتو، پرجمعیت ترین شهر کانادا، یک بار دیگر با افزایش چشمگیر خشونت با اسلحه روبرو است.

در این ابرشهر، بنابر گزارش پلیس، ظرف شش ماه نخست سال میلادی جاری 29 نفر در جریان 208 مورد تیراندازی با اسلحه کشته شده اند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته (ژانویه تا ژوئیه پارسال) 50 درصد افزایش دیده می گردد.

روز شنبه همچنین یک تیراندازی در منطقه تجاری شمال تورنتو روی داد که طی آن یک نوجوان زخمی شد.

پس از آن در روز یکشنبه که همزمان با اول ژوئیه، روز ملی کانادا بود چهار مرد در جریان تیراندازی در بازار کنزینگتون واقع در انتهای غربی تورنتو گلوله خوردند.

روز دوشنبه هم دو مرد دیگر در منطقه برمپتون هدف گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.

روز سه شنبه هم در محله کینگ وست که منطقه شلوغی در تورنتو است یک تیراندازی دیگر روی داد و یک مرد به شدت زخمی شد. این واقعه حدود ساعت 3 صبح به وقت محلی روی داد.

جان توری، شهردار تورنتو گفته دستگاه زیر نظر او که شامل پلیس تورنتو هم می گردد در کوشش برای مهار خشونت با اسلحه است.

در واکنش به وقایع متعدد، جان توری، شهردار تورنتو گفته به شدت عصبانی است و برای مهار این خشونت های مسلحانه با پلیس تورنتو که تحت امر شهرداری است در حال تبادل نظر و برنامه ریزی فوری است.

آقای توری گفته تعداد گشت های پلیس در سطح تورنتو را افزایش خواهد داد و با دولت محلی و فدرال هم برای مقابله با جنگ های میان باندهای تبه کاری و کنترل خشونت با اسلحه همکاری خواهد نمود.

داگ فورد، فرماندار جدید اونتاریو هم روز گذشته با صدور بیانیه ای با بازماندگان قربانیان این تیراندازی ها ابراز هم دردی نموده است.

این شهر در سال 2005 شاهد مرگ 52 نفر و مجروح شدن 359 نفر در جریان خشونت با اسلحه بود؛ آماری که 2015 را در تاریخ تورنتو با عنوان سال اسلحه عجین کرد.

پس از آن آمار تیراندازی ها در تورنتو کاهش یافت تا دو سال پیش (2016) که آمارها دوباره رو به افزایش گذاشت.

جویونگ لی، استاد جامعه شناسی دانشگاه تورنتو که حوزه تخصصی او خشونت با اسلحه است می گوید با وجود آمار سال جاری، تورنتو همچنان یکی از امن ترین شهرهای آمریکای شمالی است.

او می گوید افزایش تیراندازی ها می تواند از افزایش دسترسی خیابانی به اسلحه نسبت به سال پیش حکایت داشته باشد که خود عامل زمینه ساز تیراندازی های بیشتر خواهد بود.

اواخر ماه گذشته، پلیس تورنتو طی عملیاتی 60 قبضه اسلحه کمری از یک نفر ضبط کرد که گفته شد آنها را از آمریکا به کانادا قاچاق نموده بوده است.

مالکان اسلحه در کانادا باید مجوز رسمی دریافت نمایند و از مراحل آنالیز عدم سوء پیشینه هم به سلامت عبور نمایند.

آمار تیراندازی و خشونت با اسلحه در کانادا نسبت به آمریکا بسیار پایین تر است اما همین آمار هم نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته دنیا کمی بالاست.

در سال 2012، در کانادا 31 درصد از قتل ها با استفاده از سلاح اجرا شده بود. این در حالی است که در همان سال در آمریکا، 60 درصد قتل ها با استفاده از اسلحه شکل گرفته بود.

با وجود این، این آمارها در همان سال در استرالیا 18 درصد و در بریتانیا 10 درصد بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 445

به "نگرانی از افزایش 50 درصدی قتل با اسلحه در تورنتو کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگرانی از افزایش 50 درصدی قتل با اسلحه در تورنتو کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از افزایش 50 درصدی قتل با اسلحه در تورنتو کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید