میزبانی جام ملت های فوتبال آسیا نقشه راه است

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، سهیل مهدی با بیان این موضوع گفت:مسئله اعلام آمادگی بر میزبانی در واقع یک استراتژی کاملا درست و اصولی است که اولا کمبودها و نواقص ما را بیش از هر زمان دیگری به خودمان نشان می دهد و باعث می شود برای رفع این مسائل تلاش کنیم.

میزبانی جام ملت های فوتبال آسیا نقشه راه است

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود:امکانات و داشته های فوتبال ایران با گذشت زمان قطعا بهتر از گذشته شده و همچنان باید به فکر پیشرفت و توسعه در این بخش باشیم. البته با توجه به معیارها و الگوهای کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید فکر کنیم ما فاصله عجیب و غیر قابل تصوری با این استانداردها داریم و هرگز نمی توانیم به سطح مطلوب برای میزبانی از جام ملت ها یا تورنمنت های مشابه برسیم. در واقع این یک نقشه راه است که ما را به پیشرفت و توسعه مطلوب فوتبال ایران در 7 سال آینده می رساند.

مهدی افزود:از نظر شرایط هتل ها و ورزشگاهها باید بگویم در برخی از شهرهای کشور مثل تهران، اصفهان، تبریز و مشهد هتل هایی داریم که از امکانات اقامتی برخی کشورهای آسیایی به مراتب بهتر و مناسب تر است. به طور قطع این شهرها از نظر هتلینگ مورد تایید AFC قرار می گیرند. برخی از ورزشگاههای ما هم مثل ورزشگاه آزادی، ورزشگاه امام رضا(ع)، مجموعه فولاد آرنا و همینطور نقش جهان قطعا با تغییرات جزئی می توانند میزبان چنین رویدادی باشند. با این وجود ورزشگاه های جدید دیگری در شیراز و کرمان هم ساخته شده که می توانند تکمیل و تجهیز شوند. به طور کلی اینطور نیست که AFC همین امروز از کشور میزبان 8 ورزشگاه آماده برای میزبانی بخواهد.

وی تاکید کرد: طبیعتا هر کشوری که تایید شود 7 سال فرصت خواهد داشت و ما با توجه به شرایط و امکانات موجود از این برنامه عقب نیستیم. شما اگر به جام ملت های 2019 امارات نگاه کنید 5 ورزشگاه ظرفیت کمتر از 20 هزار نفر داشته و اینطور نیست که نیاز به ساخت 8 ورزشگاه 100 هزار نفری در اندازه آزادی داشته باشیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان گفت:کسب میزبانی جام ملت ها قطعا آسان نخواهد بود اما این اتفاق وابسته به فدراسیون فوتبال یا تنها وزارت ورزش نیست، پروژه عظیمی است که باید به عنوان یک هدف ملی شناخته شود و با کمک دولت و مجلس محترم، شهرداری ها و وزارت های مربوطه یک حرکت عظیمی برای تحقق این امر آغاز شود. جامعه فوتبال در این جهت نقش حمایتی داشته باشد و با تاکید بر اهمیت رسیدن به چنین موفقیت بزرگی کمک کند تا با دریافت میزبانی امکانات فوتبال کشور توسعه و پیشرفت پیدا کند، اتفاقی که شایسته فوتبال مستعد ایران است و می تواند انقلابی در پیشرفت فوتبال کشور محسوب شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1035

به "میزبانی جام ملت های فوتبال آسیا نقشه راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی جام ملت های فوتبال آسیا نقشه راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید