هاستل های غیرقانونی در تهران

به گزارش مجله پارمیسفان، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران پیرامون افزایش بی رویه هاستل ها در این منطقه از ایران مطرح کرد: تا کنون مجوزی به نام هاستل در تهران صادر نشده و اقامتگاه هایی که با این تابلو فعالیت دارند، غیرقانونی هستند.

هاستل های غیرقانونی در تهران

دلاور بزرگ نیا با استناد به اظهارات اتحادیه هتلداران استان تهران مبنی بر برخورد اداره اماکن نیروی انتظامی با اقامتگاه هایی که با تابلو هاستل فعالیت می نمایند، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ما مجوزی به نام هاستل نداریم، اما اقامتگاه های استاندارد می توانند طبق ضوابط موجود مجوز مهمانپذیر دریافت نمایند و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز از آن ها حمایت می نماید. هرچند که به هر حال طبق ضابطه، با اقامتگاه های غیرمجاز از سوی مراجع ذی ربط برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. آنطور که اتحادیه هتلداران استان تهران هم اعلام نموده، اخیرا نیروی انتظامی تابلوی هاستل بعضی از این اقامتگاه ها را پایین آورده است.

تهران خانه مسافر ندارد

او بعلاوه با صراحت خاطرنشان کرد: در استان تهران هیچ خانه مسافری وجود ندارد و تا کنون مجوزی با این عنوان صادر نشده است. معاونت گردشگری هم رسما اعلام نموده که تقاضای خانه مسافرها را فعلا برای حمایت از صنعت هتل داری نپذیرید.

بزرگ نیا با بیان اینکه اتحادیه هتلداران استان تهران به عنوان صنف مخالف فعالیت خانه های اجاره ای، شماری از این خانه ها را که به صورت غیرمجاز درحال فعالیت هستند شناسایی نموده، اضافه نمود: البته هنوز عدد مشخصی را اعلام ننموده، اما قرار بود که پیش از پیگیری یا برخورد صنفی، مشخصات این خانه ها را در اختیار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران قرار دهد.

او یادآور شد: از زمان حضورم به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، تنها حساسیتی که وجود داشت درباره فعالیت خانه مسافرها بود که البته تا حدی این حساسیت هتل ها قابل درک است، اما فکر نمی کنم با این نگاه بازدارنده بتوان میدان را همواره برای هتلدارها حفظ کرد؛ هتلدارانی که به شیوه ای سنتی درحال فعالیت هستند باید خیلی زود به تعریف درست برسند.

مرکز 100 هزار تخت کم دارد

بزرگ نیا در عین حال گفت: تهران 100 هزار تخت کم دارد، اگر قرار باشد این ظرفیت قبل از ساخت و ساز هتل های تازه در قالب خانه مسافر جبران گردد، باید سیستم مدیریتی و نظارتی درستی نیز ایجاد گردد، یعنی اینطور نگردد که در پیک سفر مسافران از خانه مسافرها استفاده نمایند و هتل ها خالی بمانند.

او بعلاوه به بومگردی هایی که در استان تهران درحال راه اندازی هستند، اشاره و اظهار کرد: برخلاف تصور موجود در روستای کن که به نوعی در درون مرکز واقع شده است، بومگردی راه اندازی شده و به طور کل هشت بومگردی در استان فعال شده و حدود 25 بومگردی دیگر درحال راه اندازی است، بنابراین برای صدور مجوز بومگردی در استان تهران ممانعتی وجود نداشته است.

بزرگ نیا بعلاوه گفت: طبق ضوابط و آیین نامه ها بافت شهر تهران برخلاف سایر شهرها همانند اصفهان و یا کاشان، شرایط ایجاد بومگردی را ندارد اما در روستاهای این استان حرکت خوبی برای ایجاد بومگردی شروع شده است.

خانه های غیرمجاز دولت آباد هنوز هم فعال اند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران درباره سامان دهی اسکان مسافران خارجی در محله دولت آباد تهران که زمانی حاشیه ساز شده بود نیز اظهار کرد: دفتری با عنوان نظارت بر اقامت مهمانان خارجی در شهرری راه اندازی شده و همکاری مشترکی بین بخش گردشگری، شهرستان ری و نیروی انتظامی وجود دارد، البته هنوز خانه های اجاره ای این منطقه ساماندهی نشده و طبق گزارش ها خانه های غیرمجاز و غیررسمی همچنان درحال فعالیت هستند، اما کارهایی برای سامان دهی شروع شده است.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2224

به "هاستل های غیرقانونی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاستل های غیرقانونی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید