میان وعده های سالم برای خانم های باردار

به گزارش مجله پارمیسفان، بارداری از آن دورانی است که باید بیش از گذشته به فکر خوردن غذاهای سالم باشید. شما به اسم یک مادر فقط مسئول سلامتی خود نیستید و سلامت جنین درون شکم تان هم در گرو خورد و خوراک شماست. یکی از وعده هایی که معمولا به خوردن غذاهای ناسالم روی می آوریم، میان وعده هاست. در ادامه به معرفی چند میان وعده سالم برای دوران بارداری خواهیم پرداخت.

میان وعده های سالم برای خانم های باردار

سیب و کره بادام زمینی

یک یا دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را روی سیب های خرد شده بمالید. سعی کنید از کره بادام زمینی طبیعی بهره ببرید تا فاقد روغن های هیدروژنه ناسالم باشد . این میان وعده به دلیل داشتن فیبر،پروتئین و چربی سالم برای شما مفید خواهد بود.

ماست با مغزها و تکه های میوه

برای استحکام استخوان ها و دندان های خود و فرزندتان، شما نیاز به مصرف سه وعده لبنیات در روز دارید. می توانید در یک میان وعده، یک لیوان ماست و یک تا دو قاشق مغز آجیل را با تکه های میوه مخلوط و کلسیم لازم، پروتئین و فیبر بدن تان را تامین کنید .

شکلات و میوه

خوردن شکلات به همراه میوه در میان وعده، می تواند از بیماری هایی نظیر فشار خون بالا در این دوران جلوگیری کند. برای تنوع بیشتر به شما پیشنهاد می کنم پودینگ شکلاتی را با میوه مخلوط کنید و از عصرانه هیجان انگیز خود لذت ببرید.

ساندویچ ماهی

تحقیقات تازه می گویند، خوردن دو تا سه وعده ماهی در هفته برای خانم های باردار بسیار خوب است. ماهی تن غنی از پروتئین ، جیوه کمتری دارد و منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به رشد مغز کودک شما یاری می نماید. برای افزودن فیبر و چربی سالم ، آن را با آووکادو ترکیب کنید و روی نان غلات بگذارید و ساندویچ متفاوت خود را درست کنید.

اسموتی

شما با آب میوه طبیعی یا ماست و شیر و ترکیب آن با موز و کره بادام زمینی و حتی کمی کاکائو می توانید اسموتی های خوشمزه درست کنید و به بدن تان پروتئین، فیبر و قند طبیعی را به صورت همزمان برسانید.

منبع: همگردی
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1793

به "میان وعده های سالم برای خانم های باردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میان وعده های سالم برای خانم های باردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید