موسیقی زبان انتقال بسیاری مفاهیم زیبا و تاثیرگذار است

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران/کرمان سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان می گوید: موسیقی در طول تاریخ توانسته زبان انتقال بسیاری مفاهیم غم و شادی باشد که از عهده زبان بدن بر نیامده است.

موسیقی زبان انتقال بسیاری مفاهیم زیبا و تاثیرگذار است

محمد محمودآبادی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان موسیقی سیرجان و دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که همزمان با استان به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی گل گهر در سیرجان نیز برگزار گردید، گفت: موسیقی هنر زیبا و مقدسی است چرا که بهترین و زیباترین مفاهیم می تواند به وسیله این هنر منتقل گردد.

وی اضافه نمود: هارمونی و هماهنگی که در فطرت وجودی انسان است، موسیقی را به یکی از لوازم اصلی حیات بشر تبدیل نموده است.

این مقام مسئول با اشاره به میزبانی شایسته استان کرمان در برگزاری چندین ساله جشنواره موسیقی نواحی ایران اظهر کرد: موسیقی محلی و نواحی خصوصا در چنین جشنواره هایی توانسته زبان ارتباطی شایسته ای برای اقوام مختلف ایرانی باشد و آنها را به داشتن یک هدف عالی و مشترک سوق دهد.

سرپرست فرمانداری سیرجان ادامه داد: همه پذیرفته اند که موسیقی می تواند وسیله ای برای انتقال اندیشه ها خصوصا در ادیان دینی باشد و می بینیم که آئین مذهبی در بسیاری از ادیان با ساز و نوا همراست. در دین اسلام هم نوای عاشورایی داریم که در آن تاثیرگذاری و عمق غم و اندوه با موسیقی میسر می گردد.

محمودآبادی با تقدیر از پیشکسوتان موسیقی سیرجان، گفت: نخبگان و پیشکسوتان بسیاری در عرصه موسیقی سیرجان وجود دارند که ضمن تاثیرگذاری در این عرصه، جوانان هنرمندی را تحویل جامعه داده اند.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم گروه های موسیقی محلی سیرجان و و سه گروه موسیقی نواحی مهمان از استان های سیستان و بلوچستان، کردستان و خراسان به اجرا پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 622

به "موسیقی زبان انتقال بسیاری مفاهیم زیبا و تاثیرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسیقی زبان انتقال بسیاری مفاهیم زیبا و تاثیرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید