با فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو آشنا شویم

به گزارش مجله پارمیسفان، امروز می خواهیم تا با یکی از فرودگاه های بسیار مهم کشور کانادا آشنا شویم، فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو (Toronto Pearson International Airport). این فرودگاه را به عنوان دومین فرودگاه مهم و پر رفت و آمد کشور کانادا نیز می شناسند. پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، تاریخچه فرودگا پیرسون تونتو، اطلاعات، ترمینال ها و در آخر راه های دسترسی به این فرودگاه را مورد آنالیز قرار دهیم.

با فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو آشنا شویم

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

درابتدا می خواهیم به چگونگی شکل گیری این فرودگاه بپردازیم. در سال 1937 بود که دولت کانادا موافقت خود را برای تأسیس و تخصیص 2 ساختمان به عنوان مکانی فرودگاهی که مخصوص شهر تورنتو است را به شورای این شهر خاطرنشان کرد و پس از آن بود که ساخت این فرودگاه ها و وضع ترابری شهر تورنتو تحت شعاع نهاده شد و این فرودگاه ها در مرحله تاسیس نهاده شدند.

البته حتما باید این مطلب را به شما بگوییم که یکی از این فرودگاه ها، فرودگاه شهری بیلی بیشاپ تورنتو (Billy Bishop Toronto City Airport) بود و فرودگاه دیگر نیز در نزدیکی شهر مالتون (Malton) کارهای ساختش آغاز شد. فرودگاه دوم را به این دلیل که در این شهر ساخته شد، ابتدا آن را با نام فرودگاه مالتون شناختند.

البته در ادامه مسئولین شهر تورنتو فرودگاه مالتون را در سال 1958 به سازمان ترابری کانادا فروختند و بعد از آن بود که اسم فرودگاه مالتون به لستر بی پیرسون تغییر پیدا کرد. در حال حاضر فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو، به عنوان دومین فرودگاه پر رفت و آمد در قاره آمریکای شمالی و به عنوان بزرگ ترین فرودگاه در کشور کانادا به حساب می آید.

فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو بر اساس گفته ها و همانطور که بالاتر گفتیم می توان به عنوان بزرگ ترین و البته شلوغ ترین فرودگاه ها در کشور کانادا به شمار می رود. این فرودگاه بزرگ و بین المللی به صورت مشترک به شهر تورنتو و انتاریو انواع خدمات هوایی و باربری را ارائه می کند. به صورت دقیق تر این فرودگاه تقریباً در فاصله 23 کیلومتری شمال غربی شهر تورنتو قرار گفته است و از لحاظ آمار و تعداد جا به جایی مسافران در سطح بین المللی، عنوان دومین فرودگاه پررفت و آمد در آمریکای شمالی را نیز به خود اختصاص داده است.

این فرودگاه را هم با نام فرودگاه بین المللی لستر بی پیرسون و هم به عنوان فرودگاه تورنتو شناخته می گردد. دلیل این که این فرودگاه را به این نام اسم گذاری نموده اند این است که آن را به افتخار یکی از برندگان کانادایی جایزه صلح نوبل و همچنین چهاردهمین نخست وزیر کانادا، یعنی لستر بولز پیرسون (Lester Bowles Pearson) نام گذاری نموده اند.

از جمله شرکت های هواپیمایی که در این فرودگاه فعالیت می نمایند می توانیم به خطوط هوایی ایر کانادا (Air Canada)، وست جت (WestJet) و ایرلاین باری فدکس اکسپرس (FedEx Express) بیشتر در این فرودگاه فعالیت های پروازی منظم و نمایندگی های مخصوص به خود را در این فرودگاه دارند. این فرودگاه کانادایی دارای 5 باند پرواز می باشد که امکانات لازم برای پروازهای هواپیماهای پهن پیکری همچون ایرباس A380 را دارا می باشند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

نام فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو: Toronto Pearson International Airport

کد یاتا: YYZ

کد ایکائو: CYYZ

نوع فرودگاه: همگانی

ارتفاع از سطح دریا: 173 متر

ترمینال ها: 3 ترمینال مجزا از یکدیگر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو: www.torontopearson.com

ترمینال های فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

فرودگاه پیرسون تورنتو دارای 3 ترمینال مجزا از یکدیگر می باشد. اما از این 3 ترمینال یکی از آن ها به نام ترمینال اینفیلد (Infield Terminal) که در حال حاضر بسته است، فقط 2 ترمینال مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمینال شماره 1 این فرودگاه به عنوان بزرگ ترین ترمینال این فرودگاه نیز به حساب می آید. در این ترمینال، شرکت هواپیمایی امارات آنلاین و همچنین شرکت هواپیمایی بومی کانادا یعنی ایر کانادا در این ترمینال فعالیت می نمایند. از دیگر خصوصیات این ترمینال این است که این ترمینال را به عنوان یکی از سرعتی ترین سیستم پیاده بر دنیا می شناسند.

این پیاده بر به پارکینگ 8 طبقه فرودگاه پیرسون تورنتو نیز متصل می باشد. ترمینال شماره 2 یا همان اینفیلد هم که همانطور که گفتیم تعطیل می باشد و در نهایت ترمینال شماره 3 این فرودگاه هم نیز به هتل شرایتون و همچنین پارکینگ 5 طبقه این فرودگاه راه پیدا می کند. در این ترمینال شرکت های هواپیمایی اتحاد، اسکای تیم و وان ورلد فعالیت می نمایند.

ترمینال اینفیلد را به صورت موقت به خاطر بازسازی و توسعه ترمینال شماره 1 در سال 2002 تأسیس کردند تا پروازهای این ترمینال را برعهده بگیرد و همانطور هم که گفتیم در حال حاضر تعطیل می باشد.

اما این به معنا نیست که این ترمینال برای همواره تعطیل می باشد. از ترمینال اینفیلد در فصل های پر مسافر به خصوص و در صورت احتیاج و حتی در شرایط دیگر و در آینده دوباره به کارش بیندازند. از دیگر نکات گفتنی درباره این فرودگاه این است که در سال 2015 این ترمینال را گسترش دادند و موقتاً از آن برای جای دادن به مهاجران سوری استفاده شد.

در آخر باید بگوییم که این فرودگاه در واقع 4 ترمینال دارد که یکی از آن ها VIP است و زمانی که ضروری است تنها پروازهای خصوصی را مدیریت می کند.

راه های دسترسی به فرودگاه لبین المللی پیرسون تورنتو

اگر بخواهید از این فرودگاه به مرکز شهر بروید و یا بالعکس می توانید هم از قطار، هم تاکسی و هم اتوبوس استفاده نمایید که درادامه به شما می گوییم که برای استفاده از هر کدام چه کنید. قطارهای بدون سرنشین این فرودگاه، مسافران را شبانه روزی به صورت رایگان بین ترمینال های شماره 1 و 3 جا به جا می نمایند.

همچنین به وسیله ایستگاه قطار فرودگاه که در ترمینال شماره 1، می توانید خودتان را به مرکز شهر تورنتو برسانید. این قطارها هر روز و هر 15 دقیقه یک بار حرکت می نمایند. علاوه بر این ها نیز می توانید از تاکسی های مجاز شهر تورنتو استفاده نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 216

به "با فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو آشنا شویم" امتیاز دهید

1 کاربر به "با فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو آشنا شویم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید