مجموعه فرهنگی و گردشگری سرخه کلنگ زنی شد

به گزارش مجله پارمیسفان، مجموعه فرهنگی و گردشگری سرخه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، با حضور معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استان سمنان کلنگ زنی شد.

مجموعه فرهنگی و گردشگری سرخه کلنگ زنی شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز سه شنبه 19 آذر 98 در مراسم کلنگ زنی مجموعه فرهنگی و گردشگری سرخه گفت:توسعه کارگاه های صنایع دستی و جذب حمایت مردمی در مرمت آثار تاریخی، زمینه اشتغال زایی را توسط وزارتخانه فراهم نموده است.

محمد خیاطیان اضافه نمود: یاری به بهره برداری از پروژه های میراث فرهنگی و گردشگری از برنامه های مهم این وزارتخانه به شمار می رود.

خیاطیان گفت: ایران ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد و به رغم تحریم های ظالمانه، صنعت گردشگری کشور رو به گسترش است.

خیاطیان ادامه داد: 6میلیون گردشگر خارجی در هفت ماهه سال جاری وارد کشور شدند.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر این که باید به ظرفیت های گردشگری کشور توجه گردد، اضافه نمود: با کوشش این وزارتخانه، اتفاقات خوبی در حوزه بوم گردی رقم خورده و بیش از 1900 واحد بوم گردی در کشور فعال است.

او با اشاره به این که بناهای تاریخی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: 2500 بنای تاریخی در کشور احتیاج به مرمت دارند و خوشبختانه از پتانسیل مردمی برای این مهم استفاده می گردد.

خیاطیان گفت: مجموعه فرهنگی و گردشگری سرخه تا خاتمه دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در مراسم کلنگ زنی این مجموعه گفت: این مجموعه با هدف جذب گردشگر به شهر سرخه و استان سمنان احداث می گردد.

او اضافه نمود: این مرکز دربرگیرنده مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی، گردشگری است تا با جذب گردشگران و خدمات رسانی به مسافران، نمایش دهنده دستاوردهای ریاست جمهوری باشد.

جمال گفت: این مجموعه در دو طبقه و در زمینی با مساحت 24هزار مترمربع ساخته می گردد و در حال حاضر 100میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است.

او اضافه نمود: مجموعه گردشگری این پروژه شامل رستوران، فودکورت، کافه، فروشگاه و… و مجموعه یادمان فرهنگی شامل سالن های چند منظوره، کتابخانه موزه، کلاس ها و کارگاه های آموزشی، گالری و نمایشگاه و... است.

مجموعه فرهنگی و گردشگری سرخه در امتداد جاده ورودی سرخه در دست احداث است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 675

به "مجموعه فرهنگی و گردشگری سرخه کلنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه فرهنگی و گردشگری سرخه کلنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید