ماراتن سخت مذاکرات در انتظار اروپا، بروکسل در آستانه آزمون هایی سخت

به گزارش مجله پارمیسفان، یک روزنامه آلمانی در مطلبی با اشاره به اینکه بروکسل باید در ماه های آینده به صورت هم زمان طی مذاکراتی، مناقشات برگزیتی با انگلیس، اختلافات تجاری با آمریکا و مناقشات بودجه ای را حل نماید این اتحادیه را در برابر آزمون های دشواری دانست.

ماراتن سخت مذاکرات در انتظار اروپا، بروکسل در آستانه آزمون هایی سخت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا ارزان قیمت همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه تاگس اشپیگل آلمان در گزارشی با عنوان ماراتن مذاکرات در انتظار اروپا نوشت: مهارت مذاکرات و توافق اتحادیه اروپا در امسال میلادی در معرض امتحانی سخت واقع شده است.

اتحادیه اروپا باید هم زمان کوشش کند در مذاکرات پسا برگزیت با لندن تاثیرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا را کاهش دهد، یک توافق تجاری با آمریکا انجام دهد و بعد از مذاکراتی فشرده به توافقی بر سر بودجه سال های آینده اتحادیه اروپا در فاصله زمانی 2021 تا 2027 دست یابد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می خواهد قبل از ماه نوامبر به توافقی تجاری با اتحادیه اروپا دست یابد تا بر اساس آن انتخاب کنندگانش در خانه بتوانند تصمیم بگیرند که آیا وی می تواند مجددا به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب گردد یا خیر.

اورزو لا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم در اجلاس داووس که اخیرا برگزار گردید وعده داد که توافق تجاری با آمریکا در عرض چند هفته می تواند حاصل گردد.

از طرفی مناسبات آینده با انگلیس هم باید تا اواخر اکتبر امسال میلادی یا اوایل نوامبر شفاف سازی گردد، تا به اندازه کافی زمان برای تصویب توافق حاصل شده در مجلس های اروپایی و انگلیس وجود داشته باشد.

توافق درباره چارچوب اقتصادی آینده اتحادیه اروپا هم باید حداکثر تا ماه آوریل به دست آید.

این روزنامه آلمانی در ادامه این مطلب نوشت: اگر این مذاکرات که در پیش روی اروپا واقع شده است به نتیجه نرسد این خطر وجود دارد که اقتصاد اروپا آسیب دیده، جنگ تجاری بین دو سوی آتلانتیک تشدید گردد و اتحادیه اروپا برای اهداف بلند پروازانه خود از جمله اهداف آب و هوایی پول کافی در اختیار نداشته باشد.

نویسنده در ادامه نوشت البته این اوضاع اروپا قابل مقایسه با اروپا در سال های 2010 و 2012 نیست. در این سال ها خطر واقعی فروپاشی منطقه یورو ایجاد شده بود. از طرفی شرایط با سال 2015 هم قابل قیاس نیست. در آن موقع هم خطر خروج یونان از اتحادیه اروپا ایجاد شده بود.

در ادامه این مطلب آمده است: ماه فوریه در امسال میلادی یک ماه پر کار برای اتحادیه اروپا خواهد بود. کمیسیون اروپایی روز دوشنبه طرح خود برای مذاکرات درباره مناسبات آینده با انگلیس را ارائه داده و این طرح باید تا خاتمه ماه جاری میلادی به تصویب کشورهای عضو برسد.

اورزولا فون در لاین هم می خواهد در روزهای آینده با پیشنهاداتی در چمدان خود راهی واشنگتن گردد تا مناقشات تجاری با آمریکا را رفع کند.

در روز 20 فوریه (اول اسفند ماه) هم یک نشست فوق العاده در بروکسل برای رفع کردن مناقشات بودجه ای برگزار خواهد شد.

در هیچ یک از این سه مسئله انتظار دستیابی آسانی به موفقیت نمی رود. در اواخر سال 2020 مجددا خطر وقوع یک برگزیت سخت می تواند اتفاق بیفتد.

ترامپ هم همیشه تهدید نموده است که تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات اروپایی اعمال خواهد نمود. از طرفی اگر مذاکرات بودجه ای این اتحادیه هم به نتیجه ای نرسد احتمال تعمیق اختلافات در این باره در اتحادیه اروپا وجود دارد.

البته اتحادیه اروپا اطمینان داده است که در هر سه موضوع مهم به توافق دست خواهد یافت. با این همه وقتی صحبت از روابط تجاری آینده با انگلیس است، این مسئله مطرح است که آیا لندن تصمیم دارد از قواعد و استانداردهای اروپایی در این زمینه فاصله بگیرد؛ در این صورت دسترسی محصولات انگلیس به بازار اروپا بسیار سخت خواهد شد.

درباره توافق با ایالات متحده هم احتمالا باز هم مسئله مورد مشاجره در بخش کشاورزی مطرح خواهد شد. مذاکره کنندگان اروپایی اعتقاد دارند که یک راه پشتی برای غلبه بر مناقشات تجاری با آمریکا که در پاییز گذشته به بن بست رسیده بود یافته اند. در آن موقع کشورهای اروپایی از وارد کردن بخش کشاورزی به مذاکرت با آمریکا خودداری می کردند.

نویسنده در ادامه همچنین به مناقشات بودجه ای بین پرداخت کنندگان مهم بودجه و کشورهای فقیرتر اروپایی اشاره نموده و دستیابی به توافقی در این باره را منوط به خاتمه این اختلافات و مبارزات قدرتی دانسته و در عین حال آن را به سختی قابل تصور ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 735

به "ماراتن سخت مذاکرات در انتظار اروپا، بروکسل در آستانه آزمون هایی سخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماراتن سخت مذاکرات در انتظار اروپا، بروکسل در آستانه آزمون هایی سخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید