ماجرای سهمیه بندی برق صنایع فولاد و سیمان چه بود؟

به گزارش مجله پارمیسفان، سخنگوی صنعت برق اضافه نمود: صرفا تعداد محدودی از صنایع فولاد و سیمان مشترک شرکت های توزیع هستند که برنامه آنها نظیر برنامه هماهنگ شده با وزارت صمت خواهد بود و طرح پیشنهادی اشاره شده در جلسه با حضور وزیر نیرو مطرح شده و با آن مخالفت و از دستور کار خارج شد.

ماجرای سهمیه بندی برق صنایع فولاد و سیمان چه بود؟

سخنگوی صنعت برق گفت: سال جاری برنامه تامین برق پایدار صنایع انرژی بر مثل سال گذشته است و حتی صنایعی که طی این مدت نسبت به احداث نیروگاه اقدام نموده اند از معافیت کامل در برنامه های مدیریت مصرف برخوردارند.

مصطفی رجبی مشهدی در پاسخ به سوال ایسنا درخصوص سهمیه بندی صنایع فولاد و سیمان گفت: سال جاری نیز برنامه تامین برق پایدار صنایع که غالبا مشترک شرکت های برق منطقه ای هستند طبق برنامه، تامین انرژی خواهدشد و مسئله ای در تامین برق شان نداریم.

وی توضیح داد: برنامه تامین انرژی صنایع که در سال گذشته انرژی تحویلی آنها به نحوی تامین شد که رشد فراوری بیش از 13 درصدی داشتند، سال جاری نیز ادامه دارد و از طرفی انرژی تحویلی صنایع سیمانی نیز بیش از مقدار توافق شده در ماه بوده است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: صرفا تعداد محدودی از صنایع فولاد و سیمان مشترک شرکت های توزیع هستند که برنامه آنها نظیر برنامه هماهنگ شده با وزارت صمت خواهد بود و طرح پیشنهادی اشاره شده در جلسه با حضور وزیر نیرو مطرح شده و با آن مخالفت و از دستور کار خارج شد.

وی ادامه داد: در عین حال در نامه مورد اشاره و منتشر شده به وسیله بعضی رسانه ها از مشترکان خواسته شده است تا با جابجایی بار در ساعات اوج مصرف از افزایش مصرف و اضافه شدن بار شبکه برق کشور پرهیز نمایند.

رجبی مشهدی تاکید نمود: برنامه های گذر از دوره اوج مصرف وزارت نیرو برای صنایع که با هماهنگی و همکاری سایر نهادهای ذینفع، از جمله وزارت صمت تدوین شده شامل بسته کامل حمایتی از فراوری و اشتغال است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: از پیش فرض های اولیه برنامه سال جاری تامین کافی محصولات فراوریی صنایع برای احتیاج مصرف کشور و هم چنین عدم تکانه و ثبات در قیمت بازار و مهار تورم است که با همکاری وزارت صمت معین و ابلاغ شده است.

سخنگوی صنعت برق ضمن ابراز امیدواری در مورد پیش بینی بسته انرژی مورد احتیاج صنایع به وسیله وزارت نیرو گفت: این بسته مانند سال گذشته تحویل صنایع مرتبط میشود، و قطعا مثل سال گذشته رشد فراوری را در پی خواهد داشت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2272

به "ماجرای سهمیه بندی برق صنایع فولاد و سیمان چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای سهمیه بندی برق صنایع فولاد و سیمان چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید