قیمت تازه مرغ تا سرانجام هفته اعلام می گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر وعده مسئولان جهاد کشاورزی، نرخ مرغ تا سرانجام شهریور اصلاح و ابلاغ می گردد .

قیمت تازه مرغ تا سرانجام هفته اعلام می گردد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده 41 تا 42 هزار تومان و مرغ گرم 60 هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به کاهش محسوس تقاضا نسبت به سال گذشته در بازار، فراوری هم کاهش یافته اما هم اکنون تعادل نسبی میان عرضه و تقاضا برقرار است.

اسداله نژاد می گوید: طی ماه های اخیر مرغداران در بعضی روزها به ازای فروش هر کیلو مرغ 15 تا 20 هزار تومان متضرر شدند که طبق وعده مسئولان نرخ مرغ تا انتها شهریور اصلاح و ابلاغ گردد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار ماه گذشته 92 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که براساس مجوزهای صادر شده تا به امروز 71 میلیون قطعه جوجه ریزی شده است. پیش بینی می گردد که مقدار فراوری در شهریور نسبت به ماه گذشته کمتر باشد.

بنابر گفته اسداله نژاد، با توجه به افزایش هزینه های فراوری نرخ مرغ زنده بالای 50 هزار تومان است که براین اساس مرغ گرم در بازار 73 تا 74 هزار تومان خواهد بود. در شرایط کنونی قیمت هر کیلو مرغ با نرخ تمام شده 7 تا 10 هزار تومان اختلاف دارد.

بنابر آمار سامانه سماصط در اردیبهشت 123 میلیون قطعه و خرداد 108 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است، مقدار جوجه ریزی در ماه های مرداد و شهریور بیانگر کاهش حدود 30 درصدی فراوری است که این موضوع هشدار جدی برای امنیت غذایی و به خطر افتادن فراوری به شمار می رود.

منبع: فرارو
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2167

به "قیمت تازه مرغ تا سرانجام هفته اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تازه مرغ تا سرانجام هفته اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید