قیمت بازار خودرو زیر سایه مذاکرات

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران (پانا) - رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز 20 آذر 1400 محصولات پرتیراژ ایران خودرو در بازار قیمت گذاری مختلفی را تجربه کردند، بطوریکه بعضی با افت قیمت، بعضی با رشد و مابقی بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

قیمت بازار خودرو زیر سایه مذاکرات

به گزارش اقتصادنیوز، فرایند قیمت گذاری در بازار پرتیراژهای ایران خودرو در حالی رقم خورده که از امروز دو خودروساز ایران خودرو و سایپا به صورت رسمی اقدام به افزایش قیمت محصولات کارخانه ای خود تا سقف 18 درصد کردند، اما این اقدام نتوانست تاثیر چندانی در بازار خودرو داشته باشد. به گفته فعالان این بخش در حال حاضر بازار خودرو در انتظار کامل بسر می برد به همین علت افزایش قیمت کارخانه ای نتوانست تاثیری در این بازار داشته باشد. فعالان بازار خودرو معتقدند در حال حاضر بازار خودرو زیر سایه مذاکرات هسته ای قرار گرفته و کوچکترین خبری در مورد نتایج مذاکرات سمت و سوی بازار را تغییر می دهد.

ماه نحس بیت کوین!

از سوی دیگر از امروز شاهد نوسان اندک قیمت در بازار دلار نیز بوده ایم نوسانی که بعد از ظهر امروز کمی بیشتر شد. به عوامل مذکور نبود عرضه و تقاضا در بازار را نیز می توان افزود، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خریداران و فروشندگان نیز در انتظار تعیین شدن نتایج مذاکرات هستند و تمایلی برای ورود به بازار ندارند.

شرایط محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به پژو 206 تیپ 2، پژو 206 تیپ 5، پژو 206 صندوقدار ، سمند LX با موتورEF7 و سمند سورن پلاس، رانا پلاس، دنا معمولی، دنا پلاس توربو اتوماتیک اشاره نمود.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که سمند سورن پلاس تنها خودرویی بود که در میان محصولات ایران خودرو امروز با رشد یک میلیون تومانی در بازار عرضه شد و قیمت آن به 308 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر سمند LX با موتورEF7 نیز امروز بدون تغییر در بازار با قیمت 280 میلیون تومان عرضه شد.

رصد بازار خودرو بعلاوه نشان دهنده آن است که امروز خانواده دنا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند؛ با این شرایط دنا معمولی امروز 353 میلیون تومان و دنا پلاس توربو اتومات هم با قیمت 490 میلیون تومان در بازار عرضه شد. رانا پلاس هم امروز بدون تغییر در بازار 309 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

براساس ارزیابی های اجرا شده می توان گفت امروز پژو 206 تیپ 2 تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت 272 میلیون تومان عرضه شد. اما پژو 206 صندوقدار و پژو 206 تیپ 5 افت 2 میلیون تومانی در بازار داشتند و قیمت آنها به ترتیب به 308 و 307 میلیون تومان در بازار رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1953

به "قیمت بازار خودرو زیر سایه مذاکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بازار خودرو زیر سایه مذاکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید