قصر بزرگ تایلند ، شکوه و جلال پادشاهان سرزمینی آسیایی

به گزارش مجله پارمیسفان، یکی از مقاصد گردشگری در جهان که افراد بسیاری در طول سال به آن سفر می نمایند، بانکوک است. در شهر بانکوک جاذبه های متعددی وجود دارند که در جهان از شهرت بسیاری برخوردارند. یکی از این جاذبه ها، قصر بزرگ تایلند هست. برای معرفی بیشتر دیدنی های قصر بزرگ تایلند در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. همچنین لازم هست بدانید که معماری قصر بزرگ تایلند به قدری زیبا بوده که در نظر اول شما را متحیر عظمت و زیبایی خود خواهد نمود.

قصر بزرگ تایلند ، شکوه و جلال پادشاهان سرزمینی آسیایی

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

معرفی

در مرکز شهر بانکوک، محل اقامت خاندان سیام دیده می گردد. این قصر در سال 1782 میلادی به دستور پادشاه راما اول، بعد از سکونتش در بانکوک ساخته شد. البته در این زمان بنای اصلی آن ساخته و در دوره های بعدی بناهای دیگر بدان اضافه شدند. تا سال 1952 میلادی شاه و خانواده اش در این قصر زندگی می کردند، اما از آن موقع به بعد، این قصر مکان موقتی برای شاه و خانواده اش بود و آن ها در مکان های دیگری به طور دائم زندگی می کردند. کم کم با بیرون رفتن شاه و خانواده سلطنتی از این قصر، مراودات سیاسی نیز از این مکان بیرون آمده و بعد از مدتی دیگر کسی در این قصر وجود نداشت. در معماری قصر بزرگ تایلند چندین بنا به چشم می خورند که از این بناها تا سال 1925 میلادی به عنوان مکانی برای ارتباطات سیاسی استفاده می شد.

شکل و ساختار قصر بزرگ تایلند

قصر بزرگ تایلند، 218400 متر مربع مساحت دارد که در این وسعت چندین بنا، باغ و حیاط خلوت وجود دارد. به طور کلی، این قصر دارای پلان مستطیلی است. در تمام این مجموعه 12 در ورودی وجود داشته که بر روی هر دیوار 3 در دیده می گردد. در بین این بناها همانطور که گفته شد، یک ساختمان اصلی وجود دارد و این ساختمان اصلی شامل 4 بخش، معبد بودایی زمردین، بارگاه میانی، بارگاه بیرونی و بارگاه درونی می گردد. برای دسترسی به این بارگاه ها، مسیرهایی جداگانه وجود دارند و هر کدام به وسیله دیوار و درهای آهنی از هم به طور کامل جدا هستند.

دیدنی های قصر بزرگ تایلند

بارگاه درونی

بارگاه درونی، مکانی مختص شاه و خانواده در قسمت جنوبی قصر بزرگ تایلند هست. شاه علاوه بر ملکه، چند زن دیگر نیز داشت که آن ها نیز به نام زنان ممنوعه در این قسمت از کاخ در کنار دیگر افراد خانواده و خدمتکارها زندگی می کردند. در این قسمت از کاخ حضور زنان آنقدر پر رنگ بوده که حتی آن ها در نگهبانی نیز دیده می شدند. جالب است بدانید که در بارگاه درونی قاعده و قوانینی به نام قوانین قصر وجود داشته که بیشتر در خصوص درجه بندی زنان و اصول رفتاری آنان بوده است.

بارگاه بیرونی

بارگاه بیرونی، در شمال غربی قصر قرار گرفته است که می توان به وسیله در اصلی به آن دسترسی داشت. سمت راست این بارگاه، بناهای عمومی قصر و در سمت چپ آن معبد بودای زرین دیده می گردد. باید بدانید که در این بارگاه چند ساختمان دیگر وجود داشته که برای مراسم و مناسبت های مختلف از آن ها استفاده می گردد. به طور کلی بارگاه بیرونی مرکز اطلاعات این مکان بوده و به عنوان بنای اصلی شناخته می گردد.

بارگاه میانی

در میانه این قصر بارگاه میانی، بزرگترین بنای این مجموعه قرار گرفته است. در بارگاه میانی، ساختمان های ماها مونتین که دارای معماری قدیمی تایلندی هستند، وجود دارند. در قسمت میانی و مرکزی این مجموعه، مهمترین ساختمان ها قرار گرفته اند. هر کدام از این ساختمان ها عملکرد و کاربردهای مختلفی دارند. محل استراحت شاه و آپارتمان اصلی در این مجموعه، به ساختمان چاکرافات فیمان شهرت یافته است.

معبد بودای زرین

در میان دیوارهای قلعه، مکانی برای عبادت در نظر گرفته شده که به اشتباه نام آن را معبد گذاشته اند. این محل عبادت همه مشخصه های یک معبد را دارد، اما جایی برای بت ها در نظر گرفته نشده است. برای ورود به این عبادتگاه، 7 ورودی در بین 4 دیوار اطراف آن وجود دارد. در واقع معبد بودای زرین محل عبادت اشراف بوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 269

به "قصر بزرگ تایلند ، شکوه و جلال پادشاهان سرزمینی آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر بزرگ تایلند ، شکوه و جلال پادشاهان سرزمینی آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید