فیفا پیش نویس برگزاری 2 سالانه جام جهانی را به کنفدراسیون ها فرستاد

به گزارش مجله پارمیسفان، یک رسانه اسپانیایی ادعا کرد که فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) پیش نویس برگزاری 2 سالانه جام جهانی را به کنفدراسیون های عضو این نهاد فرستاده است.

فیفا پیش نویس برگزاری 2 سالانه جام جهانی را به کنفدراسیون ها فرستاد

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی خبرنگاران،بر اساس گزارش رادیو اسپانیایی کادنا سر، جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، به کنفدراسیون های عضو این نهاد طرح پیشنهادی برای اصلاح تقویم بین المللی بر اساس برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار از سال 2026، ارسال نموده است.

طبق این پیشنهاد که در اختیار شبکه رادیویی اسپانیا نیز قرار گرفته، بازیکنان به جای 50 روز فعلی 30 روز در اختیار تیم های ملی خواهند بود.مسابقات انتخابی جام جهانی شامل هفت دور است که زمان تعطیلات رقابت های باشگاهی به خاطر بازی های تیم های ملی را به دو وقفه - در اکتبر و مارس - کاهش می دهد. به عنوان یک گزینه دیگر، برنامه ای ارائه شده که هر هفت مسابقه در 28 روز، به عنوان مثال، در ماه اکتبر انجام گردد.

فیفا بعلاوه در پیشنهاد خود می خواهد به شکایات بازیکنان و باشگاه ها در خصوص خستگی ناشی از برنامه های شلوغ رسیدگی کند. گفته شده است که طبق این تقویم، تعداد بازی های تیم های ملی تحت حمایت یوفا از 44 مسابقه در دوره 4 ساله به 43 بازی و مسابقات تیم های آمریکای جنوبی از 38 مسابقه به 34 مسابقه کاهش می یابد.

در ماه مه، گزارش شد که فیفا امکان برگزاری مسابقات جهانی برای تیم های مردان و زنان را با فاصله زمانی هر دو سال یکبار آنالیز می نماید. پیشتر، الکساندر چفرین، رئیس یوفا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی با این پیشنهاد مخالفت کردند اما اینفانتینو روز 30 سپتامبر در اولین اجلاس آنلاین فیفا گفت که برای توسعه فوتبال، ضروری است فاصله بین مسابقات بزرگ را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید

  • فیفا از قوانین جدیدش رونمایی کرد/ فوتبال به شکل والیبال و فوتسال!
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1879

به "فیفا پیش نویس برگزاری 2 سالانه جام جهانی را به کنفدراسیون ها فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا پیش نویس برگزاری 2 سالانه جام جهانی را به کنفدراسیون ها فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید