آشنایی با استادیوم پارک د پرنس؛ یکی از میزبانان یورو 2016

به گزارش مجله پارمیسفان، مقاله مرتبط:

  • آشنایی با استادیوم های فوتبال دنیا

استادیوم پارک د پرنس

استادیوم پارک د پرنس (Parc de Princes) ساخته شد تا یک آوردگاه مدرن برای مسابقات مهم فوتبال و راگبی در پاریس باشد. این استادیوم جایگزین استادیوم قدیمی ولودروم (velodrome) شد که تا سال 1897 در این جایگاه قرار داشت.

آشنایی با استادیوم پارک د پرنس؛ یکی از میزبانان یورو 2016

پارک د پرنس به طور رسمی در 4 ژوئن 1972 به دست رئیس جمهوری وقت فرانسه، ژرژ پومپیدو (Georges Pompidou)، افتتاح شد. اولین بازی برگزار شده در آن هم فینال جام حذفی فوتبال فرانسه (Coupe de France) بین مارسی و باستیا (2-1) بود.

ورزشگاه را معمار مشهوری به نام راجر تایلیبرت (Roger Taillibert) طراحی کرد که به دلیل طراحی پیشرفته اش چندین جایزه معماری را نیز از آن خود کرد. برجسته ترین بخش آن هم 50 ستون بتونی بود که سقف حلقه ای شکل ورزشگاه را حمایت می کردند.

یک سال پس از گشایش و در سال 1973، تیم تازه تأسیس پاری سن ژرمن به این ورزشگاه نقل مکان کرد. در دهه های بعد، پارک د پرنس به طور پیوسته میزبان مسابقات تیم ملی فرانسه، فینال های جام حذفی بود و چندین فینال اروپایی بود.

اولین فینال برگزار شده در آن فینال جام اروپا بین بایرن مونیخ و منچستر یونایتد (2-0) در سال 1975 و در پی آن فینال جام در جام اروپا بین اندرلخت و وین اتریش (4-0) در سال 1978 و فینال جام اروپا در سال 1981 بین لیورپول و رئال مادرید (1-0) در سال 1981 بود.

سال های بعد و در 1995، پارک د پرنس میزبان فینال جام در جام اروپا بین رئال زاراگوزا و آرسنال (1-2) و میزبان فینال جام یوفا بین اینتر و لاتزیو (3-0) بود.

از زمان افتتاح ورزشگاه استاد دو فرانس در سال 1998، این ورزشگاه با کاهش بازی های ملی به حتی یک بازی روبرو شد. در سال 1984، پارک د پرنس یکی از محل های برگزاری مسابقات قهرمانی یورو بود، میزبان دوبازی از مرحله گروهی و فینال بین فرانسه و اسپانیا (2-0).

چهارده سال بعد، ورزشگاه به عنوان یکی از محل های برگزاری مسابقات جام جهانی 1998 فرانسه برگزیده شد، میزبان چهار بازی از مرحله گروهی، یک بازی از مرحله یک شانزدهم و بازی رده بندی بین هلند و کرواسی (2-1) بود. هنوز هم به عنوان یکی از مدرن ترین ورزشگاه های فرانسه روی آن حساب می کنند، مالکان نو تیم پی اس جی (PSG) اخیرا در اندیشه توسعه یا بازسازی ورزشگاه هستند، اما با توجه به اینکه ورزشگاه پارک د پرنس، با ظرفیت 48527 جایگاه، به عنوان یکی از محل های برگزاری یورو 2016 انتخاب شده است و کار بازسازی به موقع تمام نمی شود، تصمیم گرفته اند که کمی ورزشگاه را برای یورو سروسامان دهند و توسعه بیشتر آن را به بعد از تورنمنت واگذار کنند.

راه های دسترسی به ورزشگاه پارک د پرنس

پارک دپرنس در بالای جاده کمربندی پاریس (Périphérique) واقع شده است. این ورزشگاه تقریبا در چهار کیلومتری جنوب غرب برج ایفل قرار گرفته و کمتر از یک کیلومتر از جنوب پارک بولونی (Bois de Boulogne)و مجموعه تنیس رولند گاروس (Roland Garros) فاصله دارد.

اگر از قسمت جنوبی جاده Perpherique می آیید، خروجیD910/Boulogne(در تونل) را پیش بگیرید. در انتهای پیچ به سمت چپ (ورزشگاه را خواهید دید) در خیابان de la Porte de Saint-Cloud بروید و سپس به سمت راست در Rue du Commandant Guilbaudبپیچید.

اگر از شمال می آیید، خروجی بولونی/خیابان de la Porte de Saint-Cloud را پیش بگیرید، سپس به سمت راست بروید، اکنون در بالای پیچ همان جهت گفته شده در بالا را بروید.

از ایستگاه مترو Porte de Saint-Cloud در خط 9، تا ورزشگاه پنج دقیقه پیاده روی دارد. خط 9 درست از مرکز شهر پاریس (در ساحل شمالی رودخانه سن) عبور می کند و با چندین خط دیگر مرتبط می شود.

گزینه دیگر هم استفاده از خط 10 است و پیاده شدن در ایستگاه Porte dAuteui که تا ورزشگاه کمی پیاده روی بیشتری نیاز است. خط 10 ورزشگاه را با ایستگاه های مختلفی در ساحل جنوبی پاریس مرتبط می سازد که برای افرادی که از این قسمت می آیند مناسب است.

ایستگاه Porte de Saint-Cloud به وسیله اتوبوس های 22، 62 و 72 و ایستگاه Porte dAuteuil با اتوبوس های 32 و 52 قابل دسترس هستند. تمامی اتوبوس ها از جهتهای مختلف به مرکز شهر می فرایند.

اقامتگاه، نوشیدنی و غذا در نزدیکی ورزشگاه پارک د پرنس

پارک د پرنس در یک منطقه معمولا شلوغ پاریس واقع شده است. این بدان معناست که اگر شما کمی در اطراف پیاده روی کنید با کافه هایی در خیابان روبرو می شوید.

تعداد اندکی هتل در منطقه پارک د پرنس وجود دارد، اما با توجه به اینکه دو خط مترو در نزدیک آن می توانند شما را به مرکز شهر برسانند، اقامت در نزدیکی ورزشگاه هم ایده خوبی است. اما با توجه به اینکه شما در پاریس هستید، انتظار روبرو شدن با هتل های ارزان را نداشته باشید. هتل Boileau ، Holiday Inn، Mercure و B Paris Boulogne گزینه های خوبی هستند، اما شما باید برای یک شب اتاق دونفره 100 یورو بپردازید.

گزینه های ارزان تر، اما قابل قبول، هتل های Printania ، Acro ،Timhotel Paris Boulogne، villa sorel و هتل Hotel De Paris هستند . برای مشاهده تمامی هتل ها در نزدیکی پارک د پرنس اینجا را کلیک کنید.

البته بدون شک با وجود سیستم حمل و نقل خوب برای رسیدن به ورزشگاه، شما می توانید در قسمت های دیگر هم اقامت داشته باشید. برای مشاهده دیگر گزینه ها اینجا را بررسی کنید.

بلیط بازی های پاری سن ژرمن

بلیط های تماشای بازی پاری سن ژرمن را می توانید به صورت آنلاین، با تلفن 3275 یا از مراکز خدمات پاری سن ژرمن در پارک د پرنس خریداری کنید.

پاری سن ژرمن از فصل 2011-2012 شاهد یک جهش در شمار تماشاچیانش و افزایش فروش کامل بلیط بازی ها بوده است. اگر برای بسیاری از بازی ها از قبل اقدام به خرید کنید به راحتی در دسترس شما خواهند بود.

قیمت بلیط بازی ها به رقیب پاری سن ژرمن بستگی دارد، اما برای یک بازی معمولی رنج قیمت بین 35 یورو برای یک جایگاه در یکی از گوشه ها تا 100 یورو برای یک جایگاه خوب در جایگاه اصلی متغیر است، اگرچه جایگاه ها در جایگاه اصلی با قیمت 50 یورو هم قابل خریداری هستند. برای بازی های مهم قیمت بلیط ها افزایش می یابد.

اگر بلیط بازی تمام شده باشد یا می خواهید از قبل بلیط رزرو کنید، می توانید بلیط خود را از Viagogo تهیه کنید، که سایت رسمی فروش بلیط پی اس جی است. قیمت بلیط ها هم تقریبا شبیه به آن چیزی است که در سایت اصلی باشگاه می پردازید.

تور ورزشگاه پارک د پرنس

تورهای دور ورزشگاه به بعد از عملیات نوسازی ورزشگاه برای یورو 2016 موکول شده است. برای اطلاعات بیشتر به [email protected] ایمیل بزنید.

منبع: کجارو / stadiumguide.com
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1959

به "آشنایی با استادیوم پارک د پرنس؛ یکی از میزبانان یورو 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با استادیوم پارک د پرنس؛ یکی از میزبانان یورو 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید