ظرفیت های جدید برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور ایجاد می شود

به گزارش مجله پارمیسفان، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گفت: با گسترش سطح زیر کشت گیاهان دارویی و صنایع مرتبط، ظرفیت های جدیدی برای ایجاد اشتغال پایدار به وجود می آید.

ظرفیت های جدید برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور ایجاد می شود

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص استان سیستان و بلوچستان با تاکید برظرفیت های اقلیمی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طرح های اشتغال زا با موضوع گیاهان دارویی دارای اولویت بالای است. در حال حاضر سطح زیر کشت گیاهان دارویی از کمتر از 100 هکتار در سال 90 به 2000 هکتار در سال جاری رسیده است و امیدوار هستیم با حضور شرکت های دانش بنیان در استان سیستان و بلوچستان مشاغل جدیدی بر اساس زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی و دارو های گیاهی ایجاد شود.

وی افزود: طرح های مختلفی در حوزه گیاهان دارویی به صورت موازی در این استان در دست اقدم است که مشتمل بر یک زنجیره ارزش از کشت تا فرآوری و صادرات است. با توجه به وجود عرصه های طبیعی کم نظیر و برخورداری استان از زمین های مستعد کشاورزی، برخی از این طرح ها در مقیاس انبوه در حال پیگیری است و از قابلیت بالاتری برای ایجاد اشتغال و رونق تولید نسبت به برخی دیگر از حوزه ها برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 502

به "ظرفیت های جدید برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های جدید برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید