شوخی گریه آور شورای همکاری با قطر!

به گزارش مجله پارمیسفان، ایرنا نوشت: نخست وزیر پیشین قطر شیخ حمد بن جاسم صحبت درباره طرح پیشنهادی ایجاد شبکه امنیت غذایی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را شوخی تلخ توصیف کرد.

شوخی گریه آور شورای همکاری با قطر!

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش امروز (شنبه) شبکه خبری سی ان ان، شیخ حمد بن جاسم در مطلبی در توییتر نوشت: خبر پیشنهاد برای ایجاد یک شبکه ایمن مواد غذایی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را خواندم، اما نمی فهمم که چگونه ما در قطر سهم خود از مواد غذایی را ارسال می کنیم، یا چگونه دریافت خواهیم کرد. آیا این کار به وسیله عمان و کویت و یا به صورت مستقیم انجام می گردد.

وی اضافه نمود: این خبر در زمان خودش شوخی گریه آوری است و فاقد کمترین احترام برای ذهن خلیج فارس می باشد که چاره ای جز صداقت ندارد.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه با پیشنهاد کویت برای ایجاد شبکه غذایی یکپارچه در بین اعضای این شورا برای دستیابی به امنیت غذایی موافقت کردند.

نخست وزیر سابق قطر اضافه نمود: با این حال، من در کوشش دولت دوست و برادر کویت که تاسیس شورای همکاری خلیج فارس در ابتدا با پیشنهاد آن اعتبار یافت، برای امید و خوش بینی در این پیشنهاد شک ندارم.

وی اضافه نمود: قطر پیش از این ایده ایجاد انبار مواد دارویی و بومی سازی صنعت داروسازی در کشورهای عضو شورای همکاری را مطرح نموده بود، اما این آرزو با بحران محاصره قطر که به زودی سومین سالگرد آن فرا می رسد، خاموش شد.

در 5 ژوئن سال 2017، عربستان سعودی، امارات و بحرین همراه با مصر اظهار داشتند که روابط خود با قطر را قطع نموده و دیپلمات های خود را از دوحه خارج کردند.

با افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا در منطقه، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله قطر برای مقابله با این بیماری همه گیر سعی کردند روابط نزدیکی را نشان دهند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 892

به "شوخی گریه آور شورای همکاری با قطر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوخی گریه آور شورای همکاری با قطر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید